Vissa
Vissa!
He guys!
Long time not seen! 1.5 jaar geleden zijn de hardware kriebels een beetje afgenomen en hebben deze plaats gemaakt voor een andere hobby. Nu, 1.5 jaar verder zijn de kriebels weer terug! Na de verkoop van mijn oude schroothoop heb ik 3 weekjes terug bij Alternate maar meteen een geheel nieuwe PC gekocht, waaronder:
Corsair Obsidian 800D
Corsair H50
Core i7 930
Asus P6X58D-E
KHX DDR3 1800 + Fan
Sapphire HD5870 Vapor-X
Corsair HX850
2x Spinpoint F3 1TB Raid-0
Intel X-25M 80GB Postville G2
Corsair H50
Core i7 930
Asus P6X58D-E
KHX DDR3 1800 + Fan
Sapphire HD5870 Vapor-X
Corsair HX850
2x Spinpoint F3 1TB Raid-0
Intel X-25M 80GB Postville G2
Dat kwam er zo uit te zien:
Na een snelle installatie van Windows 7 Ultimate draaide het beestje als een speer! Gelijk de bios in gedoken en even wat instellingen veranderd en bats, de i7 930 liep alweer op 4.0Ghz, direct stabiel. In 3DMark Vantage Performance leverde het een grappige score van 20k op.
Maar, zo gek als ik ben, gaat hardware vervelen zodra het in de kast zit en ben ik vandaag maar weer eens langs Alternate gegaan om wat rond te gaan snuffelen. Mijn neus rook iets groens, iets waar ik toch veel meer fan van ben en tada, ik kon het niet laten:
Inderdaad, een MSI GTX480. Direct geplaatst en voor de gein weer Vantage gedraaid. De score is meteen alweer een stukje omhoog gebumpt:
Veel games heb ik nog niet getest buiten Just Cause 2, dat zag er met de PhysX elementen toch gelijk een stuk gelikter uit een draaide op de hoogste settings in drukke stukken ook meteen veel soepeler! De nieuwe beta drivers van Nvidia zijn echt fantastisch! De temperatuur van de kaart ligt idd een stuk hoger dan de HD5870 maar het geluid hoor ik echt geen verschil, dus waar al die commotie vandaan komt op het internet weet ik niet. Maar om beide geef ik niks omdat:
Ik zit hier uiteraard niet op een Highflow forum zonder Highflow spulletjes! Volgende week plaats ik de volgende bestelling bij Highflow:
Laing DDC1-Plus pomp
Watercool DDC pomptop
Swiftech Apogee XT CPU Block
Koolance NX480 GPU Block
EK Multioption Reservoir 150
TFC Xchanger 360 Radiateur
3x Noiseblocker fans
Matt Black Bitspower fittingen
Watercool DDC pomptop
Swiftech Apogee XT CPU Block
Koolance NX480 GPU Block
EK Multioption Reservoir 150
TFC Xchanger 360 Radiateur
3x Noiseblocker fans
Matt Black Bitspower fittingen
En uiteraard nog een shitload aan kleine onderdelen! Zodra dit binnen is gaan de i7 930 en de GTX480 zover mogelijk aan de tand gevoeld worden! :002:
Toekomstplannen:
- WC loop uitbreiden met een 2e GTX480
- i7 980X
Tot snel gasten! :023: