• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Tath

Well-known member
Hallo mede High Flow'rs,

Ik kan eigenlijk niet wachten met bouwen maar het moet wel want ik heb nog niet alle onderdelen binnnen.

ik wel alvast wat foto's van de nieuwe componenten die ik ga gebruiken. een gedeelte staat afgebeeld op de topic even voorstellen.

Ik wil hetsysteem van Singularity Computers project Sungularity beast II gaan nabouwen hiervoor heb ik complete buildlog gedownload via Youtube om zo mijn boodschappenlijstje te kunnen maken. Ik hoop dat Freddy gauw de order binnenkrijgt van Bitspower zodat ik weer wat bestellingen kan plaatsen.

zo nu enkele foto's de meeste foto's die ik heb zijn 7 a 8 mb aangezien ik tijdens mijn voorstelronde tot 2 maal toe alles opnieuw heb moeten intikken en uploaden heb ik de foto's via lightroom veranderd van formaat.

zo tot gauw mede high flow'rs

IMGP0251.jpgIMGP0252.jpgIMGP0253.jpgIMGP0254.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo afgelopen weekend begonnen met wat montagewerk. Ik had me voor genomen om alvast 4 fans met dustfilters te monteren. een effe klus dacht ik. Praktijk was dus anders.
1.eerst de harddisk case verwijderd die bevestigd was op de linkerzijde
2. verwijderen verdere overige fans houders van de linkerzijde en het tijdelijk afdichten van de vrij gekomen plekken.
3. monteren van de harddisk case op de rechterzijde
4. monteren van 3 bottom fans met de silverstone dustfilters

voor de montage had ik een week eerder alvast een aantal dozen schroeven aangeschaft. ha ha ja ondertussen andere radiatoren gekocht dus andere draad "dat gaat niet passen" gelukkig pas de schroeven die bij de fans meegeleverd worden wel.

eerste even gereedschap bij elkaar rapen. extra voeding altijd handig voor testen.

afgewerkte lijst:
4 fans gemonteerd (zonder kabel management) wacht eerst de komst van de Aqueuro XT fancontroller af.
4 fan filters gemonteerd
3 5.25 bays afgedicht

a.s. weekend de XSPC 480 radiatoren doorspoelen en de overige 12 fans met dustfilters monteren. zo nu eerst wat foto's
ik hoop dat het een beetje in de goede volgorde is anders moet ik daar ook iets op verzinnen


IMGP0280.jpgIMGP0281.jpgIMGP0282.jpgIMGP0287.jpgIMGP0288.jpgIMGP0289.jpgIMGP0291.jpgIMGP0294.jpgIMGP0295.jpgIMGP0306.jpg


A.s. weekend 3 480's spoelen en 12 fans met dustfilters monteren.
 
TATH \TH10 update 2

Hallo mede Fower’s,

Dit weekend zou ik aan de gang gaan met het monteren van de fans op de radiatoren.
Donderdag om 17:00 uur aansluitend een nachtdienstje gedraaid bij de 24 uur’s (brandweer) geen uitrukken die nacht en dus lekker de highflow forum bezocht. Vrijdag morgen 08:00 einde dienst dus het is weekend. Thuis gekomen even op de bank m’n ogen dicht gedaan. en tegen twaalf uur begonnen met de volgende fase “het monteren van de fans en het inbouwen van de radiatoren”.

Eerst de radiatoren gespoeld met demie water wat ik op temperatuur gebracht heb. Dat ging wel vlot. Daarna alles klaar gelegd voor montage. De eerste serie fans monteren ging niet helemaal vlot want de anti fibratie rubbers zorgden ervoor dat de schroeven van de fans niet uitgelijnd boven de schroefgaten kwamen te liggen. Dan maar een klein randje van de rubbers knippen waardoor de fans prima pasten. Daarna de bekabeling samengebonden met ti raps en de fans even getest m.b.v. de extra voeding. Ik heb de andere 2 radiatoren ook gelijk maar gedaan dat ging een stuk vlotter.
In de buildlog van “Singularity Best II \ waarvan ik nu een kopie maak” waren de dustfilters gemonteerd op de fans aan de binnenkant van de case (push ). Ik kan geen reden bedenken om dat ook te doen. (iemand een andere mening toegedaan graag commentaar) . ik heb ze maar even los op de bovenkant gelegd om een idee te krijgen hoe ik dat ga aanpakken.
Inmiddels alweer een bestelling geplaats voor schroeven en fangrils voor de onderste fans. O ja en nog wat bekabeling e.d.
Ha het zal wel niet mijn laatste bestelling zijn dit jaar.
Zo nu even wat foto’s plaatsen.

IMGP0312.jpgIMGP0313.jpgIMGP0314.jpgIMGP0317.jpgIMGP0318.jpgIMGP0319.jpgIMGP0323.jpgIMGP0324.jpgIMGP0325.jpgIMGP0326.jpg

zo nu maar wachten op de 3 lopende bestellingen.

:zzz:zzz:zzz
 
TATH\ TH 10 Update 3

Vanavond om 19:00 uur begonnen met:
- modificeren van de verkeerd bestelde un brackets (horizontale i.p.v. verticale)
- sleeven van de bekabeling van de 2 pompen Swiftech MCP655
- monteren van de 2 mod kits D5/MCP655 black
- monteren van de pompen op de Bitspower D5 mod top/ Extreme black


1. de beugels van de un brackets afgeslepen (zijn te kort) maar is op te lossen

2. kabels van de pompen gesleeved

3. pompen gemonteerd

4. boodschappenlijst gemaakt voor morgen (strips\ schroeven).

aangezien de batterij van m'n camera leeg was na het maken van enkele foto's maak ik morgen nog wel even een paar foto's.

misschien morgen de pompen op de rad plaatsen en de hdd case rechts monteren.

Het wachten is op de bitspower boot die volgens de informatie van Freddy eind volgende week aankomt.

Tot morgen :eusa_hand:
 
TATH\ TH 10 3e update met foto's

Zo vandaag maar weer een gestart.

Eerst naar de bouwmarkt voor:
- aluminium strip 20x2x2 (geen zwart dus dan maar zilver)
- inbusschroeven m4 x 6 of 8 (geen geluk 15 mm) dan maar flexen
- extra slijpschijven voor de dremel 300 aangeschaft "heavy duty versie" vliegen hopenlijk niet zo snel uit elkaar.
- spuitbus black "altijd handig"

Op naar de kassa "zo alweer 30 euro lichter (voor het goede doel zullen we maar zeggen)"

Thuis op de strip de maten gezet die ik gisteren opgemeten had. na een minuut of 30 waren de strips gezet geboord en de bovenkant voorzien van een ronde kant. "ik blij". zo nu maar even passen "shiiiiiiiiiiiiii ze zijn te kort" gelukkig nog een halve meter over van de strip. gelukkig weet ik de maten uit m'n hoofd dus de tweede serie gaat wat vlotter. toch maar even passen. hum het begin is er. voor het fijntunnen de horizontale bussen tussen beugel en pomptop maar iets ingekort zodat de strips netjes verticaal komen te staan. inbusbouten afgeflext maar willen nog niet passen. straks nog even aan vijlen. zo nu alles uit elkaar zodat ik de strips zwart kan gaan spuiten.

alles weer opgeruimt en zit nu de foto's om te zetten m.b.v. adobe lightroom anders kan ik ze niet uploaden.
morgenochtend de als de verf uitgehard (fout gedroogd) het resultaat maar eens bekijken.

opmerking"ok was gisteren best tevreden over het kabelsleeven nu ik de foto's bekijk springt het rood naar voren" opnieuw doen of even wachten (de bekabeling verdwijnt toch naar de andere kant achter de rads) maar even wachten dus (wat vinden jullie)!.

zo nu weer wat foto's



IMGP0363.jpgIMGP0365.jpgIMGP0369.jpgIMGP0370.jpgIMGP0371.jpgIMGP0372.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan