• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Ziet er echt al nice uit.
Waarom zet je die naceller niet vast op een bepaalde positie ?

Thansk man !
Omdat ik heel erg graag ze wil kunnen bewegen :praygod
Dinsdag naar de modelshop voor een laatste oplossing, een soort flexibele buis met een beweegbare kern. de buis buig je en de kern kan je nog steeds bewegen. hiermee kan je de kracht die nodig is om de nacelles te bewegen zelfs onder een 90 graden hoek afleveren (90 graden met een bochtje natuurlijk) Als dat niet gaat werken dan houdt het op en zet ik ze vast.

Ok, Hier weer ff een weekend update.
Toch besloten om gas te geven voor de coolermaster compo ondanks de setbacks die ik heb gehad qua tijd.

Besloten om de gehele warp nacelles te herbouwen.
2rr2wp5.jpg

Dunner, spitser, beter volgens het ontwerp, tijd wel waard !
2j49c2a.jpg

Met die kleine sluitstukjes om de res kan ik hem mooi afwerken.
6prubr.jpg

En gelijk in de verf! Ging er alleen om om de binnenkant van de nacelle niet mdf kleur te laten zijn. Met de tig leds die erin komen zal je de muur waarschijnlijk toch niet zien, lol!
b847pd.jpg

Ook eindellijk met plexi plaatje voor de mdf baseplate binnen, morgen maar eens de zaag erin zetten.
sqsis7.jpg

Ook wat werk aan de LCARS fancontroller kunnen doen en de gehele depron tekening voor de onderschotel kunnen uitdenken.
24oslu9.jpg

Al met al een redelijk dagje, morgen hopelijk weer !
Laterz
ASPHIAX

Kim to the Captain ...
Janeway : Yes mr Kim
Kim : Good news from engineering mam, we are ready for a pressure test of the new warp nacelles.
Janeway : well then mr Kim, by all means go ahead !
Kim : Pressure test beginning in 5...
4...
3...
3...
1...
Mark ...

azi0xf.jpg

Janeway : Ehh I am no expert but shouldnt there be a glowing phenomenon coming from the nacelles ?
Kim : Let me try re-calibrating the Molex converter and adjust the PSU Output by bypassing all non-essential SATA stations ...
Janeway : I am waiting ..
Kim : AHHH ... Succes !!!

aqzrl.jpg

ASPHIAX : Please to report a two hour full leak test !

Pfew ...

Hier even een korte update over de LCARS Fancontroller.

Heb helaas concessies moeten doen aan het gebruik van verschillende kleuren leds. Helaas is er gewoon te weinig tijd ! Ook de aan/uit knop moet ik even laten schieten.
Maar ja die zit toch in de lian li media ay die in de voet verwerkt wordt.

Heb een vinyl sticker gekregen van dennis van Significs. Werkt goed was even beetje pielen (eerste keer dat ik zo'n sticker verwerk)
Maar ziet er goed uit !
spdavt.jpg

Me camera doet de verhoudingen tussen licht van de controller en het paneel geen eer aan, de controller is goed te zien "in het echt" en de kleur blauw is identiek maar minder fel!
nog9qt.jpg

ziet er goed uit man, ook al is het alleen maar blauw..
besides, dat geeft ruimte voor tweaken als het eenmaal klaar is.. scheelt je een nieuwe mod beginnen :p
hahaha, ja ik zal nog wel ff met deze bezig zijn, maar heb al 2 nieuwe projecten klaar liggen ...
Waarvan er in eentje deze Audi grill verwerkt gaat worden!
2rgkxf4.jpg

Vandaag op de rommelmarkt gescored voor een tientje !

FF kleine update,
Gister nog een kastje gemaakt voor de CCFL's
Ook gelijk een powerswitch voor de lampen gemaakt, continue die blauwe waas in de hoek van je oog als je aan het gamen bent is erg irritant denk ik.
2ntiqo6.jpg

16iea7s.jpg

6r6iv5.jpg

Genoeg ruimte om te tweaken later, hij kan dunner, compacter en met meer kleuren leds
(wat nu erg goed uit te voeren is op deze manier)
Krijg nog een variant van de sticker waarbij er iets meer ruimte om het ontwerp is en de overgang van de zwarte cover plexi naar sticker plexi wat vloeiender kan.

*EDIT : Formaat is nu ongeveer een A4tje

Laatst bewerkt:
Ok hier is de finale versie van de kitlist van de USS Eurisko :

FF een woordje van dank naar mijn sponsors :

HIGHFLOW ! - Freddy kerel bedankt!

Gigabyte ! - Joost en Bernice dik bedankt voor de support !

Bitspower ! - Vincent, you the man !

Brink Of Modding ! - Peter had hem niet kunnen bouwen zonder je hulp

2ccwac2.jpg

aka24l.jpg

10wku2g.jpg

xpptw2.jpg

FF kleine update,
Gister nog een kastje gemaakt voor de CCFL's
Ook gelijk een powerswitch voor de lampen gemaakt, continue die blauwe waas in de hoek van je oog als je aan het gamen bent is erg irritant denk ik.
2ntiqo6.jpg

16iea7s.jpg

6r6iv5.jpg

Jammer dat je de lichtbuizen eronder door ziet lopen. zou mooier zijn als er overal evenveel licht komt.

Verder:
"KEEP UP THE GOOD WORK!"

De LCARS is niet helemaal kleurvast en ik denk dat het shiften van licht juist een "echt" element eraan toevoegt. Hier een voorbeeld (deze is wel echt HEEL ERG VETTT)

Hier weer ff een update !

Tis weer depron time !
t6w0oy.jpg

j10w7m.jpg

Man wat gaat hier toch snel een berg tijd in zitten! Bij elkaar met de onderkant van de schotel toch gauw 8 uur bezig geweest.
Ik had er snel van af kunnen zijn door allemaal simpele vlakken te kunnen doen en zo de CM compo toch halen, maar zo zit ik niet in elkaar. Met dit sluitstuk ben ik gauw een half uur bezig geweest bijvoorbeeld, schuren op de facties van mm.
2m3pj7o.jpg

Oplossing (nou ja, het probleem is sterk verminderd) voor de lichtbalken onder de LCARS paneel. Waarom zag je de CCFL's zo goed? omdat de rest van het kistje het licht niet reflecteerde omdat het van MDF gemaakt is. Als alles het licht zou reflecteren dan zou je de balken minder moeten zien. Dus de binnenkant met dezelfde alu tape als in de kap bekleed.

s4nwht.jpg

En ja, je ziet de balken een stuk minder. Alleen is nu de lichtsterkte zo hoog dat ik hem echt moet dimmen anders zie je de fancontroller niet meer! Ene probleem opgelost, andere tegengekomen!
xpdjm9.jpg

En ook gelijk ff de aansluitingen in de voet verwerkt. Morgen mooi met depron afwerken!
2zqaae0.jpg

Laterz
ASPHIAX

Oplossing (nou ja, het probleem is sterk verminderd) voor de lichtbalken onder de LCARS paneel. Waarom zag je de CCFL's zo goed? omdat de rest van het kistje het licht niet reflecteerde omdat het van MDF gemaakt is. Als alles het licht zou reflecteren dan zou je de balken minder moeten zien.
s4nwht.jpg
Als je die onderste balk nou een stuk naar beneden zou plaatsen en er een plaatje overheen zet, dan heb je indirecte verlichting (wat weerkaats op de achtergrond. En hetzelfde met de bovenste balk doet (alleen dan een stuk naar boven plaatst).. lijkt mij dat je dan een stuk felheid al weer kwijt bent, terwijl je wel een egale verspreiding behoudt.

Verder, echt schitterend vakmanschap.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan