• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Strut

Ik heb vandaag het bericht ontvangen dat mijn spulletjes van Highflow eraan komen :026:. 1 ding wordt nageleverd en dat is een reservoir. Nu heb ik meteen een paar (4)vragen aan de kenners/ervaren gebruikers en pro's op dit forum.

Vraag 1
Ik heb ergens eens gelezen dat je een radiator het beste voor eerste gebruik kunt spoelen. Nu weet ik alleen niet waarmee ik hem moet spoelen. Is dat heet water, lauw water of gekookt water? Het laatste lijkt me niet maar zeker weten doe ik het niet en ik dacht dat ketchup werd gebruikt om de blockje schoon te maken.

Vraag 2
Moet ik meer onderdelen spoelen voor het eerste gebruik?

Vraag 3
Is het verstandig om alvast 1 loop in te bouwen of moet ik er alles weer uit halen en leeg laten lopen voor ik de 2e loop erin bouw?

Vraag 4
En als het verstandig is om alvast 1 loop in te bouwen welke dan. CPU of GPU?

Zoals gezegd heb ik Strut eerst op lucht laten draaien om te testen of alles naar behoren werkt en ik kan jullie het gelukkig feit mededelen dat dat zo is. Alles draait als een zonnetje. Geen enkel probleem of hik tot nu toe gehad. Ik heb ondertussen wel geleerd dat er in de kast een klein verschil is tussen de standaard en de sr2 extended versie buiten de diepte. Er zijn 2 80mm fanholes vervallen voor de outtake en ik heb ruimte om 3 hdd's te plaatsen i.p.v. 6. Dat mag de pret echter niet drukken.

Het is en blijft en verschrikkelijk mooie kast, tenminste in mijn ogen. Foto's doen hem ook eigenlijk geen recht aan in het echt is hij stukken mooier. Niet zoals hij nu bij mij staat want dat ziet er dan weer niet uit. Ik heb zo goed als niets aan kabel management gedaan. Ik heb nog maar 1 zijwand geplaatst en daar heb ik de folie niet vanaf gehaald om beschadiging te voorkomen en omdat ik wist dat de spullen van Highflow binnen een week geleverd zouden worden.

Vandaag kan ik nog even aan Strut werken van het weekend niet meer aangezien ik een klein slapertje krijg. Ze wil heeeeeeel graag helpen maar aangezien ik zelf nog niet zo goed weet hoe het allemaal moet lijkt me dat niet verstandig.

Ik hoop vandaag in ieder geval mijn spullen te ontvangen en dan lukt het me hopelijk om de rads van het weekend in ieder geval nog uit te spoelen als mijn slapertje slaapt.

Na het weekend hoop ik mijn kast een stuk verder af te kunnen werken en dan zal ik ook weer foto's plaatsen. Ik zal zoiezo foto's maken van de onderdelen die ik van Highflow ontvang. Zodat jullie weten wat erin komt want dat heb ik nog niet verklapt.
 
Ik ga alleen op 1) en 3) in, de rest weet ik niet, of niet zeker.

1) Gedestileerd water. Mogelijk voor weinig te koop "om de hoek" (bouwmarkt ?)

3) Als je 1 loop up and running hebt kun je loop 2 er zo bij in bouwen, mits loop 1 niet in de weg zit.
Het enige dat ze gemeenschappelijk hebben is de voeding, dus wat dat betreft is het geen probleem
als loop 1 gevuld blijft ;)
 
spoelen doen je ong een 50/50 verhouding met demi water(of gedestileerd) en azijn...

het water maak je flink heet (doe ik in een pan want in de water koker zit kalk :p ) dan giet ik het in het rad en doe er de azijn bij...
je doet hem niet helemaal vol (zodat je nog wat te schudden hebt) je doet daarna de doppen op het rad en laat het ong 10 min staan (NIET LANGER) in die 10 min pak je hem af en toe op en schud je hem flink door elkaar (vandaar de doppen anders krijg je kokend water over je heen)
daarna gooi je het water in een bakje (dan kan je het goed bekijken), is het best vies (aardig wat stukjes enz) dan herhaal je het proces zo niet dan gooi je er nog een keer een beetje demi water doorheen (om te spoelen want je wilt geen azijn+zooi in je loop)

verder kan je altijd je loop al in mekaar zetten

blokjes hoef je in principe nooit schoon te maken (als ze nieuw zijn), als gebruikt of als onderhoud idd effe met een tandenborstel en tomatenketchup poetsen en daarna spoelen
 
Bedankt Calimero dan ga ik maar even gedestileerd water halen.

Ik heb alleen al wel gemerkt dat ik een fout heb gemaakt met de bestelling bij Freddy.
Freddy heeft het gewoon goed gedaan hoor maar ik heb het verkeerde aangeklikt.
Nu heb ik een Multi PSU Modul geval terwijl ik het nodig had voor fans. Ships.
Maar vast een nabestelling aangemaakt want er zal nog wel meer bijkomen denk ik.
 
Dopestuff ook jij bedankt. Nu weet ik hoelang ik moet spoelen/schudden.

Het gedestileerde water heb ik ondertussen gehaald dus ik kan in ieder geval de rads van het weekend gebruiksklaar maken. De loop zal moeten wachten tot na het weekend.
 
ja dan heb je genoeg gespoelt...
als het water blauw is heb je het er waarschijnlijk meer dan 10 min in laten zitten??
blauw word het namelijk omdat azijn een heel klein beetje het metaal oplost (vandaar ook het naspoelen) dit is ook de reden waarom je het er niet te lang in moet laten zitten (je moet het er overigens wel HEEL lang in laten zitten voor het evt schade kan aanrichten)
 
Echt heel leuk om je build te volgen! Ik ben zelf ook een leek (bij daad, niet zozeer bij naam) en je inspireert me zo erg!
Zelf ben ik van plan kleinere stapjes te nemen, beginnend met een cpu-loop bouwen in m'n budget kastje, maar als ik jou zo vol zelfvertrouwen bezig 'zie'..gaaf.
 
Ik heb het water er niet langer dan 5 minuten in laten zitten maar heb wel continu staan schudden. Ik ben doorgegaan met spoelen tot het niet meer blauw was dus denk dat ze nu goed zijn.

@DrAwesome
Vol zelfvertrouwen wil ik niet zeggen. Ik zie het meer als een nieuwe uitdaging. En met behulp van mede forum leden ben ik er van overtuigd dat zelfs ik het moet kunnen.
 
Zoals beloofd hierbij de spullen die ik van Highflow heb ontvangen.

P1030335.jpg


P1030336.jpg


P1030337.jpg


P1030339.jpg


P1030340.jpg


P1030341.jpg


Zoals gezegd. 1 reservoir moet ik nog ontvangen. Hopelijk krijg ik snel bericht van Freddy dat hij verstuurd want ik heb geen idee hoelang het kan duren.
 
Ik heb weer een vraag. Tja ik heb nou eenmaal het idee dat het forum daarvoor bedoeld is o.a.

Is er een makkelijke manier om de D5 pomp te ontdoen van zijn basis-jasje?
Hij zit echt muurvast en ik wil er toch wel graag de mod top en kit opzetten. Dan is hij een stuk mooier.


Edit:
Een bankschroef doet wonderen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks

Je moet het goed doen of je moet het niet doen. En als je advies krijgt van Coolfris of Freddy dan kan het niet anders dan dat je het goed doet.
Nu moet ik het alleen nog voor elkaar zien te krijgen. De pompen heb ik in ieder geval al in elkaar gekregen nu de rest nog.
 
Bedankt Freddy. Ik ben er ook van overtuigd dat jij het stuurt zodra je het ontvangen hebt. Maar wachten is nu eenmaal niet mijn sterkste punt :095:.

Ik had deze week gehoopt aangezien dit mijn laatste week vakantie is. Dan begin ik toch maar eens serieus om er 1 loop in zijn geheel in te krijgen.
Vandaag had ik niet zoveel tijd dus ben ik er niet aan begonnen maar hoop dat het morgen wel lukt.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan