• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Totale afmeting quick disconnect Koolance VL3N ?

Spillertwo

New member
Ik zou een waterkoeling systeem willen bouwen met volgende quick disconnects:
1/4 threaded Koolance VL3N-MG male
compression Koolance VL3N-F13-19S female

De male om dus in het component te monteren en de female met de compression op de slang.

Mijn vraag is of iemand mij kan zeggen wat de totale lengte is van zo'n compression fitting éénmaal dat hij in elkaar zit ?

Wil dit weten om dan te kijken hoe het uitkomt in mijn systeem en wat voor bochten ik moet bestellen.

Bijkomende vraag is of er veel kracht moet uitgeoefend worden qua indrukken en losdraaien van zo'n compression fitting ?
 
Voor het indrukken en losdraaien is niet heel veel kracht nodig.

0:25

Heb je de excte lengte nodig? Ik zou bv wel de lengte voor je kunnen opmeten van die male QDC icm met een female en daarop een schroeffitting fitting. Die Compression female heb ik namelijk niet.
 
Van harte bedankt voor de videolink. Ziet er inderdaad vrij makkelijk uit.
Denk dat ik deze techniek ga toepassen op de radiator, GPU en pomp. Op de CPU en het reservoir neem ik dan gewone compression fittings. Op die wijze kan ik elke component zonder probleem verwijderen uit de loop.

Als je me de lengte zou kunnen doorgeven van de male QDC en female gecombineerd en ook het type dat het juist is van Koolance dan kan ik het wel afleiden uit de tekeningen op de site van Koolance.
Daar staan wel de afmetingen van de individuele stekkers maar namelijk nooit die van de twee in elkaar bevestigd.
 
Precies wat ik moest weten.
Op basis van de gegevens van de individuele stukken en de totale lengte inclusief schroefdraad die je opgeeft van 62mm voor jouw componenten, zal de combinatie die ik maak ongeveer 70,5 mm lang zijn na aansluiting.
Neem dan nog een 4mm weg voor de schroefdraad die in de component gaat en totaal wordt dan 66.5mm.
 
Precies wat ik moest weten.
Op basis van de gegevens van de individuele stukken en de totale lengte inclusief schroefdraad die je opgeeft van 62mm voor jouw componenten, zal de combinatie die ik maak ongeveer 70,5 mm lang zijn na aansluiting.
Neem dan nog een 4mm weg voor de schroefdraad die in de component gaat en totaal wordt dan 66.5mm.

bedenk wel dat snelkoppelingen per "slang" stuk rond de 20 euro kosten hé, het is een duur geintje om alles met snelkoppelingen aan te sluiten.
 
Ik kan zeggen dat ze echt niet restrictief zijn (VL4 tenminste). Ik heb ze zojuist afgemonteerd in mijn PC (project "omdat het kan" bij de build logs). En met 2x D5 op standje 2 krijg ik nog een spuit in mijn reservoir. op 5 is het na 2 seconden alleen maar schuim. Ze hebben erg brede doorvoer. Maar pas wel op met losmaken/vastmaken. Mijn duimen zitten vol met sneeën omdat de randen wat scherp zijn door de perfecte afwerking van koolance (ik heb versie met 1/2 Compressie vitting erop).

Ze werken wel uitstekend, komt echt max 1 druppeltje uit als je ze loskoppelt! :D
 
Ik ga zelf voor de VL3N gaan en deze zijn door skinneelabs ook getest en vergelijkbaar met de VL4 (beetje slechter maar nog duidelijk beter dan de VL3).
Heb er juist één set van besteld om te kijken hoe het in de kast zou passen want ze zijn mijn inziens wel vrij groot en ik moet eens duidelijk kijken waar en hoe ze gaan passen met de geplande setup.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
F Correcte afmeting Watercool Heatkiller GPU (DIY) blok) Waterkoeling 3
Sw333t [CANCELLED] Mat witte PVC Folie 0,75mm dik. Afmeting: 140 cm x 100 cm. Verkocht 6
Legendary1985 CPU block afmeting enzotech Waterkoeling 0
AceBaran Afmeting slangen Waterkoeling 4
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Quick disconnects Cases en Modding 14
K Hulpvraag Quick Disconnects Waterkoeling 5
Bl4ckj4ck666 Quick disconnects Waterkoeling 6
F *Nieuwe* Koolance QD3/4 quick release black Waterkoeling 2
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
T Koolance Quick Disconnect voor 3/8 ID 5/8 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
B QD3 Koolance quick disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Koolance QD4 quick release compressions black (1/2ID - 3/4OD) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Source A quick guide to SysProfile Gallery & Build Logs 1
M Koolance Quick connector HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Traxtorm Radiator Mounting Bracket met Quick-Release HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Koolance 13mm quick-disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
D D-Tek FuZion Intel 775 Quick-Mount Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
B Quick disconnect sealling valves HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan