• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Als we er vanuit gaan dat het rendement van die voeding 80% is dan
moet je bij vollast dus zo'n (850 / 4 =) 212,5W aan warmte kwijt.

Ik ga er hierbij vanuit dat die 850W het afgegeven vermogen is en de
voeding dus (nòg) meer uit het net trekt.
"Worst case" dus ;)

Als we er vanuit gaan dat het rendement van die voeding 80% is dan
moet je bij vollast dus zo'n (850 / 4 =) 212,5W aan warmte kwijt.

Ik ga er hierbij vanuit dat die 850W het afgegeven vermogen is en de
voeding dus (nòg) meer uit het net trekt.
"Worst case" dus ;)

Thanks! Waarom deel je hem door 4? Is dat een generieke berekening?

Hallo allemaal,
Een nieuw budget, een nieuw begin!
Vandaag een dagje van verjaardagen en familie bezoek. Dus FF niet schillen, plukken, zagen of schuren.
Wel eens een begin gemaakt met het uitzoeken van de hardware voor de EURISKO.
Hierbij de winkelwagen, wat vinden jullie hiervan ?

Ik heb een aantal "eisen''
- Zo toekomst vast mogelijke setup
(helaas nog geen 1155 mobo cooling setup tegen gekomen)
- goed over te klocken
- alles moet blauw/wit/zwart gekleurd zijn incl mobo (tubing gaat waarschijnlijk wit worden)
- liefst full cover mobo cooling

zelf vind ik het design van de koolance spullen best mooi er uit zien, maar geen flauw idee of het ook presteerd. Ook is het asus p6t6 revolution mobo redelijk aan de prijs.
Ik hoor het graag !

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - USS EURISKO

Hierbij even een kleine grafische weergave !
fabrfb.jpg

Ik heb de airflow aangepast door de radiatoren anders te plaatsen en een issue met de diepte van het model in het middenstuk meteen opgelost. (credits 2 Maomanna!)
De HDD's komen van in de neus naar een kantelbare drivecage achter de psu.
Op deze weergave ben ik uit gegaan van een 850W watergekoelde psu maar heb nog niet de berekeningen gedaan. in de neus komen 2 X240 radiators (mischien te weinig dus)
Heb hier geen watergekoelde ram in verwerkt, is wel de bedoeling maar moet even kijken naar de cashflow.

*EDIT : Ook zitten er misschien te korte bochten in de tube en kan de tubing layout anders worden!

Laatst bewerkt:
Traject is inderdaad wel erg lang voor 1 pomp. Verder, het is gebruikelijk en zelfs aan te raden om de pomp altijd na het reservoir te plaatsen. Zie ook dit topic: http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-1287/

Ik denk dat de gehele tubing infra rond de 3 a 4 meter gaat zitten.
Als ik de psu ook op wc zet dan moet er waarschijnlijk nog een rad in de neus bij, dan gaat/gaan de pomp(en) naar achter.
Hoe kom ik er achter of ik 1 of meerdere pompen nodig heb? is er een calculator oid beschikbaar?

Starfleet Academy geeft naast interstellar travel technology classes ook kickass grafische opleidingen :p

Verschillende sites doorspitten om de juiste technology zo veel mogelijk te matchen en 3 plaatjes photoshoppen tot 1 !

leuk werkje ...

Hoe kom ik er achter of ik 1 of meerdere pompen nodig heb? is er een calculator oid beschikbaar?
Ik weet zelf niet of er een calculator voor is, maar denk dat een Waterkoelingsgoeroe wel eens even hun licht erop kan laten schijnen. Coolfris, waar ben je?

Je hebt als pomp (D5-MCP655) wel een flink krachtige pomp, maar je loop is wel heel erg lang moet ik zeggen. Het hoeft natuurlijk niet perse 2 loops te worden, je kan er nog een tweede van in serie zetten.

Het is jammer dat ik niet op me pc kan atm (ligt uit elkaar). Daarop heb ik namelijk de flowrate estimator 4.2 van Martinm (met vrijwel alle tests van Skinnee en Vapor toegevoegd), waaruit je met een precisie van ±0.2GPM wel uit kan afleiden wat je flowrate zal zijn.
Ik zal vanmiddag de pc in elkaar zetten zodat ik de link kan plaatsen ;), of iemand anders moet hem toevallig hebben.

Kreeg net een PM van Coolfris:

Hey mark,

Ik zie dat Alex zich er al mee gaat bezig houden. Dan komt dat wel goed.

Als hij nog geen pomp heeft, kan hij beter voor een DDC pompje gaan. Die doet het in een loop met meerdere blokjes veel beter dan de D5. De DDC is ook nog eens een stuk kleiner dan de D5. Dat voordeel zou in zijn build denk ik nog zwaarder kunnen wegen dan het mierenge.... om een beetje meer of minder flow.
Als een dikke op het randje van stabiele overklok niet zijn doel is hoeft i zich sowieso niet druk te maken om de flow.

Weet ik gelijk dat Alex ook onder de noemer WC Goeroe genoemd kan worden :D.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan