• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken

misterD

New member
update:
Ik heb het plastiek aan de videokaart verwijderd en de fan rechstreeks gemonteerd, nu heb ik deze temps;

idle: 30°
counterstrike source: 50-60°
crysis 2: 70-80°
ik vind dit super, en de kaart is enorm stil, eigenlijk bijna 0dB

Voor:
asus_gtx_560_directcu_1gb.jpg

Na:
2pypco5.jpg


347jnms.jpg


Hoi,

Niet zo lang geleden heb ik een GTX 560 gekocht van Asus, qua gaming viel dat heel goed mee, ik kan Crysis 2 op ultra high spelen zonder laag..

Nadeel hiervan is dat de kaart snel naar 90+° stijgt met herrie als gevolg, je hoort meer de ventilator blazen (is zo'n klein 60mm ding) dan muziek van een game

Wat ik heb gedaan is de Be Quiet Silent Wings 120mm fan gekocht en de standaard ventilator erafgedraaid. De nieuwe fan heb ik er op gemonteerd met nog 2 resterende metalen clips van mijn Zalman CNPS10X, en alles zit superstevig

Conclusie:
Tijdens het gamen schommelt de temperatuur tussen 80 & 90 graden, met de standaard koeler was dit altijd minstens 90°
Hij is gewoon superstil nu, heb die fan aangesloten op een PWM aansluiting en in het bios ingesteld dat hij aan 80% moet draaien, dit hoor je wel lichtjes maar het is een drastische verbetering tegenover de standaard koeler

Nu zit de ventilator er al 2 weken op, en alles werkt nog goed :) dus inplaats van een dure heatsink te kopen, koop gewoon 1 ventilator en monteer die stevig vast
j983cw.jpg


2ztj38y.jpg


20a31jb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat geprobeerd zonder maar dan werken die metalen clips niet goed

Heb het uitgebreid getest, gestressed, draait nu continue 1000RPM zonder problemen... krijgt imho genoeg lucht

Idle temps;
Moederbord 27 °C (81 °F)
CPU #1 / Kern #1 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #2 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #3 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #4 37 °C (99 °F)
MCP 59 °C (138 °F)
Aux 35 °C (95 °F)
GPU diode 33 °C (91 °F)


cpu is amd 955
 
Ja, maar het werkt, het koelt en het is vooral stil. En het is inderdaad wel kut dat ik geen pci sloten meer vrijheb want ik heb een wifi pci kaart moeten vervangen door een usbstick.. :(
 
Mooi idee, al moet ik ook zeggen dat een aftermarket GPU koeler (zo'n 30 tot 40 euro) een beter resultaat zou geven met betere looks.

Ben het ook met Soppy eens dat je de kap er beter af kan halen en een manier vinden om het geheel dan te bevestigen, dit zou een betere flow over de kaart moeten geven omdat nu een deel doodslaat tegen de kap.

Heb je ook al geprobeerd om de koelpasta te vervangen voor bijvoorbeeld MX-4? Zou je ook wat graden moeten schelen.
 
Ja, maar het werkt, het koelt en het is vooral stil. En het is inderdaad wel kut dat ik geen pci sloten meer vrijheb want ik heb een wifi pci kaart moeten vervangen door een usbstick.. :(

Als het werkt is het prima natuurlijk. :D
Alleen het brengt ook zijn nadelen met zich mee.

En in dit geval meer nadelen dan voordelen naar mijn mening.

Maar zoals jij zelf al zegt. Het werkt, koelt en het is stil. ;)
 
ja, ik vraag me ook wel eens af, dat gaan voor de looks voor een kast die je nooit ziet :)

ik dacht eerst aan een mooie oplossing voor mijn htpc (muurkastje bouwen) maar mss ga ik toch gewoon de hele zooi, inc kabels, upc kastje, router etc. in een hoek pleuren (mobo aan de muur) en dan wat schotjes ervoor :p
 
Ik snap alleen niet dat ie full load zo warm wordt.

Zelf heb ik ook twee 460 kaartjes in sli gehad, maar temp van de onderste was max 60 graden en de bovenste kaart 70-72.
Hoe kom je met een enkele dan op 80-90..

FF verse koelpasta of beter airflow ??
 
Ik heb het plastiek aan de videokaart verwijderd en de fan rechstreeks gemonteerd, nu heb ik deze temps;

idle: 30°
counterstrike source: 50-60°
crysis 2: 70-80°
ik vind dit super, en de kaart is enorm stil, eigenlijk bijna 0dB

2pypco5.jpg


347jnms.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
Besje [VERKOCHT] Waterkoeling onderdelen, goedkoop / gratis Verkocht 13
Joren [IN-ACTIVE] Goedkoop watersetje (onderdelen) Verkocht 10
W [Waterkoeling] Zo goedkoop mogelijk, Q9400, NB,HD4850, Dual 80MM Rad. Advies Waterkoeling Setup 13
F [INACTIVE] Goedkoop sli setje Gevonden 0
Viepert [INACTIVE] goedkoop water setje gezocht Gevonden 13
The_Saviour# [INACTIVE] Goedkoop 120/240 rad, liefst dik Gevonden 3
Johnny Goedkoop mogelijke PC Hardware & Software 18
Freddy Nvidia RTX 4090 Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
Bl4ckj4ck666 Bitspower waterblock nvidia rtx3090fe Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Nvidia rtx 3090fe NVIDIA 6
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nvidia rtx 3090fe Hardware & Software 0
HighFlow Nvidia RTX 30-serie (3070, 3080, 3090): specificaties en adviesprijzen NVIDIA 13
Hightower Bitspower nvidia titan x pascal rgb ledstrip Waterkoeling 15
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy NVIDIA RTX 2080 Waterblocks / Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Nvidia introduceert GeForce RTX-videokaarten: RTX 2080 Ti, RTX 2080 Ti en RTX 2070 NVIDIA 32
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
kier NVIDIA MbK Gallery & Build Logs 0
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
Freddy NVIDIA GTX1080 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
vincent [GEVONDEN] nvidia 690GTX waterblocken Gevonden 8
stigma [CANCELLED] Nvidia GTX680 SLI (cherry picked) (water gekoeld) asic89,8 Verkocht 9
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
T NVidia / CUDA kaarten voor een reken-PC NVIDIA 2
A MSI nvidia gtx 660 Waterkoeling 4
iSP [GEVONDEN] Nvidia midrange kaart Gevonden 1
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
JeanPaul [VERKOCHT] Nvidia GTX 590 Verkocht 2
Das Experiment [GEVONDEN] Nvidia 9800GTX of hoger Gevonden 1
Cygnitr0n Welke GPU, Nvidia of AMD? NVIDIA 29
k.3nny [IN-ACTIVE] Nvidia single GPU (wc prefered) Gevonden 7
Robin 7850 tegen hanger van nvidia Hardware & Software 3
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
Vissa Nvidia GTX600 NVIDIA 18
M Nvidia GTX 560 koeling Overige Koeling 5
M [CLOSED] NVidia TNT2 Gesloten 9
R [GEVONDEN] nVidia GTX580, GTX 570, 2x GTX560TI Gevonden 4
U NVIDIA driver 295.73 WHQL NVIDIA 0
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
Legendary1985 [GEVONDEN] Nvidia 2xx/4xx/5xx inclusief water block Gevonden 1
U NVIDIA driver 285.62 WHQL NVIDIA 0
A [CANCELLED] Nvidia GTX 580 of 590 Gevonden 1
X NVIDIA Driver 285.38 Beta - Battlefield 3 NVIDIA 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan