• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Zo nu ben ik het zat.

Iedere keer alles moeten verschuiven om iets te kunnen doen. Hopa schroefmachine in de hand en even het bed uit elkaar geschroefd.
Nicole heeft het even op facebook gezet en binnen 5 minuten reactie. "we komen het gelijk ophalen". Na wat gesleep is alles beneden.
Familie heeft het opgehaald en ik heb meer ruimte om te bouwen.

Nog heel even wat gedaan. Schroeven ingekort en vastgezet en twee schraagjes geplaats met een blad erop. Zo nu heb ik meer ruimte om aan de case te werken. Drukbank staat nu 3 meter verder. "huu huu" .

Zo gauw wat foto's en nu nog gauw even er een paar afknallen in bf3.

Te lange schroeven. Even in een plaatje geschroeft tussen de bankschroef en met de dremel het overbodige stuk eraf geslepen.

IMGP4687.jpg

Zo schroeven weer geplaatst. Nu kan de binnenplaat er weer in zonder dat ik last van de schroeven heb.

IMGP4688.jpg

Zo lekker meer ruimte öm er iets neer te zetten" .
Van de week nog wat aan de verlichting doen en dan hoop ik dat de foto's er nog beter uit gaan zien.

IMGP4690.jpg
 
He update ! NEE

Wel meer nieuw spul voor de build.

Pakketje ontvangen van HighFlow met:

Koffer met geld van Freddy om m'n build af te kunnen bouwen. Aardig he !! Ja dacht ik ook.

IMGP4691.jpg

Helaas pindakaas "geen geld" Wel een mooie Monsoon Pro Deluxe Buig Set" Pff wat een zin "er komt geen eind aan".
Mooie set en goed verpakt en heel heel veel schroeven en beugeltjes.

Of ik blij ben met de set!! Ja en als ik weet hoe het werkt helemaal.
Zo meteen even het internet afspeuren.

O ja en verder een Mountain Mods Modilair Removable Motherboard Tray. (gewoon een moederboard tray in het Nederlands).

IMGP4695.jpg

Ook makkelijk om straks het gat af te tekenen op mijn zijpaneel.


Als ik er eens diep over nadenk sponsor ik eigenlijk Freddy met z'n nieuwe desk "ha ha" .

Zo ik houd jullie niet verder op "moet even zoeken naar een guide voor de buigset".

IMGP4693.jpg


Filmpjes van de buigset "super"




 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een stukje van de puzzel binnen gekregen.

Aangezien ik niet precies wist wanneer het afgeleverd ging worden heb ik het maar op m'n werk laten afleveren.

3 binnen panelen. en 2 panelen voor de 2 dubbele pomptops.

IMGP4699.jpg

Aangezien het ontzettend krasgevoelig is laat ik de beschermfolie zoveel mogelijk zitten.

IMGP4700.jpg

ik moet nog een paar panelen bestellen voor de voor en achterzijden van de pedestels en 2 clear acryl panelen tussen de dubbele aluminium beplating aan de zijkant.
 
2 dagen niks gedaan aan de build "druk met andere dingen bezig".

Maar vanavond toch nog tijd genomen om wat support pieces te maken. Het is alweer bijna 22:00 uur. De tijd die vliegt.
Aangezien ik er van uit ging dat de profielen 25 x 25 zijn zijn de uiteinden 2 mm te lang. Gelukkig hebben we nog een vijl liggen.
Er af halen is makkelijker dan er aan plakken.

Ondertussen de filmpjes bekeken hoe je de buigset kan gebruiken. Ondertussen had ik al weer een stuk aanrechtblad naar boven gesleept en er een paar bevestigingsgaten in geboord. Nee dat modden begint steeds grotere vormen aan te nemen. "en ik heb ook steeds meer ruimte nodig".

IMGP4701.jpg

Morgen komt er weinig van bouwen want ik moet weer eens bij m'n dochter aan de gang. "ja mijn papa kan alles hoor ik haar nog zeggen".

Alleen een wastafel plaatsen en een paar leidingen. Het bij elkaar zoeken van m'n gereedschap daar gaat de meeste tijd in zitten.

Verder nieuws "Ja eindelijk bericht van Bitspower dat zij mij gaan sponsoren" dus dat is goed nieuws.

Verder wacht nog steeds op een levering aluminium platen. Ik hoop dat deze van de week binnen komen.

Verder ben ik er nog niet uit of ik de Asus Swift ga bestellen. Niet omdat ik het geen mooi scherm vind maar omdat ik nog wat onderdelen nodig heb voor de build. Gelukkig heb ik nog wat reserves afkomstig van de extra diensten die ik afgelopen maand gedraaid heb.

Ik denk als ik de support stukken er in heb dat het al een heel ander beeld geeft.

Zo dat was het weer voor vandaag.
 
Zo alweer wat klaar.

Off topic. Ben klaar bij m'n dochter. Dus gauw terug naar m'n build.

Even wat support stukken ingekort en gepast.
Aan de linkerkant zie je de twee korte horizontale stukken. Die gaan straks een support frame vormen voor de psu's.

IMGP4703.jpg

Zo op het oog steld het niet zoveel voor. Maar het uitmeten en overzetten van de maten daar ging aardig wat tijd in zitten.
Vooral omdat ik het er recht in wil hebben. Als je eenmaal scheef gaat dan is de rest ook scheef dus beter 10 keer meten.
Ha ha ja dat is me ook gelukt. De eerste radiator frame zit er in. Nog 3 te gaan. Daar ben ik voorlopig wel zoet mee.

IMGP4706.jpg

De Caselabs frame zit bevestigd met twee 3mm schroeven die ik er aan de binnenkant ingeschroefd heb. Vlak en strak.

IMGP4709.jpg

Misschien straks nog maar wat gaan zagen zodat we morgen verder kunnen met de 3 andere radiator frames.
 
Zo alweer een job plat.

Eerst in de schuur de laatste 6 bevestiging stukken gemaakt.
Hopla en weg zijn de profielen. Van de week voor de tweede keer profielen gehaald en nu alweer bijna op.
Lokale bouwmarkt is toch een stuk duurder dan bij aluminium op maat. Gelukkig heb ik alweer een lading besteld.

IMGP4711.jpg

Na een aantal keer meten de maten op de radiator frames gezet. Alleen nog boren maar eerst de boorgaten centeren anders komen de gaten waar ik ze niet wil hebben.

IMGP4712.jpg

Na het boren heb ik de boorgaten van de frames overgenomen op de bevestigingsstukken.
Daarna 3mm draad getapt en de frame vastgezet.

IMGP4714.jpg

Zo alle radiator frames zitten er in. Alleen nog vastzetten aan de pedestels. Misschien maak ik in het midden nog wat ondersteunings beugels. Het blijft toch aluminium.

IMGP4717.jpg

Omdat ik aan beide kanten een hoeklijn heb geplaats is de ruimte 2,5 cm korter geworden aan de linker kant.
Maar gelukkig is de ruimte nog groot genoeg voor drives en de bekabeling.

IMGP4718.jpg


Zo dat was het weer voor dit weekend.
 
Zo vandaag lekker opgeschoten.

Frames zitten eindelijk vast geschroefd. Ik ben er wel achter gekomen dat aluminium draad niet altijd even sterk is.
Een oplossing is om het gat op te boren naar 3mm en er aan de achterkant een moertje op te draaien.
"Learning on the job".

Voorzijde
IMGP4728.jpg

Achterzijde
IMGP4731.jpg


Verder de overige acrylplaten besteld die ik nodig heb voor de case. Shi....... een ding vergeten acryl voor de custom pootjes.
Ahum morgen maar eens in mijn magazijn kijken. Er ligt nog genoeg scrap panelen.

O ja morgen geen updates want het is m'n trouwdag "26 jaar" en ik wordt ergens anders verwacht dan achter m'n pc.

Maar ik ben gauw weer terug.
 
He geen updates meer!!!

Jawel updates genoeg maar weinig tijd om te plaatsen. Even kijken waar waren we gebleven.

O ja. Vorige week de acryl platen binnengekregen. En het wachten is op de aluminium platen. Besteld 20-08. Firma gebeld "ja mensen zijn met vakantie en de machine is bezet misschien volgende week ". Het is maar voor 150 ero dus kom je onder op de lijst denk ik.
Ondertussen gaan we gewoon verder "er is nog genoeg te doen" . Inmiddels bezig met het maken van een bodemplaat voor de twee Bitspower dubbele pomptops met ledverlichting.

Vorige week 6mm acryl binnengekregen maar vond de plaat toch te dun dus maar even een oude 8mm plaat gepakt uit de schuur en er een stuk uitgezaagd.
Na wat vijl en schuurwerk is dit de ruwe versie. 6mm plaat zit er ook bij maar dit is alleen makkelijk voor het bewerken.

IMGP4752.jpg

Met de kolomboor er twee gaten in geboord en met de figuurzaag " te klein" er een groot gedeelte uitgezaagd.
Het overige deel er met de decoupeer uit gezaagd en verder afgewerkt met de vijl.

IMGP4774.jpg

Nee de folie blijft er voorlopig op. De gaten langdurig met een mesje bewerkt om de laatste resten er uit te schrapen.
Bitspower bodemplaat gebruikt voor het passen. Ja past " alweer een stuk verder"

IMGP4781.jpg

Even om een idee te krijgen de pomptop er op gezet.


Schuine kanten moeten er nog aan. Maar dat misschien morgen. Verder ga ik de plaat een cm of vier inkorten zodat de rondingen van de pompen door de achterwand van m'n achterplaat steken en de bedrading zo achter het paneel verdwijnen.

Er is nog heel veel te doen.

Zo nu nog even genieten van m'n laatste uurtjes van m'n korte weekend.
IMGP4786.jpg


Aangezien ik mijn printerpark wat uitgedund heb van 5 naar 1 A4 zwart wit printer moet ik de mal in twee delen printen en aan elkaar plakken. Ach het is net weer als op de kleuter school " knippen en plakken".

IMGP4772.jpg





Eigenlijk zou ik gister maar een 1\2 extra dienst draaien maar dit is een hele geworden en kwam ik pas van ochtend 08:15 thuis.
Na twee uur op de bank gelegen te hebben wordt ik gewekt met koffie en drie oven verse croissants. Ahum de dag begint voor mij goed. Zo maar wat gaan doen aan de bovenplaat.


De twee platen die ik ga gebruiken (5 mm black top en de 8mm clear panel voor de leds).
Ik kan twee dingen doen:
1. de hele plaat afplakken en de maten erop tekenen of:
2. er een tekening opplakken met de maten er al op.
Voor het gemak doe ik maar het tweede "met de maten er al op".

IMGP4764.jpg
 
Zo we zijn weer een dag verder. "EN WAT HEBBEN WE GEDAAN VANDAAG"!,

Nou gewoon 2 uur staan vijlen op de zijkanten van de topplaat.
Het is 10 uur dus ik stop ermee. Gauw nog een foto plaatsen en dan nog even knallen.

De plaat is nog lang niet klaar:
- 3 a 4 inkorten aan de achterkant zodat de pompen door de achterwand steken (± 1 cm";
- hoeken scherper maken met de stanleymes.

IMGP4789.jpg


Vandaag nog even gekeken voor voedingen maar daar ben ik nog niet uit.

Thats all folks
 
"Schiet niet erg op"!!!!

Ach valt best mee. Heb het gewoon een beetje druk maar alles gaat gewoon door.
De vrouw is aan de tuin begonnen en in de midden van de tuin ligt nu een super berg met takken. Du de prioriteiten liggen even ergens anders.

Maar er is ook niews te melden.
De aluminium platen zijn binnen en ik ben al bezig met het uitlijnen van de case en het bevestigen van de bodemplaat van de onderste Pedestel.


Vandaar van L3P een pakketje binnengekregen "plan B 2e GTX 690" .
Natuurlijk uitpakken.

Orginele doos erbij "altijd handig".

IMGP5032.jpg

De bridge zit nog in de verpakking. EK-CSQ

IMGP5034.jpg

Dit is de eerste al gepoetste GTX 690

IMGP5035.jpg

Ja hier beginnen mijn vingers van te jeuken. Maar even uit elkaar halen en poetsen.

IMGP5041.jpg

Schroeven los.

IMGP5043.jpg

He he eindelijk resultaat.

IMGP5044.jpg

Plexi ook maar even onder handen nemen JONGUH

IMGP5046.jpg

eindelijk klaar.

IMGP5049.jpg


Aangezien het alweer laat is stop ik er mee voor vandaag.
Hopenlijk morgen nog wat doen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan