ziet er goed uit man zo te zien heb je toch een kleine aan passing gedaan voor het vullen van de loop.
ja man , kan goed advies toch niet in de wind slaan !
Nu nog niet optimaal maar iig een stukje beter!
Helaas heb ik hier een paar stukjes slecht nieuws:
De servo aansturing van de warp nacelles is niet gelukt. Ben er al verscheidene weken mee bezig geweest maar ik heb een element niet goed ingeschat. Namelijk het geluid.
Ik had superkleine servo motortjes gekocht en deze ingebouwd. De warp nacelles bewogen op en neer dankzij een door Brink of Modding vernuftig in elkaar geprogrammeerde
arduino. De servo bewoog precies 45 graden wat de nacelle in de warp stand deed staan.
Met de gevulde slangen en
reservoirs gemonteerd in de warp nacelles is het een ander verhaal. de servo's waren niet sterk genoeg. Dus nieuwe servo's gehaald (30 eurie per stuk) en gemonteerd, Deze deden het redelijk en de warp nacelles bewogen weer. MAAR ...
De natuurlijke positie van de warp nacelles is omlaag en om ze omhoog te houden moet de servo continue kracht leveren op piek vermogen. dat houdt in dat ie staat te knarsen en te zoemen als een gek. Ik "leen" mijn ideeen uit de remote controlled vliegtuig wereld en als je zo'n propellor motortje hoort dan maken die servo'tjes niks meer uit. met een pc daar integen is het heel anders. Dit is geen werkbare oplossing en ik zal deze feature moeten parkeren tot nader order. Ik kan nu de warp nacelles handmatig van positie veranderen.
Tweede tegenslag is het verlichtingsplan van de EURISKO.
Bedoeling was om een afstandbediening te maken voor de leds en lasers. Helaas is tijdens het debuggen van de IR afstandbediening schakeling een fout opgetreden die op dit moment niet te herstellen is. De leds werken en kunnen gedimmed worden, de lasers werken en kunnen afgevuurd worden maar een combi van led looplicht en op het eind de laser afvuren helaas niet. Deze feature gaat er in komen dat is zeker maar nu nog even niet.
Erg jammer had deze features graag in de build willen hebben voor de CM compo, maar wat in het vat zit verzuurd niet!