• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Kreeg net een PM van Coolfris:

Hey mark,

Ik zie dat Alex zich er al mee gaat bezig houden. Dan komt dat wel goed.

Als hij nog geen pomp heeft, kan hij beter voor een DDC pompje gaan. Die doet het in een loop met meerdere blokjes veel beter dan de D5. De DDC is ook nog eens een stuk kleiner dan de D5. Dat voordeel zou in zijn build denk ik nog zwaarder kunnen wegen dan het mierenge.... om een beetje meer of minder flow.
Als een dikke op het randje van stabiele overklok niet zijn doel is hoeft i zich sowieso niet druk te maken om de flow.

Weet ik gelijk dat Alex ook onder de noemer WC Goeroe genoemd kan worden :D.

Heren , dank U !

zoals gewoonlijk weer even een weekend update !

Allereerst is het bestel lijstje voor de beweegbare "vleugels" of pylons compleet !!!
Gister een maatje over de vloer gehad en samen met hem doorgenomen wat de opties zijn. (Edwin bedankt kerel!!!)
Als je eenmaal het door hebt is het eigenlijk helemaal niet moeilijk. Voor een paar tientjes heb je een echt kickass toevoeging aan je mod!
Moet je het natturlijk nog wel inbouwen, testen en wegwerken ...

Ik ben hier wat aan het proberen. wilde de spanstof methode toe passen voor de schuine achterkant van het schip. helaas gaat dat te dik zijn waardoor ik een antal schuine stukken schuim moest gaan plaatsen. ik ga hetvolgende proberen: achterkant afgeplakt met tape ivm de dikte. daarna gewoon met de epoxy en glasvezel bedekken.
2q0lqj8.jpg

Ook een begin gemaakt met de "Main Deflector". deze gaat heel grof de epoxy in waarna ik met styropor strips de deflector ga vormen (leuk priegelwerkje)
eggub.jpg

bovenkap is helemal goed geschuurd en de armor plating sleuven zijn verbreed.
35l91l5.jpg

dit gaat wel wat werk vereisen! Maar ja ik wist dat er een boel plamur nodig zou zijn.
vqpdfc.jpg

de pylons zijn eraf gehaald om de juiste hoek van de achterkant van de kap te kunnen maken. als de kap eenmaal gevormd is dan kunnen de servo's geplaatst worden en de onderkant met epoxy worden behandeld.
10h3k3p.jpg

Laterz
ASPHIAX

Peoples,

ik ben op zoek naar een buigbalk, thermovorm machine, warme vouw draad, plexibuiger, lijnbuiger , ding !
heeft er iemand er een staan die hij kwijt wil of weet iemand een "redelijk" betaalbare te vinden?
grt
ASPHIAX

Hier de laatste update van dit weekend.
onderkant en zijstukken zijn zo goed als af. was toch wel een klus om uit te denken hoe het in elkaar te passen.

wederom met het broodmes schillen !
wrx8cg.jpg

ff passen
b7l30y.jpg

De onderkin ...
mt9edf.jpg

FF wat relief aanbrengen
168vtr7.jpg

En weer passen ...
2d6slrc.jpg

ook de hardware in de gaten houden of het past !
2rzatd5.jpg

Relief weer smooth maken
nf29l.jpg

2yo99ip.jpg

de zwarte cirkels zijn waar het broodmes weer te pas moet komen ...
2yjrpcy.jpg

Met de main deflector
jt4cw0.jpg

Het stuk naar de deflector loopt af , dus weer het broodmes erbij !
ipa7o8.jpg

Nu loopt ie naar 2 kanten mooi af !
30u4hz4.jpg

Het grove "fijne" werk :)120:) eerst met de handzaag
142rnd2.jpg

Erg dunne plaatjes voor het aanhelen van de "schotel"
2zqaoo7.jpg

Hier zag ik toch wel even tegen op! hellende vlakken, verschillende diktes, rondingen ..
Maar ziet er nu toch wel koel uit !!!
33m4yea.jpg

Mooie doorlopende lijn nu. Morgen met daglicht weer een paar foto's maken.
ekkbnk.jpg

Nu ik dit post zie ik toch wel weer wat aandachtspunten, plamur moet de aanheling tussen de onderschotel en het zijplaatje mooier maken.
De helling in de onderschotel ziet er een beetje vreemd uit zo maar dat is optisch bedrog!

Laterz
ASPHIAX

... Weet ik gelijk dat Alex ook onder de noemer WC Goeroe genoemd kan worden :D.

Thanks for the compliment guys ;).

@Asphiax,

het klopt dat op Martin.skinneelabs tot en met versie 3.8 gaat. Ik heb een tijdje geleden de laatste versie (4.2) van hem via PM ontvangen. Ik heb geen idee of hij deze ergens anders gezet had, ik kan hem in ieder geval niet zo snel ergens vinden.
Ik heb hem even via Megaupload geupload, want blijkbaar ondersteunt HighFlow het .xls bestandtype niet ;):

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Hoi Alex,

Ik hoop dat je me kan helpen. ik probeer onderstaande gegevens in de estimator te pluggen maar kom er niet helemaal uit.
Kan je de xls sturen als je wilt.

6 X
92MM Scythe S-FLEX SFF92A - 1000RPM
2 X thermochil pa 120.2
1 x
Laing / Swiftech DDC-1Plus MCP355 12V
2 x
custom res 425 ML (1/2 id aanlsuitingen)

Wat zit er verder in :
Intel 2500K - overclocked 30% (als batch mogelijk maakt) - ongeveer 180 a 200 Watt
Sapphire 6870 - overclocked 30% (is mogelijk) - ongeveer 280 a 300 watt
EK - 6870 waterblock
Ek - GA-P67A-UD7 mobo full cover
Watercooled PSU 850W met 80% efficiency - ongeveer 220 watt

Volgens mij heb ik VEEL meer rad's nodig !

Thanks
ASPHIAX

Laatst bewerkt:
Hee Asphiax,

Kwam toevallig je posts tegen. Ambitieus stukje modelmaking! Nice.
Ik vraag me alleen af hoe je het gaat afwerken vwb structuur en detaillering. Mijn suggestie is om te gaan bekleden met plaatjes polystyreen, en daar ook de detaillering mee te doen. Doen de pro's ook.

succes!

Hoi Modelmaker,
Thansk! Uitdagingen moeten er zijn toch !
De bedoeling is dat ik een epoxy/glassfiber positieve mal maak en deze af werk totdat ie glimt. Foam op laten lossen of uithakken. Erg grove detaillering heb ik al uitgesneden en zal met de epoxy laag gedaan worden.
Daarna met reepjes, plaatjes, balkjes styropor de detaillering aan gaan brengen met een hairdryer om ze precies te vormen. Ook zal er genoeg bondo, plasti-paste en misschien zelfs (maar liever niet) klei aan te pas gaan komen. (klei om een pc te bouwen, geen first maar wel zeldzaam denk ik!) Daarna airbrushen.
Spendeer veel tijd op de modelbouw fora sinds ik met de EURISKO begonnen ben dat is zeker!
grt
Sander

Kan je de pomp niet tussen de 2 rads plaatsen ?
En dan zo dat als je het schip met de voorkant naar beneden houd dat dan het water zelf de pomp in loopt.
Dit zal makkelijker zijn bij het vullen van de loop ivm drooglopen van de pomp.
Ik zou idd met zo'n loop ook voor een enkele of dubbele ddc gaan.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan