• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Elke keer als ik die gepolijste blokkies zie begin ik te kwijlen :)
Zit er zelf ook over te denken om t te gaan doen.
Viel t mee om te doen Henry?

Of zijn deze zo gekocht?
Zo doorzichtig bedoel ik, dat plexi gedeelte.


Hoi Dave, Nee ze waren niet zo. Na lang gebruik gaat het een beetje verkleuren en kun je het laten glimmen door er met commandant 5 je het appe lazer te poetsen. Kost wel wat tijd maar een avondje opofferen en de klus is ook weer klaar.

Ik neem voor de pakking een beetje zuurvrije vaseline tussen mijn vinger en ga dan de pakking een aantal keren rond met m'n vingers.
Het is de kunst om de pakking er weer netjes in te krijgen zonder het gepoetste aan te raken.

Alle zijden van het plexi heb ik gepoetst.
 
Update..

Na het uitlijnen van de hele handel heb ik er een hele zwik klemmen opgezet om verschuiven van de plaat tijdens het boren te voorkomen.

IMGP5076.jpg

De hoeklijn onder de plaat is 40 x 20 x 2mm. Ik heb op 1 cm van de rand van de hoeklijn een lijn getrokken en om de 10 cm het boorgat gecenterd met een scherpe schroef. Dit om te voorkomen dat m'n boor over de gecoate plaat wandelt.
Op zich zou het niets uitmaken omdat het aan de onderkant is maar ik wil niet afwijken van m'n werkwijze.

IMGP5077.jpg

Ik heb verzonken 3 mm schroeven maar die zijn te lang dus dat wordt inkorten. Het kan in m'n kabelschoen tang maar dit is lastig om de exacte lengte uit te meten. Dus heb ik als oplossing 3mm draad getapt in een hoeklijn.
Aan de linkerkant houd ik de schroef met een inbussleutel de schroef op zijn plaats en met rechts slijp ik de rest er af met de dremel. Ach het zijn er maar 35.

IMGP5078.jpg

Ha super alles sluit goed aan. "Me verry Happy".

IMGP5080.jpg

Ik wil i.p.v. de casters onder de case acryl poten maken met led verlichting er in. Maandag ben ik vrij dus kan ik lekker weer modden.
 
Zo vanavond maar weer wat gedaan.

Eigenlijk had ik al het idee om iets anders te gebruiken dan casters\ wieltjes onder de case.
Ik heb op het internet gezocht naar acryl klauwen als van een adelaar of zo die ik eronder kan zetten.
Ha ja droom maar verder "niet te vinden". Maar er moet toch iets onder komen "iets anders dan de wieltjes". En ja er moet ook led verlichting in.
Eerst maar wat tape erop geplakt zodat ik de maten erop kan zetten.
3, 4, 5, 6, 7 en 8 cm vierkant.
Gelukkig heb ik in mij decoupeerzaag een nieuw zaagblad gezet. Super glad zaagvlak.

IMGP5085.jpg

iedere keer een andere maat op de plaat gezet.

IMGP5086.jpg

Na een half uurtje maten zetten en zagen zijn de blokjes klaar.
Nu komt het meeste werk het pasvijlen en schuren.
En daarna gaten boren voor de ledverlichting.
Hiervoor moet ik in de bodemplaat nog wat gaten zagen.

IMGP5087.jpg

Helaas de fluit is gegaan en ik stop ermee voor vandaag. Maar ik ben gauw weer terug.
 
6 plaatjes geschuurd.

IMGP5091.jpg

Hokus pokus !

IMGP5094.jpg

Zoek de verschillen ( 2)

IMGP5097.jpg


Verder pakketje van Freddy binnengekomen.

Voor de plan B-kaarten een nieuwe cover.

IMGP5101.jpg


En wat thermal pads. Jee wat een kleine plakken. Dacht echt dat ik iets groters zou krijgen 6 x 5 cm. "oke dat weten we dan ook weer" .

IMGP5103.jpg

Ook 3 mm ledjes binnen gekregen maar vergeten om een foto te maken.

Zo dat was het dan.
 
Drukke dag vandaag.

Maar altijd de build in mijn hoofd.
Ik had me voorgenomen om alle pootjes te schuren maar helaas moest ik mijn tijd verdelen tussen Bitspower op de hoogte brengen van mijn updates. "dit omdat zij mij willen sponseren". Dus even wat extra foto's gemaakt.


Verder toch nog twee poten gedaan "is 12 x 6 zijden schuren en vijlen" . Henry the white noemt m'n vrouw me nu. Zit weer helemaal onder het acryl poeder. Zaterdag de rest maar afmaken als ik terug kom van mijn extra dienst. Ja het houd niet op maar het varkentje wordt nu lekker dik en dat komt goed uit. Want helaas gaat mijn andere sponsoring door MSI niet door. Jammer maar dat remt de build maar voor even.

De specs worden voor de build worden nu een beetje aangepast. Of ik moet nog even wat geduld hebben tot het varken vet genoeg is.
Wat was plan B ook al weer "o ja Rampage V extreme" i7 ....... en de 2 x GTX 690's.
De 2 x 690 waren eigenlijk bedoeld voor de vervanging van mijn 2 GTX 580's in mijn case beneden.

Ik lu... maar door. O jaa update pootjes.
6 ledjes Bitfenix 3mm binnengekregen van Freddy. Geven helaas niet het gewenste licht. Foto was ook niet super maar ik laat hem toch even zien.

Op de foto lijkt alles egaal rood maar dat komt door de camera. Te weinig licht.

IMGP5106.jpg


Ik had nog wat 5mm leds liggen "wel een andere kleur" maar voor het beeld toch even erbij gepakt.

Hoewel de leds niet op de juiste plek hangen\liggen. Heb ik nu wel een idee of het wat wordt. Misschien anders monteren of een lange ledstrip tegen de bodem monteren.

Volgens mij heb ik nog wat liggen. van het weekend nog maar eens proberen.

IMGP5111.jpg
 
Ja hier ben ik weer.

Hoewel ik weinig geslapen heb tijdens mijn dienst zijn we weer thuis " zaterdag morgen 08:15" . Vandaag de meeste tijd geluierd op de bank en samen met mijn vrouw een elektrische stoel\fiets gekocht. ( voor de vrouw).

Voor het eten was ik al begonnen met het uit elkaar halen van de case zodat ik aan de poten van de onderste pedestel kon werken.
Sommige dingen zie je pas vlak voordat je ermee aan het werk gaat.

Zo de top is er af.

IMGP5127.jpg

Pedestel op zijn kop. Zodat ik de maten er op kan zetten voor het bevestigen van de poten en het boren van de gaten voor de leds.

IMGP5128.jpg

Zo de poten zitten eronder en de bescherm folie zit er niet meer op. Dit kon ik doen omdat er nu nog weinig aan de onderkant moet worden gedaan. Alleen nog de drainage (bitspower fillport).

De platen heb ik gecoat gekocht RAL 9005 Diep zwart. Ziet er goed uit. Wat gelijk opvalt is dat het niets aantrekt in vergelijking met de acrylplaten.

IMGP5133.jpg
IMGP5132.jpg

Ik heb van binnen uit twee gaten geboord voor 5mm leds. Even uitproberen met wat blauwe leds die ik nog heb liggen. Ahum eigenlijk ook best mooi. Jammer dat door mijn klunzige foto's de kleur niet goed tot uiting komt. Misschien morgen maar wat spelen met de belichting.

IMGP5136.jpg
 
Dan maar verder met minecraft !!

Luie zondag vandaag. Maar toch even de radiatoren schoonmaken. Wat er uit kwam mag totaal geen naam hebben.
super. In de review stond dat schoonmaken aan te raden was. Maar super schoon.

"Nee ik heb geen haast" rustig aan. Alles ligt klaar voor de grote beurt. Laminaat ondervloer op tafel dan beschadigd er ook niks.

IMGP5143.jpg

Fans er weer af zodat ik kan beginnen. Even kijken hoeveel vloeistof er in gaat. 670 ml per radiator.
Of dat veel is ! Zeggen jullie het maar "ik vind alles normaal". :badgrin:

IMGP5144.jpg

Zo schoonmaken is klaar en nu de fans er weer op. Hiervoor gebruik ik de schroeven van de fans. Net lang genoeg om de fans en de frame aan de radiator vast te schroeven. De frame moet er wel even uit anders heb ik een aapje nodig om alles vast te kunne houden.

IMGP5150.jpg

Frame er weer op. Nu heb ik een uitdaging. De rand van de pedestel is 40mm diep dus zie ik de connectoren niet van de fans. Laat staan dat ik er met mijn dikke vingers bij kan. Gelukkig weet ik hiervoor een oplossing. Ik maak een aantal power kabels voor 4 fans zodat ik alleen nog maar een splitter hoef te maken van de fans naar de Aqero.
Wel eerst maken voordat ik de raditoren met fans en al er in kan zetten.

IMGP5152.jpg

Eerste radiator zit er in. Ik vraag me af of ik nog een ondersteuning moet maken voor de radiator.

IMGP5154.jpg

Andere radiator er maar even los naast. Het is etenstijd en de kinderen roepen of ik de bbq aanzet.

IMGP5155.jpg

Zo dat is de laatset voor vandaag.

IMGP5159.jpg


20:21 als je eenmaal de gang hebt dan kun je niet meer stoppen.


IMGP5164.jpg


IMGP5166.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar weer wat doen aan de pedestel.

Support plaatjes maken voor de bovenkant "want de bovenframes zijn niet gelast" ,
Nieuwe leds testen.

Je hebt wel eens van die bestellingen waarvan je bij binnenkomst denkt "he waarvoor had ik deze ook alweer besteld".
Nu weet ik het weer "ondersteuningsplaatjes voor de pedestels" want we hebben niet allemaal zo'n mooie lasapparaat "he Sander".

IMGP5171.jpg

Zo deze zijn klaar voor de volgende stap. Gaten boren, gaten verzinken en de pompnagels erin.

IMGP5172.jpg

contouren even overnemen zodat ik straks weet waar ik kan boren.

IMGP5176.jpg

Ja alweer wat klaar. Het zijn allemaal kleine dingen maar er gaat gewoon veel tijd inzitten.

IMGP5177.jpg

TFC 5mm 12 volt leds binnegekregen. Superleds moet ik zeggen.
Valt niet tegen "en ik heb er maar een in zitten" van de week nog maar eens proberen met twee ledjes in een voetje.

IMGP5186.jpg

Ik had ook een strip binnengekregen met ledjes van "Proace" mooi gemaakt. Alleen heb ik denk ik niet opgelet wat er stond. 100cm snoer i.p.v. ledstrip 100cm. Deze is dus veeeeeeeeel te klein en helaas ook prijzig om er meerdere bij te plakken. Maar eens kijken wat ik er mee ga doen.


Zo dit was het weer voor vandaag.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan