• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Ik denk dat ik er een stuk uit ben. ik zit nu (met een 400W heat dissip) op 6.34 graden , wat goed is volgens mij.
heb de black ice vervangen door Thermochill 240 Radiator G1/4 TA120.2
deze leveren een veel beter resultaat en aangezien ik redelijke ruimte restricties heb kan ik er 2 plaatsen en toch de custom grill die ik in gedachten heb gebruiken. ze zijn niet goedkoop trouwens. zijn er ervaringen met deze rad's?

tevens hou ik met 1 x 18W ddc een gpm van 1 over. is dat genoeg? klein stemmetje in mijn hoofd zegt van niet ...
ik kan deze niet vinden in de estimator maar is dat dezelfde ? Laing DDC-1Plus MCP355 12V

ik hoor het graag!

Hoi L3p,
ruimte is beperkt in de staart door de aflopende vorm. Ik wil een kantelbare drivecage gaan maken van plexi die er ook in moet.
ik denk dat ik iets moet doen met de pomp daar, ff brainstormen!
Thansk 4 je reply!
xm76m9.jpg

Ben dr uit!
Ik draai de pomp/hdd combo om.
onder de pomp(en) en daarboven de HDD cage.

Laatst bewerkt:
Met trots kan ik mijn eerste sponsor bekend maken!

logo_s.png

Brink of Modding (bekend van de Cubeleon en Brake Line) gaat voor de USS EURISKO een tweetal custom reservoirs maken welke in de warp nacelles geplaatst gaan worden aan de achterkant van het schip.

Check de site voor een aantal voorbeelden van het award-winning werk dat er geleverd wordt!

Brink of Modding

ASPHIAX

Helaas kan ik op dit moment weinig doen omdat ik met de epoxy aan slag moet gaan en daar voor bereidingen voor aan het treffen ben.
Dus hier weer wat grafisch werk welke als basis voor de duo rad fangrill gaat dienen.

2edr4uq.jpg

svjw2o.jpg

Laters
ASPHIAX

Ok Dames en heren,

Korte update.
Fan Layout (92 mm scythe fans) geintegreerd in de onderschotel
wt9ert.jpg

Begonnen met de afwerking van de armour plating en DCIM's
6ofx4y.jpg

Tricky Business, de deflector tunnel was niet correct gevormd. Dus mes erin, wetende dat ik geen genoeg foam meer had om hem te vervangen.
23s82t1.jpg

OK, heb nu eindelijk een besluit genomen wat te doen met de kap. Ik heb een bezoekje bij een serieus ervaren model vliegtuig bouwer gedaan. Deze beste man maakt al 30 jaar zijn eigen vliegtuigjes en er is maar weinig dat ie niet weet over epoxy, mallen en het afwerken ervan. Veel vragen kunnen stellen en er was een ding dat boven water kwam. Reken er op dat je een aantal keer het model moet bouwen voordat hij perfect is. En aangezien we voor perfection gaan, gaan we dus een negatieve en positieve mal maken! Dus plakband er weer af, wat schuim ertegen aan en plamuren maar!
Voordeel ervan is dus dat ik hem dadelijk binnen een paar uur weer kan maken als ik hem verziek!
11ipvv6.jpg

Totaal plaatje, op de achtergrond de onderschotel in de plamur.
wivc6e.jpg

Eindellijk ook mijn grote werktafel naar boven gezeult!
aaawed.jpg

Nu nog een paar dagen schuren, plamuren, schuren, plamuren , schuren, plamu .....
Grt
ASPHIAX

Goeiemorgen!
Mag ik jullie wat vragen?
In een push-pull configuratie waarbij de push fans op de rad zitten en de pull fans er een paar cm onder in de case.
Is het dan beter om een overdruk (push totaal 160cfm, pull 130cfm) of onderdruk (push 96cfm, pull 130 cfm) te creeeren?
Het is helaas door ruimte en fan layout niet mogelijk om dezelfde fans te gebruiken.
Ik hoor het graag!
grt
ASPHIAX

Zeer grappige avatar maomanna!

Er zijn diverse mogelijkheden. Ik kan het foam laten smelten door er een reactieve stof over te doen of ik kan hem uithakken/snijden.
Maar doordat ik heb gekozen voor de nagatieve/positieve mal ga, gebruik ik een lossende stof die ik over het model heen spuit/wrijf (bijenwas, pva oid) en daar de epoxy/glass over heen leg. Hierdoor kan ik na het stollen van de neg mal het model er eenvoudig uit halen. Ook heb ik daarvoor de randen van de armour rn dcim's die eerst naar binnen liepen veranderd om de mal eraf te kunnen halen.
Tenminste dat is de bedoeling :002:

Ik zal jullie niet lastig vallen met foto's met plamur en schuur werkzaamheden maar ik heb even een oud stukje mesh geslepen om het idee achter de "Dilithium Cooling Intake Manifolds" te verduidelijken. Dikke CCFL of LED's komen erachter!

Was echt een hele klus om de belijning strak te krijgen. Elke avond een uurtje schuren en nieuwe laag opbrengen.
1e5t1u.jpg

fm89vq.jpg

Maar ik ben er nog niet! De symmetrie is niet helemaal ok, dus de dremel zal er weer aan te pas gaan komen!
vhb95z.jpg

As Usual de eerste weekend update !

Hmm , wat zijn dit ?
8vt769.jpg

Ahh, pylons!
e5jsas.jpg

FF passen ...
mkhchf.jpg

Begint ergens op te lijken!
vg2y6v.jpg

5ck8e9.jpg

dffvx2.jpg

Morgen verder met de pylons schuren, plamuren :)026:) en uitdenken hoe de reservoirs erin te zetten en de tubing te geleiden.

Laterz
ASPHIAX

Hier is update 2

Before and after een rondje schuren
2zollkm.jpg

Een hele hoop keren naast de gewenste symmetrie gezeten, echt moeten zoeken voor een manier om de impuls drives goed uit het foam te krijgen.
mw8nzb.jpg

Aanhouder wint !!!!!
2h353qu.jpg

Wat is er mis met dit plaatje... Zie je hem al ?
vrg8bq.jpg

Mooi symmetrisch maar had gespiegeld moeten zijn !!!
:013: :'( :067::076: :021: :030:

6tl8bq.jpg

ebeow2.jpg

nn8fv8.jpg

En daarna alles in de plamuur en styropreen lijm!

Laterz
ASPHIAX

Thansk !
ik hoop alleen dat de epoxy glasvezel sterk genoeg voor de 19mm od tubing en de custom res met coolant gaat zijn.
de pylons gaan hol worden omdat ik het schuim ga oplossen met een reactieve stof.
(ook wel de lost-foam methode)

je gebruikt veel epoxy etc.. maar het ziet er steeds en steeds beter uit :D

Dinsdag komt de epoxy levering van poly-service en dan kunnen we echt gaan beginnen!
Styropor plaatjes 1 en 3 mm zijn binnen, de bakplaat is omgebouwd voor het verwarmen en vormen van de plaatjes, order voor highflow staat klaar, order voor pc hardware staat klaar, fangrills liggen onder de laser bij cncworks, reservoirs van Peter zijn er over een paar weken, Ready .... Set .... Go .... !!!!

Enige waar ik moeite mee heb is de schakeling solderen voor de servo's. Heb het schema, de spullen maar ik kom er gewoon niet uit. MTS is te lang geleden, of ik heb nooit echt goed opgelet ... :017:

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan