• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

raaaaar probleempje

Craven

Member
heb nu net mn kast omgegooid wat koeling betreft en een hd4870 erin gestampt. Ook met aangepaste koeling voor mn hardware en een illustratie zie mn sig. Ik heb geen overclock meer, alles draait stock. En mn geheugen draait op lagere timings dan het kan hebben. Heb ook al memtest een flinke tijd laten draaien zonder fouten.

anyways nu zit ik dus met een raar probleem. Al mn temperaturen blijven binnen de perken. Heb furmark al in loop laten draaien en de temp komt niet boven de 90c uit (alleen de vrm's, rest blijft onder 70c). Maar nu heb ik vrij random vastlopers. Ik kan dead space (zwaar spel) helemaal zonder fouten spelen. Maar zodra ik een filmpje ga kijken op dumpert loopt ie vast... en moet ik de voeding uitzetten, cmos resetten en dan doet hij het pas weer.

Ik heb op het moment mn pc thuis aan staan met everest die alles logt van de temps, voltages en gpu, mem en cpu gebruik. Dan kan ik straks nog even terugkijken of er nog wat aparts gebeurt.

Heeft iemand nog enig idee wat hier het probleem kan zijn behalve de 8.11 crappy drivers van ati?
 
staat je geheugen op 1T of 2T? ik had dat namelijk ook, alleen dan vreemd genoeg omgekeerd... juist als k een game wilde starten wilde de game niet doorstarten.. moest mijn geheugen terugzetten op 2T:(
 
heb net ook ff verder lopen kijken ik heb deze foutmelding voor alle 4 mn cores staan: "performance power management features on processor 1 are disabled due to a firmwar problem. Check with the computer manufacturer for updated firmware."

Ik gebruik vista x64 ultimate
 
Cpu heeft never een firmware nodig. wat het kan zijn is dat je een nieuwe biosupdate doen. doordat je een oude versie heeft, niet alle cores kan benutten. voor zover is dit alleen met de "oude" 680i chipset, en de nieuwe 45NM cpu's. weet niet of dit ook voor jou geld.
 
Cpu heeft never een firmware nodig.
athlon 64 cpu's hadden een driver voor de Cool 'n Quiet, dus wat je zegt is niet helemaal waar :p.

Stravinski: Wat voor voeding heb je?, en draai ook eens een paar andere stresstest die bedoeld zijn voor je cpu/geheugen zoals orthos of prime.

Klinkt trouwens meer als een bug in een driver dan een hardware fout maar je weet maar nooit ;).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan