• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WWWicked's Sw333t

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zal nog even gaan duren, aangezien morgen eerst leaktesten wordt (met res en gpu blok eraan) en daarna wachten op de rest van de onderdelen (opzet kast).

Dacht al die filport glimt zo hard

@Wicked, ik zou anders met opzet een 360 grill bovenin door kenny laten maken, dan kan je indien de kriebels zo hard worden, heel erg makkelijk naar het nog betere gebeuren overstappen :D

ziet er erg interesant uit! wel simpel maar enigins effectief die h50 :)

hoe je ziet dat het allu is?? ten eerste is het NIET magnetisch (dus als je er een magneet tegenaan houd "plakt" hij niet) verder maak je er heel makkelijk een krasje in...
allu en coper in een loop vreet het koper op (met anti corrosie vloeistof word het alleen geremt)

als ik een tipje mag geven...
als je de 2e h5O als 2e pomp gaat gebruiken, haal dan die koelende finnen eruit/eraf (gewoon eraf dremelen oid zodat je nog wel de vlakke kopere onderkant hebt)

Dacht al die filport glimt zo hard

@Wicked, ik zou anders met opzet een 360 grill bovenin door kenny laten maken, dan kan je indien de kriebels zo hard worden, heel erg makkelijk naar het nog betere gebeuren overstappen :D
Nee, moet geen 360 grill hebben. Zal nooit voor een 360 gaan, vind ze te lomp. Eerder dan 2x 240rad. Sowieso verwacht ik dat ik nog zeker wel een jaar met de H50 ga draaien. Staan ook nog andere dure zaken op de planning dit jaar (22 september trouwen :D).

hoe je ziet dat het allu is?? ten eerste is het NIET magnetisch (dus als je er een magneet tegenaan houd "plakt" hij niet) verder maak je er heel makkelijk een krasje in...
allu en coper in een loop vreet het koper op (met anti corrosie vloeistof word het alleen geremt)

als ik een tipje mag geven...
als je de 2e h5O als 2e pomp gaat gebruiken, haal dan die koelende finnen eruit/eraf (gewoon eraf dremelen oid zodat je nog wel de vlakke kopere onderkant hebt)
Zal morgen eens een een magneetje zoeken en even testen. Maar eraf halen kan ik toch niet, het zit namelijk vast aan het rad.

Die koelende finnen laat ik wel zitten, want mocht ik later iets anders willen dan wil ik die H50 nog wel elders kunnen gaan gebruiken ;).

Pff... non de knetter zeg, dat ging niet makkelijk:

slang_over_fitting01.jpg

slang_over_fitting02.jpg

Overigens... het verschil qua slangdiktes:

verschil_slangdiktes01.jpg

Links 3/8 slang op 1/2 fitting. Rechts 1/4 slang op 1/4 fitting.

Oke.. even een test opstelling gemaakt met H50 pomp + rad + res:

met_rad_en_res01.jpg

And it's running :D:

Laatst bewerkt:
Zit al standaard in de vloeistof die ik heb:

Details:
• Pre-mixed with No Need for Additional Additives - Ships ready for use
• Corrosion protection for Copper, Brass, Steel, Nickel and Aluminium Proven to ASTM D3306 and BS6580 standards
• Prevents build up of Algae & growth within in your liquid cooled system

Fittingen zijn van aluminium (iig niet magnetisch), maar vervangen is geen optie. Fittingen zitten namelijk vast gesoldeerd op het rad.

De hele radiator is van aluminium.

Corsair has confirmed the radiator is aluminum, would have liked to see copper and brass but I see the production reasons why aluminum was chosen. The coolant flowing through the tubes is a mix of de-ionized water and propylene glycol to inhibit corrosion of the copper block with the aluminum radiator.
(bron)

Met het thermochill-water dat je hebt zit je wel goed. Daar zit al anti-corrosie in. Waarschijnlijk hetzelfde goedje dat al in die H50 zat. ([ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Propyleenglycol"]Propyleenglycol - Wikipedia[/ame] en hier het msds formulier van die TC pre-mix.)

Het niet stroom geleidende neemt af na gebruik. Het water komt dan weer vol ionen te zitten die via het koper en bij de H50 ook via het aluminium in het water komen. Deze maken het water weer geleidend.
Tijdens het vullen is het water dus nog redelijk veilig om mee te morsen. Maar dan heb je natuurlijk toch nog geen stroom op je hardware staan tot aan na het lektesten.
Dan heb je nog de stofjes op je hardware, als die zich met eventueel morsend water mengen, zijn dat weer de geleiders.

Het draait nu al vanaf 9 uur en nog steeds geen lek te bekennen.

Net Informatique betaald, dus hopelijk heeft Kenny snel de nieuwe CM Elite 333 in huis :D.
Kan de FEIN erin :D.

Bummer.. net mijn graka eruit gehaald om te kijken of de DangerDen Maze5 past.
Past ie niet :(.

Jammer. Dus op zoek naar een wel passend blok.

Toch de moed niet opgegeven en even de bouwmarkt bezocht:

01.jpg

Wat inbusboutjes aangeschaft.

02.jpg

En ze passen (moest nog wel 7mm afzagen, wist niet hoelang ik precies nodig had).

03.jpg

2 rubberen ringetjes eronder en op de 8600GT geschroefd.

En nu dus... jippie.. de Maze past wel degelijk:

04.jpg

Laatst bewerkt:
sq1qf8.jpg

Denk dat je o-ringen te dun zijn om die inkeping (of hoe dat heet) goed af te sluiten.

Op de standaard antieke plastic fittingen die Swiftech bij hun blokjes stopt, zitten geschikte dikke 0-ringen. Die noem ik, omdat ik je een tijdje geleden een Swiftech MCW30 heb verkocht. Geloof zelfs dat i hier ergens op de achtergrond van een foto staat. Maar ik weet alleen niet zeker of ik je toen ook die antieke plastic fittingen erbij had gegeven.
Zo niet dan stuur ik je wel een paar geschikte o-ringen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan