• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Aangezien het niet zo druk is op het forum maakt het niet uit of ik een week wacht met posten.
Ik merk dat het overall een stuk rustiger wordt.

Maar we gaan wel door alleen in een rustiger tempo aangezien mijn bestaan uit "werken, modden en overwerken".
Waar ben ik nu mee bezig.

Met de bouw van het frame voor de glaspanel.

Vorige week op mijn gemak hoeksteunen gezaagd met de babyzaag "fijne zaagsnee en nauwkeurig".

Plaatjes gezaagd en geboord. Nu nog de gaten verzinken voor de schroeven.

IMGP6739.jpg

Plaatje in de bankschroef geklemt en met de handfrees oneindig lang gedraaid tot het klaar was.

IMGP6742.jpg

Even de M5 schroeven gepast. "ja kan net" . toch nog een onderbuikgevoel over deze schroeven die eigenlijk bedoeld waren om mijn standoffs op de bodem van de desk vast te schroeven.

IMGP6743.jpg

Plaatje vastgeschroeft.

IMGP6744.jpg

Ik ben een paar dagen verder en was toch niet tevreden met de schroeven dus andere schroeven besteld en gelijk een verzinkfrees speciaal voor aluminium.

Even uitproberen. "ja dit vindt ik persoonlijk toch mooier. Het betekent wel dat ik de rechter hoeksteun ga vervangen voor een nieuwe.

IMGP6747.jpg

Zo alle schroefgaten zijn verzonken en deze hoeksteun kan gemonteerd worden.

IMGP6750.jpg

Verder nog wat pakketjes binnengekregen "rubbermagazijn.nl" met:

- 40 x 3 mm neopreen voor onder het glasplaatframe en de desk;
- 30 x 5 mm rubber 70 shore voor onder de glasplaat (sorry sander kon niet wachten) ;

De voorste steunen zitten dus tegen het frame gemonteerd en ik kan wel de maat nemen voor de scharnieren aan de achterkant. Hiervoor moet ik wel alvast de neopreen tape eronder plaatsen. Aangezien de desk nog naar de poedercoater moet kan ik de plakfolie er niet afhalen. Dan maar even zo.

IMGP6751.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag straks lekker bbq en met mijn oude dienstmaat maar morgen gaan we er weer tegen aan.
:030:

Het ene doe je in vijf minuten en het andere kost je dagen.
Zo ervaar ik het.
Vanavond mijn tweede bevestigingsbeugel gemaakt voor de glaspanelframe.

"JA IK BEN SUPER BLIJ" . Eindelijk meer voorruitgang. Tijdens het maken van de beugel ben ik in gedachten al bezig met andere dingen .
Zoals de actuators "elektrische cilinders"die de glasplaat automatisch moet openen en sluiten.
Of ik dit allemaal uit m'n blote hoofd doe "Nee zeker niet" . Ook vormt elektra altijd een uitdaging omdat het niet mijn vak is.

Ondertussen veel dingen opzoeken op you tube en vragen.
Ook probeer ik elke risico te vermijden "vandaar dat sommige dingen gewoon langer duren als bij een ander".

Zo de eerste 2 scharnieren zitten er in en de frame kan al open en dicht "met de hand".

IMGP6759.jpg

Morgen maar weer verder.

Even wat tijd genomen om te modden.

De pijp die ik gekocht heb om er custom cilinders van te maken voor mijn 4 x 250 reservoirs moet even wachten.
Want ik heb de verkeerde diameter pijp gekocht. Ja soms heb je dat. Maar we geven niet op.

Zo nu even een custom plaatje maken voor de 2 laatste scharnieren. Zoals gewoonlijk moet er iedere keer van alles los en vast geschroefd worden voordat ik resultaat zie.

Het eerste plaatje is op maat en valt weg in de bovenkant van de desk.
Het begint een beetje een puzzel te worden. Straks alles even graveren voordat het naar de spuiter gaat.

Plaatje op maat gemaakt en het profiel uit de rand gezaagd. Alleen al door de vorm valt het plaatje (3mm) weg in de bovenrand van de desk.

IMGP6763.jpg

Zo deze valt op zij plaats. Ik ga er nog wel een paar beugels onder maken voor bevestiging.

IMGP6765.jpg

Het frame staat voor de desk. Voor de foto maar even het scharnier los geplaatst tegen een los stukje hoeklijn.

IMGP6766.jpg

Man man wat een werk maak je het er toch van, maar wel mooi om te zien, hoeveel werk je er in stopt.

super!!

Voor mij is het iedere keer een uitdaging. Het zit me gelukkig wel mee met deze bouw. Alleen de tijd vliegt voorbij.
Omdat de desk 2 meter lang is wil er zekere van zijn dat het als een huis staat. Zodoende denk ik er altijd iets te lang over na hoe ik dit als beste op kan lossen met de skills die ik heb.

Nog twee weken en dan heb ik vakantie. Ik had eigenlijk gehoopt dat de desk dan voorzien was van een poedercoatlaag.
Dit idee heb ik maar iets verder weg gezet omdat all het werk wat er nog aan moet gebeuren een hoop tijd in beslag neemt.

Ik maak wel voorruitgang maar de laatste tijd meer in de planning dan in de uitvoering. De bevestiging van de hefcilinders weet ik nu ook "verticaal "voorzijde zijkant"van de desk. Wel heb ik nog wat vragen omtrent het automatisch omhoog gaan de twee cilinders te gelijk "hoe instellen e.d.".

Ik ben er dus nog niet.

Ook moet ik even langs de lokale glasboer voor wat zaken "dikte , tollerantie, gewicht" en ja ook wel belangrijk de levertijd.
Het zit gelukkig allemaal in de buurt maar die mensen gaan straks ook met vakantie.

Ondertussen maar wat verder prutsen en anders wat aan de andere twee builds doen.

Zo na 2,5 uur zagen, boren, vijlen en schuren zit de laatste scharnier er eindelijk in.

Volgende week maar eens naar de glasfabriek in de stad voor wat gegevens.

IMGP6777.jpg

IMGP6778.jpg

IMGP6779.jpg

Zo net een glasplaat besteld voor de desk.

Nu ik de dikte en het gewicht van de plaat weet kan ik de hoogte van randen van de glasplaatframe aanpassen.

Net even een mailtje naar Linak gestuurd voor wat informatie voor de actuators\hefkollomen.

IMGP6781.jpg

IMGP6784.jpg

Als de glasplaat vlak ligt kan ik er zelfs op gaan staan "zegt de verkoper". Aangezien ik niet de behoefte heb om dit uit te proberen bestel ik de 10 mm dikke glasplaat. Ja levering na mijn vakantie.

Laatst bewerkt:
Vijlen,

Op zich niet vervelend. behalve als je nog bijna 5 meter te gaan hebt. De eerste meter zit er op.
Dit gaat nog wel even duren denk ik.

Verder een 2e hands setje actuators gekocht "even wat mee spelen als het binnen is".
"niet goed geld weg" LOL

Tekening gemaakt.
actuator drawing.jpg

Actuator setje

actuator.jpg[

Afwachten of het wat is.

Hmm, zal er echt geen andere mogelijkheid zijn dan deze aan de buitenkant te plaatsen?

Misschien wel. Maar het is de eerste mogelijkheid die toepasbaar is.
Verder heb ik geen simulatie programma om te kijken of het anders kan.
Maar we gaan eerst even rustig de boel bekijken " bedankt voor je opmerking".

Weggewerkt vind ik persoonlijk ook het mooist.

"Alle en betere ideeën zijn welkom".

Ik moet zeggen dat ik hierover gisteren contact heb gehad met iemand van Linak.
Die rade mij aan om het niet te doen met als reden "het onevenredig omhoog drukken kan er voor zorgen dat de glasplaat breekt door de kracht die er op kan komen te staan".

Tja misschien de actuators maar gebruiken voor het heffen en laten zakken van de monitor stand.

Laatst bewerkt:
Rupsje nooit genoeg.

Ach wat zal ik zeggen. Soms kies je ergens voor maar in je achterhoofd zit iemand die zegt "maar je wil toch die andere".
Ja eigenlijk wel.

En soms hoeft het niet per se nieuw te zijn "als het maar goed is.
Dus vandaag mijn 2e Rampage IV Black edition aangeschaft.

Een full cover block heb ik nog liggen, en de i7 3930K uit mijn andere systeem.
Als het binnen is maar even uitproberen.

Zo nu mijn dienst kleding uit want ik heb VAKANTIE. Na al die maanden overwerken en modden ben ik er wel even aan toe.

Maar de vijlen worden niet opgeborgen hoor.

Laatst bewerkt:
2 Weken Frankrijk "dordogne". Ha ha nog 4 dagen en dan hop weer naar huis.
Kan eigenlijk niet wachten.

De klussen hier zijn plat:
- nieuwe schotel geplaatst;
- binnenwerk huis weer opnieuw voorzien van een laagje verf;
- plafonds gewit;
- hout gezaagd voor de winter.

Jammer "niets meer te mestelen of te zagen". Alleen nog maar aan het zwenbad liggen.

"Of ik me verveel" ja eigenlijk wel "mijn vingers jeuken alweer bij de gedachte om aan de desk te werken".

Inmiddels is mijn 2e Rampage IV Black Edition afgeleverd "hoop ik" en kan ik mijn glasplaat de 25 e ophalen.
Maar eerst een plaat MDF laten zagen voor het transport van de glasplaat.

Verder doet de actuator set het niet meer en onderhoud ik een korte relatie met de verkoper.
Pech en geld weg "het leven gaat verder en zo ook mijn build".

Zo nog maar even 4 dagen genieten op de berg.

au revoir et a bientot

St Cybranet France

https://www.google.fr/maps/@44.7753...AEYlXddWhXsh3BPtuz3w!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan