• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Strut

Ik heb de aansluitingen op mijn pomp nu al verschillende keren aangepast omdat ik denk dat het dan toch beter zal zijn en mooier.
Vermoedelijk doe ik dat van de week nog wel een paar keer. Ik heb nu toch niets anders om wat ik aan de build kan doen.

Ik had zo gehoopt dat ik vandaag het verlossende mailtje van Freddy zou ontvangen maar helaas.
Mijn reservoir zal ik dus deze week niet meer ontvangen. Van het weekend kan ik dus maar 1 loop inbouwen en de 2e loop zal voor een andere keer zijn.

Het reservoir gaat dus nog een week of 2 duren.
Ben dan toch maar begonnen om de eerste loop in te passen. Dat viel nog niet mee. Vooral het moboblock verwijderen was een crime. Sjezus wat gebruikt asus voor spul op de NB en SB lijm ofzo. Ik kreeg het kreng er met moeite af maar het is me gelukt.

Ik ben nu iets meer dan een uur aan het leak-testen en tot nu toe gaat alles goed. Moet die leak-test echt 24 uur zijn of is 12 uur ook voldoende?

De foto's komen later zodra ik Strut weer in gebruik heb.

Ik ben nu iets meer dan een uur aan het leak-testen en tot nu toe gaat alles goed. Moet die leak-test echt 24 uur zijn of is 12 uur ook voldoende?

Twaalf uur vind ik al vrij lang. In het begin deed ik het wel zo lang. Toen vermaakte ik me in de tussentijd al met met het kijken naar luchtbelletjes. :D
Nu doe ik meestal een uur of vier lektesten. In die tussentijd is er vaak nog genoeg te doen buiten het luchtbelletjes lijken om, zoals foto's maken, beetje rommelen met kabels in de PC of de boel rond de PC een beetje opruimen.

De boel rond de pc opruimen heb ik gedaan in mijn vakantie zodat ik ruimte had/heb om te werken.

De luchtbelletjes zijn in het begin heeeeeeeeeeel :120::120: groot maar zijn nu een stuk kleiner. Ik kan wel meteen mijn drain uitproberen aangezien ik vergeten ben mijn tempsensor te plaatsen in de loop :eusa_wall:.
Hij loopt nu zo'n 12 uur en ik heb geen druppel gevonden dus het lijkt erop dat ik alles goed heb gedaan.

Dan zal ik Strut maar gaan opbouwen en foto's plaatsen.

Ik heb weer een vraag.

Net mijn pc opgestart en dan krijg ik een melding over de cpu fan. Nu heb ik dit opgelost door er een casefan op aan te sluiten maar dat is volgens mij niet de juiste oplossing.
Wat is de juiste oplossing? Moet ik iets aanpassen in de bios?

Dan zal ik voor de melding eens gaan zoeken in de bios.

Maar dan nu toch eindelijk de foto's

De rotzooi op het mobo block

P1030397.jpg

P1030398.jpg

Het mobo in the nude

P1030365.jpg

Het mobo met cpu block en het nieuwe mobo block

P1030366.jpg

En dan nog wat foto's van de loop en het testen.

P1030395.jpg

P1030394.jpg

P1030378.jpg

P1030389.jpg

P1030385.jpg

P1030390.jpg

P1030391.jpg

P1030393.jpg

P1030392.jpg

De loop heb ik in de volgende volgorde gemaakt. Reservoir-pomp-cpu-mobo-rad-reservoir. De temp sensor zit er nu ook in en hij geeft aan een temp van 24 graden idle. Ik ben geen overclocker dus ben er niet echt bekend mee maar lijkt me niet verkeerd

Ik heb de fan van het geheugen afgehaald want dan kon ik de loop mooier leggen. Tenminste dat vind ik. Niet op het kabel management letten dat moet ik nog doen. Maar dat doe ik na het leggen van de 2e loop zodat ik precies weet waar ze heen moeten.

Graag hoor ik van jullie wat je ervan vindt. Persoonlijk ben ik er wel tevreden over zeker voor de eerste keer.

Die gele foam is inderdaad bagger ....

Het heeft globaal dezelfde werking als de tape die ik beschreef, alleen heeft
dit dan ook nog een beetje een vullende werking (en koelt daardoor nog slechter ?).

Erg vervelend ook om weg te halen :S

(Zou ik haast vergeten ....) Je foto's en de build zien er netjes uit !!

Ik ben helemaal gelukkig dat het gelukt is en best trots op het resultaat. Ik vind het niet slecht gelukt voor een leek:icon_eyes:

Hij draait nu een aantal dagen en heb nog geen probleem ondervonden. Het geluid is nu al een stuk rustiger en het gaat als het goed is nog rustiger worden als de GPU ook watergekoeld is.
Verder komt er nog verlichting in en ik heb een collega op het werk gevraagd iets te maken waarmee ik de "achterkant" mooi opgeruimd kan maken.... hoop ik.

Dit gaan jullie allemaal zien nadat ik mijn 2e loop heb ingebouwd

Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan