• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Beest!
25u4lmv.jpg

Cyclonite (Advanced Flame tank) heeft voor mij de voorplaat van de NZXT/LCARS fancontroller gefreest!

9vk4n9.jpg

intrepid11.JPG

Aankomende weken gaan spannend worden nu alles begint binnen te druppelen!

Ik druppel nu al.. ROFL

Hierbij even een kleine update van het werk van gister
2cx9rhx.jpg

Hier is een mooi voorbeeld warom het depron werk af en toe zo lang kan duren en je redelijk vaak iets over moet doen.
Mooie rechte lijn toch? Ik heb er even een zwart lijntje met paint bij gezet.
eh0hmh.jpg

DUS NIET !!!! Door alle verschillende glooiingen en curves moet je zowat in 3D gaan denken.
2wnpjsh.jpg

2qitl00.jpg

25u4lmv.jpg

2gxfk3a.jpg

Laterz
ASPHIAX

Ziet er goed uit! al weer iets meer details! :D

Here is todays line up !
In the left corner we have the Dragon Lord K62 Miditower, weighing at 9,9 Kg's (K62 is heavily modded with 2 windows and a 280 radiator - 1.5Kg - in the top)
9jdi0n.jpg

And in the right corner we have the newcomer USS EURISKO, surprisingly weighing in at 9,6 Kg's with only the reservoirs fitted in the warp nacelles
f3htvp.jpg

Both contestants have been kindly asked to remove the PSU to have the best Aluminum to Glass-Fiber/MDF comparison!

Thansk for watching!

Hier de laatste update van vandaag! Het begin van de fancontroller.
Even langs geweest bij Cyclonite (nou ja even, 160 km heen en weer) Wat een kicke spullen heeft die staan zeg (dik jaloers) Top gozer ook nog! Heeft voor mij de front van de fancontroller door de CNC gehaald. Die Advanced Flame Tank is echt een van de vetste mods die ik ooit heb gezien!

Na een paar uur met een scalpel de restanten plexi uit de front gehaald te hebben ziet het er nu zo uit. FF de LXE ernaast gezet om een idee te krijgen van de layout
2vnev03.jpg

Morgen weer verder met de hardware en fancontroller.
2hwpixf.jpg

LATERZ
ASPHIAX

Ik ben zelf bang dat ie te klein zal zijn!
ga met een kerel die bouwkunde studeerd de meest optimale standaard ontwerpen maar hier is het basis idee.
2nurgg5.jpg

Het voyager logo dat boven in de linkerhoek van de fancontroller zit wil ik de aan/uit en reset knop maken. alle kabels kan ik dan op deze manier direct de buiz constructie in leiden. Lekker clean!

*EDIT : Oh ja, de eurisko zal van de standaard af gehaald moeten kunnen worden voor vervoer!

Yep, maar alleen de display en aan/uit knop naar de lcars display. (display komt met 1.5 m kabel naar een pci kaartje)
De rest wordt via een multimedia bay in de standaard ontsloten
(zit te denken aan deze Lian Li BZ-U01B Black)
Moet er alleen een HDMI port en een TOS out bij maken maar dat zijn gewoon verlengkabels.

Tenminste moet alleen maar ... daar zit wel weer wat werk in.
Alle PSU kabels etc moeten ook ingekort worden.

OK, hier komt weer een weekend update. Was het depron werk even zat en ben verder gegaan met de fancontroller en hardware setup.
Helaas draaide ik de spankop van mijn proxxon dol en kon ik geen zaagjes meer verwisselen en dus niet verder met de controller.

Dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een hele top-of-the-line setup heb kunnen bouwen. Kijk dus dan ook erg uit naar de overclock sessies als hij klaar is.
Hier een mooi overzichtje van de meeste hardware.
2ylpo91.jpg

Laten we beginnen met het Gigabyte moederboard. Tis echt een beauty met die gouden accenten en goede eye-candy factor!
vq2qep.jpg

Helaas moet ik er aan gaan sleutelen. Ik wil de gehele EURISKO gaan waterkoelen en zal dus de koelelementen moeten gaan vervangen.
Deze gaat in de vitrine op kantoor. Geweldig mooi stukje techniek!
11t6blj.jpg

En deze moeten er op! vab links naar rechts, EK mosfet Waterblock, Koolance 370 CPU waterblock en als laatste EK NF200/SB Waterblock
e7m2yw.jpg

Installeren duurde ongeveer een uurtje. Altijd leuk priegelwerk met die standoffs
wweybo.jpg

Bij het installeren van de 2600K CPU valt meteen de tweedeling op in de processor voet.
jhzsqt.jpg

Ik ben niet van plan om echt de allerlaatste Mhz uit het systeem te gaan persen (alhoewel ik hem wel flink op zijn staart ga trappen!!). Ik heb dan ook gekozen voor 8Gb Corsair 1600 CL8 RAM. Goede looks en dito reviews, we zullen zien.
2cdg3f7.jpg

Ook alle Bitspower fittingen erop gezet. Welke fittingen ? Nou deze :
BP-BSWP-C14_02.jpg

14m3ynk.jpg

Credz to Vincent!

35kjwaw.jpg

Alle hardware zoals hij dadelijk (na het plaatsen van de plexiglas plaat over de MDF)gemonteerd gaat worden.
dooq6v.jpg

FF de tubing er op gezet om te kijken of ik genoeg had. Moet dus nog een paar meter bij !
149xphv.jpg

1trloy.jpg

k4ijwl.jpg

Dat was hem weer !

Laatst bewerkt:
very nice maar mss een kleine dingetje ik zou probere je pomp van uit je reservoit water te geven.
Zo gaat het wel onhandig worden omdat je daar veel lucht gaat trekken en gaat het vullen van de loop wel lastig worden
heb zelf het probleem gehad me project umbrella :p

very nice maar mss een kleine dingetje ik zou probere je pomp van uit je reservoit water te geven.
Zo gaat het wel onhandig worden omdat je daar veel lucht gaat trekken en gaat het vullen van de loop wel lastig worden
heb zelf het probleem gehad me project umbrella :p
Goed punt man ! Bedankt!
Kan er ook een q block tussen zetten zoals Bitspower G1/4 Black Sparkle Q-Rotarary Adapter deze. Heb 2 bitspower fillports leggen, die kan ik dan gebruiken als ingang direct op de pomp. Zou het werken denk je?

Wat staat er op het menu vandaag ...
Plexiglas coverplate maken voor de baseplate en wat belichtings effecten voor bedenken, optimalisatie van de tubing en toevoegen van de fill en drain ports, binnen gekomen servo schakeling uitdokteren, fans op rads monteren, montage plaat maken voor de 6 x 92mm lifesupport fans, etc, etc ...
Genoeg te doen dus !

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan