• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ?

cederieck

New member
Ik ga de volgde onderdelen aan kopen als het samen past :):

hardware.jpg




Maar mijn vraag is nu de cpu onderseunt maar tot:

Soorten geheugen DDR3-1066, DDR3-1333
Geheugenkanalen 2

als ik deze pc in elkaar zet zal hij dan op starten ? En kan dan door middel van een Oc het geheugen op 1600 Mhz zetten ? en hoe zit et met de geheugen kanalen zal deze dan 3x duel channel zijn of ben hier verkeert in ?

Alvast bedankt :)
 
als eerst het is een bord met maar vier sloten voor geheugen. een duel channel dus een hex kitje houw je twee geheugen banken over.
Dit bord ondersteunt standaard tot 1600 Mhz en door overteklokken hoger.(Doormiddel van overklokken zijn geheugensnelheden van 1866, 2133 en 2200MHz te behalen). dus ga je over klokken zou ik toch minimaal 1600 Mhz of hoger pakken.dus ddr3 duel channel. duel of een quad-Kit. BV ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1600 - Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit al is dit over dreven veel aan 8 GB zal je al meer dan genoeg hebben denk.
 
als eerst het is een bord met maar vier sloten voor geheugen. een duel channel dus een hex kitje houw je twee geheugen banken over.
Dit bord ondersteunt standaard tot 1600 Mhz en door overteklokken hoger.(Doormiddel van overklokken zijn geheugensnelheden van 1866, 2133 en 2200MHz te behalen). dus ga je over klokken zou ik toch minimaal 1600 Mhz of hoger pakken.dus ddr3 duel channel. duel of een quad-Kit. BV ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1600 - Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit al is dit over dreven veel aan 8 GB zal je al meer dan genoeg hebben denk.

Bedankt voor de uitleg hier had helemaal over ge zien dat er ma 4 Slots waren en klopt met 8 gb kwam ik toe maar omdat ik aant deken was dat het bord 6 sloten had drm de 16 gb kit 6 latjes dan paste men waterblok goed :)

als nu deze kid 2x neem zal dit werken dan ?:

https://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-2000/Corsair/4_GB_DDR3-2000_Kit/494611/?

want ik denk als de mhz te hoog is da de pc niet zal op starten of gaat het mobo automatisch het geheugen op 1600 mhz zetten ?
 
als je het kan betalen er leuk setje ook voor overclokers.Het zou kunnen dat je moederbord het doet om dat het nieuwe soort bios is EFI ik heb er nog niet mee gewerkt maar ik denk dat je het zelf zou in moeten stellen in je EFI (nieuwe bios).
Op starten moet geen probleem zijn met dit geheugen zit zelfs een mem ok knop op je moederbord om dit goed te laten verlopen.
 
als je het kan betalen er leuk setje ook voor overclokers.Het zou kunnen dat je moederbord het doet om dat het nieuwe soort bios is EFI ik heb er nog niet mee gewerkt maar ik denk dat je het zelf zou in moeten stellen in je EFI (nieuwe bios).
Op starten moet geen probleem zijn met dit geheugen zit zelfs een mem ok knop op je moederbord om dit goed te laten verlopen.

oke bedankt voor de uitleg dan zal het dit worden even zien als alle waterbloken hier zijn en dan kan alles gaan bestellen :)
 
Bedankt voor de uitleg hier had helemaal over ge zien dat er ma 4 Slots waren en klopt met 8 gb kwam ik toe maar omdat ik aant deken was dat het bord 6 sloten had drm de 16 gb kit 6 latjes dan paste men waterblok goed :)

als nu deze kid 2x neem zal dit werken dan ?:

https://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-2000/Corsair/4_GB_DDR3-2000_Kit/494611/?

want ik denk als de mhz te hoog is da de pc niet zal op starten of gaat het mobo automatisch het geheugen op 1600 mhz zetten ?

Het moederbord, ook met EFI bios, zet het geheugen standaard op max 1600, volgens mij zelfs maar 1333.

In de bios kun je de specificaties van de geheugenset zo overnemen, dus de opgegeven snelheid en timingen. Dat zou prima moeten werken, daarop zijn de setjes namelijk getest.
 
daarom dat dit ge post had had bang da de pc niet zou opstarten omdat de cpu maar tot 1333 mhz gien

ik heb zelf ook een maximus IV extreme, als hij niet wil booten geeft ie gewoon doodleuk een melding "overclocking failed please go to setup by pressing F1 to check your settings" hij zet dat automatisch het geheugen op het laagste XMP profiel (1066 vaak)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Acer aspire 8942G herkent in de bios 2 gb geheugen niet maar in cpu-z wel Hardware & Software 0
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Bas9466 2 pompen appart wel op zelfde reservoir Waterkoeling 2
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
Hightower ek-fc770gtx nog wel te leveren? Waterkoeling 1
S wel of niet vervangen na 2 jaar. Waterkoeling 5
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
P Monitor Stand wel of niet doen? Hardware & Software 2
TeQ99 klopt deze prijs wel? HighFlow Webshop 3
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
watchme effe voorstellen wel zo netjes!! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
D Bezorgt GLS wel op zaterdag? HighFlow Webshop 3
D Wel Email verzenden maar niet ontvangen Problemen & Oplossingen 5
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
R laptop speelt geen cd's meer af maar wel dvd's Problemen & Oplossingen 0
Woozy Ramprobleem, ziet 4GB ipv 6GB. Na restart wel 6GB?! Problemen & Oplossingen 16
Freddy Ziek! Wel of niet gaan sporten / trainen? Gezondheid en Sport 0
A winnaars van waar is je sticker laat wel lang op zich wachten. HighFlow Forum 1
Freddy 21-09-10 slecht bereikbaar, bestellingen wel verzonden HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Sw333t Forum Plugins/Mods voor fun, wel of niet doen? HighFlow Forum 21
ThomasJS Geen beeld meer, start wel Hardware & Software 5
R Met DVI wel beeld, maar met HDMI géén beeld?! Problemen & Oplossingen 16
focus08 PC kapot: Start heel soms op, eigenlijk nooit (stroom komt er wel op) Problemen & Oplossingen 29
MASTERBLASTER opstarten geen beeld later wel. Problemen & Oplossingen 7
ShockRaver Heb ik weer... maar hopelijk is Freddy weer supersnel :D (vast wel) Waterkoeling 9
Celly PC Boot opeens niet meer (fans gaan wel draaien), help! Problemen & Oplossingen 15
jerome2710 vista boot niet, W7 wel... Problemen & Oplossingen 0
MrGiorgio Is de publieke omroep wel van deze tijd? Nieuws en Sport 22
RRPhantom QX6850 & Asus Rampage Extreme wel POST, geen Vista boot Overclocking 9
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Dustyrick [GEVONDEN] Setje DDR3 RAM geheugen Gevonden 0
R Geheugen kapot? Problemen & Oplossingen 5
DieHard [GEVONDEN] 2gb 800mhz ddr2 geheugen. Gevonden 2
gunnie_nl brandje in hynix fabs 1 en 2, prijzen ddr geheugen omhoog Nieuws en Sport 1
canonchiel Advies ram geheugen. Hardware & Software 28
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
A Snelheid geheugen Hardware & Software 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan