• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Zo ha ha nog een dag om aan de build te werken "joepie".

Om aan de panelen te kunnen werken moeten de radiatoren er even uit.
Gelukkig zitten ze maar vast met een schroef of 8.

3 mm gaten geboord rondom de rand van het frame. Om de 17 cm. Wat veel gaten "Uh ja zal wel" maar dan valt het er ook niet meer af.

IMGP5230.jpg

16 gaten geboord nu moeten we (ik) de gaten overnemen op het paneel zodat ik er draad in kan tappen.
Hiervoor moesten de raadiatoren eruit anders kan ik niets aftekenen vanuit de binnenzijde.
Om er voor te zorgen dat de boel niet verschuift tijdens het overnemen van de boor gaten heb ik er maar een stel klemmen op gezet.

IMGP5233.jpg

aangezien ik zo nauwkeurig wil werken heb ik het paneel op de kolomboormachine gelegd. Geen scheve gaten.
Eerst even gekeken hoe diep de kolomboormachine zakt tijdens het boren. Alles goed vast en boren maar.

IMGP5235.jpg

16 x 3 keer tappen. Ik heb nog wat M3 schroeven liggen dus voor nu gebruik ik ze maar even.
Alles past gelukkig "het is tenslotte kunstof en kapot draaien is gauw gedaan.

IMGP5238.jpg

Alle schroeven erin en nu de zijkanten van het paneel gelijk vijlen met het frame.

IMGP5240.jpg

Aangezien het mensen werk is heb ik de gaten in het frame opgeruimd met een 4mm Frees. De grote van schroefkop vangt de ruimte wel op.

IMGP5241.jpg

Koekoek. Ja de kast is wel erg leeg nu. De radiator units staan achter op een kastje en kunnen er zo ingezet worden.
Maar nog maar even wachten totdat ik de hulpframe voor de Aquero en de ICY Dock klaar heb.
Dat ga ik morgen doen.

IMGP5245.jpg

View vanaf de voorzijde. Als het hulpframe er in zit dan kan het middengedeelte er weer op.

IMGP5244.jpg

Wat een werk zeg!

Arwin74
Monniken werk zeg,
Sterkte nog ff en "keep up the good work"

Ja inderdaad en er gaat veel tijd inzitten "nog niet dronken "je bent toch jarig.

Freddy
Mooi werk! Als fitnessfanatiekeling zie ik toch elke keer ook dat bankdruk bankje op de achtergrond xD
05-10-14, 18:58

Bankje is van mijn zoon die verbannen is naar de zolder.

Hightower
Wat een werk zeg!

Als ik er nu over na denk begint het er aardig op werken te lijken. Ik had het eenvoudiger kunnen doen maar dan ziet het er niet zo mooi uit. En heeft het ook geen zin om custom te bouwen.

Dat multi dingesen knop zie ik nie dan maar op deze manier.

Tot morgen

Vandaag even niet in de gelegenheid om te bouwen "heb bezoek".

Maar de raderen draaien.
Gisteren de Aquero's van nieuwe frontjes voorzien en de passive koelblokken wat aangepast en gemonteerd.
Het was al laat dus vandaag maar even wat foto's.

Ik was eigenlijk van plan om een support frame te maken voor de Aquero 6 XT en de Icy Dock maar er moest ook nog wat gedaan worden aan de Aquero's dus dat hebben we maar eerst gedaan.

Verder kwam ik tot de conlusie dat de maten van de Icy Dock en de Aquero niet overeen komen.
Zoals het er nu naar uitziet maak ik van een reststuk clear acryl een houder voor beide componenten.

Ja daar zit verschil in maat in. Ahum

IMGP5262.jpg

Even aan de binnenkant van het paneel uitgemeten hoeveel ruimte ik heb.

IMGP5263.jpg

Alles klaar gelegd om t e beginnen.

IMGP5265.jpg

In tegenstelling tot de 6 PRO zit het standaard frontje gelijmd op een printplaat. "nieuwe uitdaging". En bij het nieuwe frontje zit geen handleiding dus moet het eigenlijk makkelijk zijn "of niet".

IMGP5281.jpg

Onder aan de foto zie je een bruin blokje uitsteken. Bij vergroting zie je misschien ook dat de zijppotjes naar binnen gebogen zijn.
Dit hebben volgens mij gedaan om er voor te zorgen dat het passieve koelblock op de Aquero past.
Helaas pindakaas " en zoals al vermeld op de Aquero topic van OCN" werd er al melding van gemaakt.
Als je het blok er zo opschroeft loop je de kans dat je de boel in elkaar drukt. Dus eerst maar even een hoekje uit het blok vijlen.

IMGP5283.jpg

Blokken zitten er op. Nu alleen nog maar testen en eventueel software updaten.

IMGP5292.jpg

IMGP5290.jpg

Een ding viel me al op bij de orginele frontjes dat er twee stukjes van de printplaat voorbij het frontje steken. Dat willen we niet zien dus dat heb ik er maar afgeschraapt met een vlijmscherp mesje.

IMGP5288.jpg

Zo dat was het eigenlijk voor vandaag.

O ja de postbode moet iets voorzichtiger zijn met het scannen van de pakjes. Mijn Jack Russel gromt en bijt naar alles wat piept en hing dus bijna aan de broek van de postbode "foei hi hi".

Soms heb je aan een bundeltje draad niet genoeg dus word het tijd om iets groter in te kopen. Ku . Ku. Ku. Wit vergeten.
Van de week nog maar een keer bestellen.

IMGP5294.jpg

Ook een partij schroeven besteld. Voor het frame\vastzetten acryl panelen\ fans.
Alles inbus i.p.v. platte tip. Nu nog een flexibele schroevendraaier en we zijn weer op orde.

IMGP5295.jpg

Ha ha ja ben een beetje laat.

Nieuwe moederbord is binnen.

IMGP5310.jpg

En nieuwe processor

IMGP5311.jpg

Gaten voor de Aquero en Icy Dock zitten er eindelijk in.

IMGP5312.jpg

Nog wat vijlen.

IMGP5314.jpg

Niet slecht. Morgen maar proberen vast te zetten aan de binnenkant.

IMGP5318.jpg

Ja dat was het weer voor vandaag.

Mooi hoor, begint al ergens op te lijken.

Ja gelukkig maar. Had eerst wel het idee dat een custom sneller te bouwen zou zijn. Maar dat vergeet ik maar snel.
Vind het nog steeds erg leuk om te doen.

Gisteren de originele bay device beugels even op de icy dock gepast. Verbazend met de supportframe en de buiten cover past de beugel perfect. Maar omdat dit wel niet mijn laatste build zal zijn gebruik ik de originele beugels als mal.

Inmiddels al een setje op maat gemaakt en de volgende doe ik zondag wel als ik terug kom van mijn dienst.
Dan kan ik ook beginnen met de 4 kabelbomen voor mijn fans.

Nieuwe schroeven zijn super alleen nog wel een flexibele schroeven draaier met een 2 mm bitje aanschaffen zodat ik ze er makkelijk in kan draaien als de radiatoren er in zitten.

Wordt vervolgd.

Ha ha custom builds doen wel lang,weet er alles van,maar is wel leuk toch.

Bedankt Sander, Ja zeer leuk en erg verslavend.

1 woord : pro!

Thanks. Ik noem het maar "modder in opleiding".

Verder nieuws. Nu de juiste kleur draad besteld en een betere soldeerstation.
Updates worden nu een keer per week geplaatst. Behalve dan op mijn facebook pagina. :048:

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
SeaShark Mogelijk SK-UNI 120D Distroplate D-RGB - Black Edition te kopen? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan