• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

word zeker een giga kast met alles wat je erin wilt bouwen :045:

13 cm kleiner dan Hill 7.9 maar wel langer. Ik heb de maten niet precies paraat maar volgens mij is de TH10 66 cm lang en deze word 95 cm.

Ik heb net weer de tekening weer wat aangepast "gewoon wat fans erin" .

3d model 3.jpg

Om een idee te krijgen van de maten:

radiatoren zijn 60 cm lang. pedestels zijn 95 cm lang en 203 mm hoog, kast is 34 cm diep.
 
13 cm kleiner dan Hill 7.9 maar wel langer. Ik heb de maten niet precies paraat maar volgens mij is de TH10 66 cm lang en deze word 95 cm.

Ik heb net weer de tekening weer wat aangepast "gewoon wat fans erin" .

Bekijk bijlage 14749

Om een idee te krijgen van de maten:

radiatoren zijn 60 cm lang. pedestels zijn 95 cm lang en 203 mm hoog, kast is 34 cm diep.

jesus, waar zet je die kasten neer dan, neemt veel ruimte in beslag maar wel vet en de ruimte waard :023:
 
"Vakantiemodus"

Ja de schakelaar "vakantiemodus" is ingeschakeld maar de builds willen me niet los laten.
De drang om te bouwen is erg groot. Maar om alles in de juiste volgorde te doen vereist een zeer goede planning.

Een aantal zaken waar ik op dit moment mee bezig ben.
- de plaats van "on\off schakelaar en de IO-panel" het is goed mogelijk dat ik een custom acrylic mount maak ergens onder het moederbord.

- berekening power psu's. In grote lijnen denk ik dat 700 watt per psu voldoende moet zijn. Maar ik laat niets aan de toeval over dus er volgt nog een berekening. En ik maak nog een tekening voor de bedrading.

- Voor de grafische kaarten heb ik de keuze gemaakt voor 2 Black Titans. Een speciale custom build vereist ook speciale kaarten.

Verder heb gisteren de laatste 16x Noiseblocker Black Silent PRO PK-PS 140mm fans besteld. En alvast 10 meter "1 meter stukken" 12mm tubing "bij HighFlow".

Ha ha " de kas is nog niet leeg" maar ik wacht even met verdere uitgaven. Ondertussen maar weer wat specs doornemen van moederborden etc.

Dit is het laatste bericht tot 11-08. "De vakantie is nu echt begonnen".
 
Zo ja wat zal ik zeggen.
Geen rust "moet bouwen\plannen".

Soms heb je het ineens "IDEE". Zo ook vandaag. Hoewel ik meer bezig ben met het bij elkaar zoeken van m'n spullen voor de reis kan ik het toch niet laten om een wijziging door te voeren in de build.

Ik wil in de ruimte van de rechter window een custom reservoir plaatsen met aansluitingen voor de twee loops.
Of dit kan "ik denk het wel". De loops worden een voor een gevuld "tekort aan vloeistof kan niet". Wat als ik het systeem stop.

Ahum ja ik denk dat dat geen probleem is "ik hou wat ruimte vrij aan de bovenkant van het reservoir".

Hoe ga ik de boel aansluiten:

- in de bodem een 1/4"aansluiting voor de drainage "nadeel hele systeem aftappen" of meerdere aftappunten.
In ieder geval komt er ook een aftappunt in de bodem pedestel.

- binnenzijde reservoir onder in twee 1/4" poorten voor de toevoer naar beide bitspower pomptops.
- binnenzijde reservoir bovenzijde twee 1/4"poorten voor de retourleidingen van beide loops.
- bovenzijde reservoir een 1/4"fill port en nog een 1/4"poort voor de montage van een air release.

Alle maten moet ik nog verwerken maar dat doe ik wel na de vakantie,

custom res instead of res-Layout1.jpg

Nu nog kijken waar ik het werk kan uitbesteden maar dat gaat goedkomen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie maar ik sta op het punt om te vertrekken.

Net nog een tekening gemaakt en bij het plaatsen van de laatste tekst "pats programm error en weg tekening" .

Helaas niet eerst gesaved. Dus om toch nog een laatste update te kunnen plaatsen maar een nieuwe tekening gemaakt.

Laat maar weten wat jullie er van vinden. Verdere details moet ik nog verwerken "logo'''s en tekst".

big reservoir-Layout2.jpg

10-08 papieren reservoir gemaakt om straks de juiste posities aan te kunnen geven in de tekening van het reservoir.

IMGP4581.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja we zijn weer thuis.

Hoewel ik nog wat opstart problemen heb zo kort na mijn vakantie wil ik toch weer eens een stap zetten in de verdere voorbereidingen van mijn nieuwe build.

Het is de bedoeling dat ik eerste de losse delen van het frame ga maken.:
- 2 x pedestel;
- 1 x middenframe.

Vanavond wil ik alvast wat verticale delen van de pedestels gaan zagen.
Nog gauw even de tekening van het frame erbij gepakt en de maten op een kladje geschreven.

Het is de bedoeling dat ik eerst alle losse delen pasklaar maak voordat ik het in elkaar zet.
Gauw gauw is niet mijn manier en geeft mij geen voldoening en aangezien ik niet veel machines heb is het allemaal handwerk.

Volgorde word:
- maten aanbrengen;
- zagen;
- vijlen;
- schuren\ polijsten;
- boren;
- tappen "M3";
- en in elkaar zetten.

Ik betrap me erop dat het alweer half elf is dus ik stop ermee voor vanavond.
Ik zal proberen om iedere keer een gedeelte af te werken in mijn buildlog. "dus geen 1000 foto's van hetzelfde".

Zo even een foto van het resultaat van vanavond. "nog wel even na schuren en polijsten".

veticale delen voor de pedestel.
Bekijk bijlage 14896
 
He maat je bijlage link werkt niet ongeldig zegt ie, maar succes met je build

Huu huu pffff.

Alles na gelopen en een bijlage verwijderd.


Zo laatste 16 fans zijn binnen en een nieuwe voorraadje tubing "kunnen we weer buigen en zagen".

Ongeduldig hum ja "zijn er nog andere leuke dingen om naar te kijken of aan te denken" Ja meer onderdelen voor mijn nieuwe build.

Rumours new 880 gtx 1/2 sep !

Zo nu gauw naar boven en wat zagen.
 
Eindelijk vandaag een vrije dag en lekker aan de build werken.

Eerste pedestel is klaar.

Meer hierover morgen met meer foto's . Voor nu alleen de laatste foto.

Ja met een machine gaat het sneller. Maar dit zaagje zaagt lekker nauwkeurig.
Duurd wel even maar dan heb je ook wat.

IMGP4611.jpg

Zo alle delen gezaagd en pasgemaakt. Klaar om te boren, tappen en popnagels plaatsen.

IMGP4613.jpg

Ik zag weer eens wat ik kon gebruiken "een paar klemmen" handig en komt me nu gelijk van pas.

IMGP4618.jpg

Popnagels geplaatst en nu nog gaten boren en draad tappen om de verticale delen vast te zetten.

IMGP4621.jpg


Zo weer een stuk werk af.

IMGP4635.jpg

Even kijken hoeveel ruimte ik precies over heb voor m'n psu en de ruimte die ik nodig heb voor het doorvoeren van de tubing en de bekabeling naar boven. Ja moet lukken.

IMGP4635.jpg

Nu maar even een aantal plaatjes aluminium bestellen voor de bodem.

Misschien in de bovenste hoeken nog wat verstevigingen aanbrengen. Ach als de bodemplaat erin zit is het al een aardig stijf geheel.
 
Laatst bewerkt:
2e pedestel is bijna klaar.
Alleen nog 12 gaten boren en draad tappen. En dan schroeven erin.

Het maken van de tweede pedestel gaat wel wat sneller omdat ik nu de kolomboor gebruik.
Verder vandaag 2 ICY DOCK MB996SP-6SB besteld. Kunnen in totaal 12 ssd's in.

Raidkaart en ssd's moet ik nog uitzoeken. Nog maar eens rondneuzen op het internet of er nieuwe testen zijn.

Verder heb ik zoals ik zelf al verwachte het midden gedeelte wat aangepast "ingekort met een cm of 15. De hoogte is nu 45 cm.
Ik denk dat het wel genoeg is.

Verder wat maten genoteerd voor het bestellen van de acryl en aluminium platen.
Aluminium platen kosten ongeveer 22 euro per plaat en er gaan er 6 in.
De acrylplaten zijn een stuk duurder dat loopt van 16 euro tot 50 euro per plaat.

Al met al een aardige kostenpost. Ha ha maar het gaat er wel komen. Zondag nog maar een extra dienst draaien.
Geen foto's vandaag wel een update van de nieuwe tekening. "O ja en de ICY DOCK foto".

Nieuwe tekening vers van de pers.

c ver 15-08-2014-Frame.jpg

En de ICY DOCK voor de ssd's

1372073059.jpg
 
Hallo tath, blijft een dure hobby , dat modden haha, maar ziet er weer goed uit hoor.:p

Ja dat kan aardig oplopen. Nu ik er aan denk "ik moet een aparte ordner maken voor de bonnen van deze build".
Eerst had ik het idee dat deze build sneller zou gaan. Maar het tekenwerk en rekenwerk wat maten betreft kost ook veel tijd.
Verder denk ik dat hier kan spreken van een highend build. En inderdaad "het uitgeven gaat sneller dan het bijdrukken" ha ha.


Het is wel ontzettend leuk om te doen. Vandaag de pedestel afmaken en nog wat berekeningen loslaten op het midden gedeelte.
Bij mij is het altijd check en dubbel check. Dit om extra kosten te voorkomen.

:080:
 
Zeer verstandig om te dubbel checken, anders word het nog duurder als er iets verkeerd gaat, en ja gaat zeker veel tijd inzitten in meten en tekenen. Gewoon de tijd voornemen, doe ik ook.

trouwens tath, heb je toevallig geen losse 5.25 drivebay liggen waarin ik 2 fancontrollers en een cdrom drive kan plaatsen, anders moet ik er een bestellen bij mountainmods
 
Laatst bewerkt:
Zeer verstandig om te dubbel checken, anders word het nog duurder als er iets verkeerd gaat, en ja gaat zeker veel tijd inzitten in meten en tekenen. Gewoon de tijd voornemen, doe ik ook.

trouwens tath, heb je toevallig geen losse 5.25 drivebay liggen waarin ik 2 fancontrollers en een cdrom drive kan plaatsen, anders moet ik er een bestellen bij mountainmods

Sorry Sander "heb ik niet" . Zelf maken met hoeklijn 40 x 20 x 2 en wat plaatjes er tegen aan.
 
Zo alweer een deel klaar.

Nee het gaat niet vanzelf.

De op maat gemaakte delen op een vlakke ondergrond geklemd en in de hoeken een paar driehoekplaatjes.
Dit i.p.v. een blokhaak .
Verticale hoekstuk in de hoek drukken en vanaf de buitenkant 2,5mm gaten boren.
Daarna alles 3 keer tappen m.b.v. de boormachine "gaat wat sneller dan een tapkruk".

IMGP4636.jpg

Resultaat na het verwijderen van wat bramen.

IMGP4638.jpg

Nu alle boorgaten verzinken zodat er niets meer uit steekt. Iedere keer een schroef eruit onder en boven en dan m.b.v. een boor de boorgaten wat verzinken. Ik houd de de aan en uitknop 20 seconden ingedrukt. Wat dit oplevert zijn perfect verzonken gaten. "Learning on the job" zou ik zeggen.

IMGP4639.jpg

Zo de ruwbouw is nu klaar. Verder moet ik voor de radiator mount nog een extra verticale steun aanbrengen en van alle zijden van het frame ook gaten boren en draad tappen zodat ik de mounts kan justeren.
Ja ja "justeren duur woord" uitlijnen is misschien een beter woord.

IMGP4641.jpg


Zo verder geen updates meer vandaag. Nog even wat huishoudelijke dingen doen en voorbereidingen treffen voor de extra dienst van morgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan