• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Zo van ochtend thuis gekomen van een extra 24 uurs dienst.
Ondanks dat ik maar een uitruk heb gehad heb ik weinig kunnen slapen. Dus nog maar een uurtje op de bank liggen pitten.
Eindelijk weer wakker. En ja wat gaan we doen vandaag "het middelste frame maken". Ja ik moet bouwen het lijkt wel een ziekte.

Eerst alle delen gezaagd. En daarna de verticale delen gemaakt. Hier gaat best wat tijd in zitten.
Op zich neem het maken van de twee pedestels en het midden gedeelte 3 dagen in beslag. Dit komt vooral omdat ik bijna alleen met handgereedschap werk.

Na een paar uur zagen, vijlen, boren en pop nagelen zijn de onderdelen klaar voor verder bewerking.
IMGP4647.jpg

Ha ha "ja hopla klaar" Nee zo snel ging het niet. Het is nu 20:00 uur en op een half uurtje na ben ik er de hele dag mee bezig geweest.
Maar goed we zijn weer een stap verder.

IMGP4648.jpg


IMGP4649.jpg

Ik moet nog wat support onderdelen maken voor:

- het vastzetten van de psu's;
- het vastzetten van de radiator frames.

Morgen maar weer verder met het bestellen van meer aluminium profielen en platen "acryl en aluminium".

Zo dat was het weer voor vandaag.

IMGP4654.jpg
 
Het lijkt wel "shoppingday" vandaag.

Vandaag maar weer wat dingen besteld.

Bij HighFlow:
- luxe buigset
- moederboard tray ( geen coolermast 832 in de buurd te koop "voor weinig" )

Bij bouwplastics:
- diverse 5 mm panelen voor achterwand, onderkant bovenste pedestel, en top onderste pedestel.

Bij aluminium op maat aluminium platen zwart RAL 9005 voor:
- zijwanden links en rechts 4 x plaat (1 binnen en een buitenplaat per zijde)
- bodemplaat pedestel.

Zo zakgeld is weer op. Vanavond maar weer overwerken voor de volgende zending.

Ondertussen alweer een mailtje gekregen van bitspower voor een update van alle componenten.

Helaas nog geen exacte moederbord merk en type kaarten bekent. Dus ik kan de wensenlijst niet afmaken.
 
Zaterdagmorgen 08:00 uur.

Net weer thuis van een extra dienst. Wat staat er op het programma.
Uitlijnen en verbinden van de frames.

JAAAA ik heb er zin in. Eerst een kop koffie.

Eerst de frame op zijn plaats gezet met de hand. En uitgelijnd. Ondanks dat de verticale delen gepopt zijn kan ik met kracht de frames torsen. Eerst aan beide zeiden van het frame een gat geboord en er 3mm draad in getapt. Hup 2 schroeven erin. Die gaat nergens meer heen.

IMGP4672.jpg

Bekijk bijlage 15022

Nu aan beide zijden een plaat geplaats en met de hand alles een beetje uitgelijnd. Als je met de hand werkt dan zit er altijd speling in.
Dan had ik er 3 weken over moeten doen i.p.v. 3 dagen.

Toch ben ik erg tevreden met het resultaat. learning on the job zou ik zeggen.
Deze kant van het frame zit nu goed vast d.m.v. 9 x 3mm schroeven.

IMGP4674.jpg

Bekijk bijlage 15023

Nu wordt het tijd voor de andere kant. Van onderen boren heeft niet mijn voorkeur dus het hele frame maar omgedraaid.
Je ziet gelijk de restanten uitsteken van de schroeven. "morgen maar even af flexen met de dremel.

IMGP4677.jpg
Bekijk bijlage 15023

Ik hoor jullie hersens al kraken "wat is dat nu weer". Even uitleggen ik zocht een manier om de radiatoren vast te zetten.
Tijdens het vastzetten van de frames kreeg ik ineens een idee.
Aan beide zijden van de radiator zit een rand. Op de bodemplaat plaats ik een strip. Hierdoor kunnen de radiatoren al niet meer naar voren en naar achteren. Alleen nog vanaf de bovenzijde vastzetten.

IMGP4680.jpg
Bekijk bijlage 15024
 
Ha ha.

Ja de postbode dacht dat hij vrij was vandaag.
Helaas nog een pakketje afleveren. "en nog 3 te gaan".

De ICY-DOCKS MB996SP-6SC zijn binnen "YES"

Zo nu nog 12 ssd's !!
IMGP4682.jpg

ToughArmor staat er op de doos. Goed ingepakt daar hou ik wel van.

IMGP4683.jpg

Even uitpakken "ja is iets kleiner dan de 4 versie. "goed spul"

IMGP4684.jpg

Achterzijde met een kleine fan "niet echt nodig".

Zo nu nog een raidkaart uitzoeken. Ik heb met m'n maatje Scott even advies gepraat en ja dan is de vraag wat mag het kosten.
Jammer dat die dingen re..... duur zijn. Misschien maar software raid gebruiken en later een raidkaart inbouwen.

De roebels groeien tenslotte niet zo snel aan mijn boom.

IMGP4686.jpg
 
"De roebels groeien tenslotte niet zo snel aan mijn boom"

Nou.......Henry, die boom van jou groeit best rap hoor?

Voor de rest mooi spul allemaal en je frame ziet er strak uit!
12 ssd's...pffff. Das een heule boel ééntjes en nulletjes die daar inkomen dan ?Wat ga je met dit monster doen eer die eenmaal klaar is?
 
"De roebels groeien tenslotte niet zo snel aan mijn boom"

Nou.......Henry, die boom van jou groeit best rap hoor

Voor de rest mooi spul allemaal en je frame ziet er strak uit!
12 ssd's...pffff. Das een heule boel ééntjes en nulletjes die daar inkomen dan Wat ga je met dit monster doen eer die eenmaal klaar is?

UUUUUhhh "eerst lang naar kijken denk ik".
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan