• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Hier weer ff een korte update!

Gruwelijk duur plaatje plexi en ziet er nu uit like "swiss cheese" (zitten nu nog meer gaten in)
Eerste 2 zijn voor de rad's , daarna de opening om een psu te plaatsen, laatste is voor de tubing vanuit de pylons/warp nacelles.
29fpa42.jpg

Ook begonnen aan de lasers.
Dit is de 30mW groene voor in de main deflector
nphzdh.jpg

jl2joy.jpg

FF de coverplastic van de achterkant van het plexi gehaald om een indruk te krijgen van het effect.
2prz1om.jpg

1z3761f.jpg

Verder talrijke nodige maar niet leuke dingetjes gedaan maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen !
Morgen verplichte vrije dag ivm moederdag !

*EDIT: vergeten foto

Laatst bewerkt:
Me vrouw ff hardlopen , ik dus ff modden !

Cablemanagement (or lack of)
9pnazq.jpg

Ehh, ik zei in een vorige post dat er genoeg ruimte was om de kabels netjes weg te werken.
Alle kabels zitten er nu in en laten we het zo zeggen, er is ruimte voor kabels of voor airflow naar de HDD/SSD's
kabels allemaal inkorten gaat wel verlichting brengen denk ik.
2ihpiqv.jpg

Gelukkig ga je er dadelijk weinig van zien !
1128y2v.jpg

iepdh5.jpg

Waarom heb je nou altijd net de verkeerde kabeltjes ...
20qnxna.jpg

ziet er goed uit man zo te zien heb je toch een kleine aan passing gedaan voor het vullen van de loop.

ja man , kan goed advies toch niet in de wind slaan !
Nu nog niet optimaal maar iig een stukje beter!

Helaas heb ik hier een paar stukjes slecht nieuws:

De servo aansturing van de warp nacelles is niet gelukt. Ben er al verscheidene weken mee bezig geweest maar ik heb een element niet goed ingeschat. Namelijk het geluid.
Ik had superkleine servo motortjes gekocht en deze ingebouwd. De warp nacelles bewogen op en neer dankzij een door Brink of Modding vernuftig in elkaar geprogrammeerde arduino. De servo bewoog precies 45 graden wat de nacelle in de warp stand deed staan.
Met de gevulde slangen en reservoirs gemonteerd in de warp nacelles is het een ander verhaal. de servo's waren niet sterk genoeg. Dus nieuwe servo's gehaald (30 eurie per stuk) en gemonteerd, Deze deden het redelijk en de warp nacelles bewogen weer. MAAR ...
De natuurlijke positie van de warp nacelles is omlaag en om ze omhoog te houden moet de servo continue kracht leveren op piek vermogen. dat houdt in dat ie staat te knarsen en te zoemen als een gek. Ik "leen" mijn ideeen uit de remote controlled vliegtuig wereld en als je zo'n propellor motortje hoort dan maken die servo'tjes niks meer uit. met een pc daar integen is het heel anders. Dit is geen werkbare oplossing en ik zal deze feature moeten parkeren tot nader order. Ik kan nu de warp nacelles handmatig van positie veranderen.

Tweede tegenslag is het verlichtingsplan van de EURISKO.
Bedoeling was om een afstandbediening te maken voor de leds en lasers. Helaas is tijdens het debuggen van de IR afstandbediening schakeling een fout opgetreden die op dit moment niet te herstellen is. De leds werken en kunnen gedimmed worden, de lasers werken en kunnen afgevuurd worden maar een combi van led looplicht en op het eind de laser afvuren helaas niet. Deze feature gaat er in komen dat is zeker maar nu nog even niet.

Erg jammer had deze features graag in de build willen hebben voor de CM compo, maar wat in het vat zit verzuurd niet!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is klote, ik weet niet waarmee het looplicht en die laser aangestuurd worden, is dat ook een Arduino/Freeduino bordje die dat voor rekening neemt?

Het is een eigen gebouwd bordje, knap werk !
25eweba.jpg

Dim functie werkt en de lasers gaan ook werken alleen de IR AB en de looplichten niet. erg jammer.
Peter heeft voor mij een schakeling voor de servo's gemaakt gebaseerd op een arduino, zou hiermee verder kunnen werken.

Hey bedankt man ! ik ga eens ff kijken wat ze precies hebben.
Dit was het initiele idee maar dan met een solenoid. helaas is de krachtoverbrenging niet goed doordat het punt waar de kracht geleverd moet worden beweegd. Dus met de servo kan ik direct op het kantelpunt draaien. hieronder heb ik wat opties ff snel in paint gezet.

xp0uac.png

hey wacht eens even, als ik die schuifroede nou eens op een scharnierpunt vastmaak.
dan kan ie zijn kracht kwijt en kan ie de beweging van de pylon volgen.
Beetje zoals dit
ilywzq.png

Hij zal zijn kracht kwijt willen naar voren , dat gaat niet dus naar zal de kracht (volgens mij) naar achter gaan.
daar komt ie de scharnier tegen die alleen maar in 1 richting. enige vraag die ik hierbij heb is gaat dat goed komen met het scharnierpunt bovenop de vleugel en om dit vol te houden zal de schuifroede ook continue kracht moeten leveren wat misschien toch weer resulteerd in een hoop herrie.

Anders de lineaire actuator aan de zijde van de achtersteven zo hoog mogelijk plaatsen en aan de zijde van de nacelles zo laag mogelijk plaatsen.

Een krachtige actuator zal altijd minder herrie maken dan een hoogtoerige servo.

En zo de kracht te maximaliseren! snap hem!
Om het nog leuker te maken, de actuator mag max 40 mm zijn en het moet allemaal in een ruimte van max 20 mm hoog!
Mission improbable !

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan