• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

RVS in waterloop

EK is wel erg snel! Gistermiddag RMA aangevraagd, vanmorgen al reactie. Ik heb 2 opties:

1. Ze sturen me een vervangende koperen base die ik zelf monteer
2. Ik stuur m'n block naar EK en zij vervangen/repareren het block

Ik neig naar optie 1, dan ben ik mijn block niet voor een maand kwijt. Ik vraag me alleen af of het te doen is om het block uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Heb een hoop gevallen gezien waarbij de eigenaar de rubberen gasket niet meer op zijn plek kreeg. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik volg ook het advies van iPlugNplay op: zodra ik alles gedemonteerd heb en weer in elkaar ga zetten knikker ik er kant en klare vloeistof in...

Beetje vaseline op het rubber doet wonderen,dan blijft het rubber op zijn plek.
 
xeno dit kan toch niet in 1 maand ik had niet opgemerkt dat er geen corrosie blokker in zat lijkt ook wel of ik een vinger afdruk in het blok ruitjes gedraaid wel oke dat je een block krijgt en koper is ook mooi is mijn mening en inderdaad je hebt je block nog wat niet meer te herstellen is of je moet weten een koper binnen werk door een reactie op het nikkel ik heb net mijn ek msi block op de pomp gezet met azijn moet toch schoon maken te lang laten liggen hoop dat de azijn na een paar uur zijn werk goed heeft gedaan is nog steeds nikkel bij mij fesser gebruik ik ga wel de pads en thermal grease vervangen astronaut eens proberen
 
Kijk hier maar eens https://hardforum.com/threads/ek-68...ion-in-24-hours-from-new-pics-inside.1740358/

Nu is dit dan met Alu na 1 dag. Kan dus best een slecht block zijn geweest en zonder blocker na 1 maand is het dus best mogelijk.
inderdaad dit heb ik nog nooit gezien of mee gemaakt.
Daarom gebruik ik altijd kant en klare coolant ik heb mijn 980 ek blok gister een paar uur met azijn geflust en schoon daarna met gedistilleerd water heb daarna wat fesser in het blok gedaan om er toch blokker in te laten staan omdat ik gedestilleerd water al link vind Het block had alleen even in een test loop gedraaid en ligt al een paar weken te wachten op plaatsing,

Added after 18 minutes:

Ik heb op internet gelezen dat azijn af te raden is, de fabrikanten gebruiken tegenwoordig soldeer waarvan de resten prima met heet water weg te krijgen zijn.
ik heb het niet over soldeer maar residu in de loop maar wie ben ik doe dit pas 8 of 9 jaar zo net als vele andere mensen ik heb nog nooit nadeel alleen voordeel hiervan ondervonden dus als jij het anders wilt doen oke ik gebruik azijn
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan