• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Kabel ziet er netjes uit.
En dat zijn SKG3 anti-kerntrek cilinder/beslag, nice! Dat vindt de verzekering wel leuk :D

Ja goed gezien Freddy "ik hoop dat je roldeur net zo veilig is" . Ha ha wij bij de brandweer zetten een spreider onder de rand van de deur en dan is de standaard blokkering net als een drinkrietje.

Ik had een jaar of 3 geleden al zwaardere sluitplaten gemonteerd. Dat is wel veilig dacht ik. Totdat mijn collega bij de brandweer een lesplan liet zien van het snel openen van een voordeur. "tik maar eens in op internet (sleutel kloppen). Ik was niet zo blij na het bekijken van zijn lesplan. Net meer als 200 uitgegeven aan alleen maar sluitplaten. Dus nieuwe speciale cilinder en betere sluitplaten\afdekplaten.


Veiligheid kost een paar centen maar is het wel waard.
 
03-05 "24 pin extensions zijn klaar".

Als ik moet zeggen dat alles soepel gaat dan moet ik liegen. Een draad te kort gemaakt "dus die moest er weer uit". Dat was wel even peentjes zweten. Gelukkig pinnetje eruit en een nieuwe kabel gemaakt.

Zo beide 24 pin extensions zijn nu klaar.

Morgen maar weer verder.

IMGP8226.jpg


IMGP8227.jpg


Ill be back.
 
Na voorspoed komt tegenslag toch !!

Te druk en veel haast is niet goed voor mij.
Ik heb de 24 pin connector verkeerd gemonteerd. Nee dat was zeker niet slim. Maar vanmorgen begonnen met het maken van een nieuwe en deze is nu klaar. "ja deze klopt wel".


Zo het is al weer half 5 en tijd om te gaan bbq'en. "jamie jamie" .

Dit is er wat er overblijft van een 24 pin extension. The female pins kun je er makkelijk uithalen maar de male versie dat is een gekl...... piep.

Moor voor aan de muur of in de vitrine.

IMGP8234.jpg

Halverwege.

IMGP8232.jpg

Close up.

IMGP8233.jpg

Even passen. Voor de bpcht had het mooier geweest dat de grommet hole iets verder weg zat van het mb. Maar ik had geen voorbeeld dus moest het op gevoel.

IMGP8235.jpg


Verder druk bezig om de vrouw tevreden te houden. Een Douglass overkapping wilde ze. De constructie staat er al en op 13-5 komt de rest van het materiaal.

De helft is nu geschuurd met mijn nieuwe aangeschafte bandschuurmachine.

IMGP8231.jpg

Per 1 april (geen grapje) werk ik nog maar 2 dagen in de week ( een soort pre pensioen voor de laatste 3 jaar). De rest van de week wilde ik wat meer modden maar ze verzinnen steeds weer nieuwe dingen voor me.

Maar ik klaag niet hoor. :icon_pidu:
 
Eerste 24 pin extension was al klaar.

Bekijk bijlage 20079

Na 24 draden gesleeved te hebben krijg ik het gevoel hoe ik het moet doen.
Het gaat nu wat vlotter "he he".

Het enige vervelende aan het maken van de kabels is dat je vingertoppen brand met het dicht smelten van de sleeving.

En het was mooi geweest als ik vandaag ook wat had kunnen doen "maar".

De vrouw heeft gisteren per ongeluk haar sleutel(bos) in de voordeur laten zitten en raad eens wat! "Ja weg".

Dus bestond mijn dag vandaag uit twee keer naar een bouwmarkt rijden en alle 4 de cilinders vervangen.
Gelijk ook maar andere sluitplaten monteren ( kost een paar knaken maar dan heb je ook wat).


Bekijk bijlage 20078

Zo morgen voor de build weer een extra dagje werken.

En morgen avond weer extension kabels maken.

Ill be back

Even een belletje plegen naar het dichtstbijzijnde politie bureau of de gemeente , misschien heeft iemand de sleutels daar afgegeven
 
Laatst bewerkt:
Das balen van die kabel, wat was er eigenlijk fout gegaan?
Goed bezig met de overkapping!

Orginele kabel verlengt met een extension kabel "alleen de eerste connector omgedraaid" de voorste connector past dan niet. Tenzij je de kabel omdraait. Het moet gewoon goed zijn zonder aanpassingen.

"Beter opletten de volgende keer".
 
Even een belletje plegen naar het dichtstbijzijnde politie bureau of de gemeente , misschien heeft iemand de sleutels daar afgegeven


Bedankt voor de tip. Maar dan hadden ze ook aan kunnen bellen. Alle sloten bij mij en mijn .... zijn al vervangen.
Verder hangt er aan de sleutelbos geen adres plaatje aan of telefoonnummer.
Was toch al van plan om andere sluitplaten te monteren.

Nieuwe sleutels voor de nieuwe sloten zijn alleen bij te maken met het bijbehorende 9 cijferige code.

Schi.. hapens . Probleem opgelost.
 
Alles staat even op een laag pitje vanwege de bouw van m'n cnc machine.

Als deze klaar is dan gaat de trein gewoon weer verder.

De besturing ligt even bij de bouwer.

IMGP8795.jpg

IMGP8788.jpg

Ill be back.
 
Nee joh, een partner! :D Als we aanvragen krijgen om in metaal te snijden, kan ik Henry inschakelen :)

Ha ha net een proxy binnegekregen van een mede forumlid.
Helaas hebben ze bij sorotec de verkeerde kabel geleverd i.p.v. 5 meter een 3 meter kabel.
Dus ik kan dit weekend nog niet testen. Grrrrrr.....

Concurrentie nee hoor.
Machine is puur voor mijn hobby.
"ik wil iets minder gaan vijlen en wat sneller gaan werken".
En natuurlijk leuke dingen maken als het kan. :icon_lol:
 
Super knap dat je zo'n machine helemaal zelf in elkaar kan zetten!

Ha ha vind ik zelf ook. ik moet wel eerlijk bekennen dat ik veel hulp en advies heb gehad.
Het is iets wat ik al sinds 2013 al wilde hebben maar daarvoor nooit de stap heb gezet.
Voor dit projekt dik 1600 overuren gedraaid.
Ik heb al wat onderdelen in gedachten die ik zelf wil gaan maken. Verder zou ik zelf willen leren anodiseren in kleine hoeveelheden.
En er moet nog een 5e as bij voor het bewerken van rond materiaal de motor en het schakelmateriaal is al ingebouwd.

Ill be back
 
Tuurlijk kan je waterblokken ermee maken, ik zou niet weten waarom niet.
Echter zal Tath misschien nog moeten oefenen met het werken met een CNC router, ik heb begrepen dat dit ook een project opzich is.

Persoonlijk staat het bouwen van een CNC router ook bij mij op mijn planning echter heb ik genoeg aan 3 axis.
Ik ben al een aantal weken aan het plannen en denken over de aanpak en het design.
Aangezien ik lees dat jou router ook metaal moet gaan bewerken heb ik een tweetal vraagjes:
- hoeveel nm zijn je stappenmotoren? (gebruik je een vertraging?)
- Welke spindel heb je gebruikt?

De verhalen zijn erg uiteenlopend over de benodigde kracht voor metaalbewerking.
Hierdoor is elke informatiebron meer als welkom.
Geweldig project in ieder geval!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan