• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Goedkoop mogelijke PC

Johnny

Moderator
Forumleiding
Beste HF'ers,

Ik zat net eens ff weer gek te doen. En ben tot de conclusie gekomen om een 2de PC aan te schaffen.

Deze PC is enkel bedoeld om te download en niet meer, niet minder.
Dit omdat mijn huidige systeem irritant "veel" lawaai maakt, tis niet fijn om in zo'n kabaal te slapen. En ik bekijk elke dag wel FTD en heb ook nu weer 150GB te downloaden en als je PC non-stop aanstaat is dat geen probleem alsdus ik.

Ik heb al wat rond gekeken en het verbaasd me weer hoe lastig het is om te zoeken!

Eisen:

Stille PC
Moederbord met onboard VGA, E-sata voor mn externe HDD, 't lieft socket 775
Goedkoop mogelijk wel normale CPU geen quad core, ook geen single core.
Voeding heb ik hier thuis nog.
1GB DDR2 ram zou wel genoeg zijn om mee te downloaden ofniet dan?

Ik heb gezocht maar ik kon geen moederbord vinden met mijn eisen.. mischien dat iemand van jullie toevallig 1tje weet met die settings? :)
 
zou voor het decoden van nieuwsgroepbestanden wel 2gb aanraden, scheelt je in de kosten ook maar 10 euro ofzo. mobo weet ik niet. naar mijn mening zijn alle S775 cpu's minimaal dual core :) E2200 ofzo.
 
smallr20.jpg

YS STARTER


Zo eentje kan je als voorbeeld nemen :)
 
@ Freddy is opzicht zkr mooi systeem, maar ik mis E-sata + wireless adapter :(. Ik zag wel dat ik onderaan een vinkje kon zetten voor draadloos internet. Maar je hebt waarschijnlijk ook wel E-sata kaartjes die je in PCI kan doen, maar behoudt het de normale snelheid?

En ik wil niet zo'n systeem kopen, want ik wil hem zelf inelkaar zetten is leuk! :D
 
Of je koopt een download box die je aan je router hangt en die dan via lan is aan te sturen, is geen volwaardige computer maar voldoet aan je eisen ;).

edit: hier staan alle moederborden met socket 775 en een e-sata aansluiting (van de shops die aangemeld zijn bij tweakers.net).
 
Laatst bewerkt:
asrock boarden zijn prullenbak vulling meerdere gehad voor pc ernaast
allemaal na ongeveer 2 a 3 voor toen der tijd zijnde ftp servers allemaal naar zo grootje gegaan ik koop die prul noot meer
 
hier wat uitleg over zon stand alone download ding :p. Heet een NAS, meeste systemen ondersteunen automatisch torrents en als het systeem linux ondersteunt kan je er ook via usenet mee downloaden ;).

edit: hier veeeeel uitgebreidere uitleg met specs sheet van een aantal nas systemen
 
even simpel wat samen gestelt zo goedkoop mogelijk maar wel nog redelijk snel
(alleen geen wireless en ook geen e-sata) wel fluisterstil ;)

naamloosuf8.png
[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Freddy is opzicht zkr mooi systeem, maar ik mis E-sata + wireless adapter :(. Ik zag wel dat ik onderaan een vinkje kon zetten voor draadloos internet. Maar je hebt waarschijnlijk ook wel E-sata kaartjes die je in PCI kan doen, maar behoudt het de normale snelheid?

En ik wil niet zo'n systeem kopen, want ik wil hem zelf inelkaar zetten is leuk! :D

wifi op een download pc? hf met 1mb/sec download :D

een goedkope download pc... als ik meer tijd heb steek ik wel iets samen van kleine 300€ moet meer dan voldoende zijn. Maar een goede A voeding die weinig kabaal maakt kan wel prijs omhoog duwen. Of je kan B voeding nemen ( 40-60€) en een papst cooler ofzo erin stoppen. :)
 
hier wat uitleg over zon stand alone download ding :p. Heet een NAS, meeste systemen ondersteunen automatisch torrents en als het systeem linux ondersteunt kan je er ook via usenet mee downloaden ;).

edit: hier veeeeel uitgebreidere uitleg met specs sheet van een aantal nas systemen

dan plaats je beter een server thuis , met storage server ?
 
Ja wifi op download PC. Mijn laptop heeft ook wifi en download gewoon met 800kb/s..
Ennuh 300 euro is niet veel! heeft die mobo dan ook wifi + E-sata? ik kan er eventueel ook PCI wireless adapter inproppen..

@dopestuff

Thnx voor het samenstellen van dat systeem.
Ik heb gelukkig al een voeding A merk dus dat scheelt weer die ook niet veel geluid maakt :)


nas doe ik niet aan, maar toch heel erg bedankt voor het zoeken! Weet ik iig nu wel wat het betekend en hoe je ermee kan werken/omgaan
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan