• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Strut

Een Leek

Junior Member
Na heel veel build logs bekeken te hebben nu toch zelf ook maar een keer gaan doen.
Nu heb ik ook wel en kast waarbij het ook eigenlijk niet anders kan dan dat je dat doet vandaar ook de naam Strut (pronken,paraderen).


De waterkoeling komt later. Aangezien het de eerste keer is dat ik een pc ga bouwen met waterkoeling en alle onderdelen nieuw zijn bouw ik de pc eerst op luchtkoeling om te testen dat alles naar behoren werkt en daarna zal de waterkoeling ingebouwd gaan worden.

De set is al wel besteld met heel veel hulp van Coolfris bij het bepalen van de onderdelen. Coolfris nog bedankt daarvoor :058:. (ik ben geen mannetje dus dit mag)

De onderdelen zijn helaas niet allemaal op voorraad bij Freddy maar aangezien ik hem toch eerst op lucht bouw is dat niet zo erg.


Welke kast en onderdelen heb ik dan.

Kast: Danger Den Double Wide Nightmare SR2
CPU: i7 980x
GPU: XFX HD5970 Black Edition
Mobo: Rex III
Geheugen : Corsair Domintor GT 1866 6G
Hdd : opstart OCZ Vertex 2 240G
Hdd : opslag 2x Western Digital Black Caviar 2T
Voeding : Corsair AX 1200
Fans : Noiseblocker S1



Fototje van de hardware
Hardware.jpg






Ik kan de kast helaas nog niet volledig in elkaar zetten :012:. Ik mis namelijk een ,toch wel, belangrijk onderdeel. En nee, dat is niet de kast zoals mijn familie al lollig voorstelde maar de mounts voor de Hdd's. Debbi van DD is er al mee bezig. Ik kreeg een mail met een tekening of dit het onderdeel was wat ik miste. Ik ben er dan dus ook van overtuigd dat het netjes wordt opgelost door DD.:038:


De verpakking

Deverpakking.jpg



De bescherming

Keepingitsafe.jpg



En nog meer verpakking. Het is wel een crime om de onderdelen uit het bijzonder plakkerige cellofaan te krijgen.

Cellofaan.jpg



Ik moet zeggen DD verzend zijn spullen wel erg netjes. Er zit geen krasje op ook al komt hij van de overkant van de grote plas hierheen. En ook de doos was onbeschadigd bij ontvangst, geen deuk zat erin.
Da's nog eens verzenden. De kromme oren van de doos op de foto komen door mij. Ik was zo nieuwsgierig dat ik hem eigenlijk al had geopend voordat ik een fototoestel had gepakt.



De boven- en onderkant

Bovenenonderkant.jpg



De voor- en achterkant

Voorenachterkant.jpg



De zijkanten

Zijkant.jpg



Aangezien het mijn eerste build log ooit is en mijn eerste waterkoeling ooit. Zou ik het op prijs stellen indien jullie mij hier en daar advies willen geven als ik iets doe wat niet zo handig is of als ik niet zo 1/2/3 weet hoe ik iets het beste kan doen. De ervaren modders en bouwers hebben daar een betere kijk op en ik hoop dat ze die met mij willen delen. Opbouwende kritiek is dan ook meer dan welkom. Verder zal ik proberen om zoveel mogelijk foto's te maken voor de buildlog.
 
Laatst bewerkt:
Update...een kleintje

Aangezien ik een niet al te geduldig mens ben toch maar vast begonnen met het in elkaar zetten van de kast. De zijpanelen heb ik er nog niet op gezet aangezien die er toch weer direct af moeten en ik er geen krassen op wil krijgen.

De kast is nogal vingerafdruk gevoelig.:( Dat wist ik natuurlijk al bij aankoop maar ...ships het is echt erg. Het ding glimt gigantisch het beetje licht dat binnenkomt op de kamer en op de kast valt zorgt er al voor dat ik een zonnebril op wil zetten.

Nu genoeg gekletst en foto's plaatsen.

De voorkant

Voorkant.jpg



De zijkant

Zijaanzicht.jpg


De binnekant

Binnenkant.jpg


En zelfs de onderkant glimt als een spiegel

Onderkant.jpg


Niet op het plankje letten. Daar bouw ik al mijn pc's op. Het ding kan alle kanten opdraaien zodat ik niet hoeft te tillen of te gaan lopen sjorren.
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik de sticker van de fan afhaal zonder deze te beschadigen of teveel lijmresten achter te laten.
Ze zitten er nu wel in maar ik vind de sticker zo duidelijk toch maar niks.
 
Ik trek/peuter ze er altijd gewoon vanaf.

De overige lijmresten verwijder ik meestel met terpitine/wasbenzine/alcohol, werkt perfect!;)
Gewoon een beetje op een stukje keukenrol of oude doek doen en die resten zijn zo weg.

Kijk wel uit met doorzichtige fans, het kan gebeuren dat door de terpitine/wasbenzine het plexiglas/arcyl wat dof word.
Ik weet niet hoe dat zit met alcohol, maar bij fans die nog doorzichtig zijn maak dit niks uit!
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan