• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Parvum S1.0 by Joey

JoeyH

New member
Spullen zijn besteld, dus zodra alles binnen is kunnen we eindelijk beginnen.
De build bevat de volgende onderdelen:

Case: Parvum Systems S1.0 White
Mobo: MSI Z170 AC ITX Gaming
Processor: i5 6600K
Ram: 8gb DDR4 Hyper X Fury
Voeding: EVGA Supernova G2
GPU: MSI GTX 980 Gaming
SSD's: Crucial MX200 256gb, Crucial MX300 525gb
Fancontroller: NZXT GRID+ V2 digital fan controller
CPU block: EKWB EVO Supremacy Clear
GPU block: EKWB TF5
Pomp/Res: EK-XRES 100 Revo D5 PWM incl. pump
Radiators: 2x Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm - MC-RAD240G2
Fans: 4x Corsair ML120 Pro Premium Magnetic Levitation Fan - 120mm - TWIN PACK
2x 80mm Gelid Case Fan Silent 8PWM 900-2000RPM - FN-PX08-20
Koelvloeistof: Nanoxia Coolforce CF1 UV Acid Green - 1000ml
Slangen: Matzwart 3/8"

Verder ga ik de kabels voorlopig even verlengen met bitfenix verlengkabels in wit en groen.
Algehele thema wordt dus wit met zwart, met her en der een vleugje lime/acid groen.

Zodra ik alles binnen heb volgen de foto's, en natuurlijk de buildlog ;)

Groeten,
Joey


 
We komen wel één SATA kabel tekort van DarkSide, gezien levertijd daarvan altijd wat langer is omdat ze in Canada zitten, heb ik een verwijderd uit jouw bestelling en het bedrag in waardepunten aan jouw account toegevoegd, zo kan de rest alvast verzonden worden.
 
Bij deze alvast een update.

Na het verkeerd bezorgt zijn van het pakket is het uiteindelijk op oudjaarsdag gelukkig in mijn gretige handjes terecht gekomen. Ondanks dat we genoeg plannen hadden op oudjaarsdag kon ik toch de nieuwsgierigheid niet onderdrukken:

mwej3q.jpg

2wfl9vl.jpg

xgml3p.jpg


Vervolgens na wat vloeken, rommelen en proberen is de basis gelegd:

rcldvr.jpg


Inmiddels was het al veel te laat, dus snel omgekleed en klaar gemaakt voor oud en nieuw.

De volgende dag, na veel te veel alcohol en gezelligheid, en de schoonfamilie bezocht te hebben, kunnen we natuurlijk weer verder!

Toen kwamen de eerste pijnpuntjes aan het licht. Doordat ik de pomp hoger heb moeten hangen doordat de videokaart te lang is, kan er geen fan meer tussen... Punt 2 is dat de linker fan van de 2 ook niet past.. door een te korte 45 graden koppeling... Maar aangezien we toch een computer nodig hebben, met pijn en moeite de loop gevuld en alles aangeslingerd:

e0qs2f.jpg

25rkneq.jpg


Het draait met prima temperaturen maar we zijn natuurlijk nog lang niet klaar.
De to-do list vanaf nu is:
-Nieuwe kortere gpu (maximaal 240mm lang)
-Langere 45 koppeling of rechte koppeling aansluiten
-Probleem met de ML120 fans oplossen
-Cable management!!

Nu zeg ik als laatste probleem met de fans oplossen.. Wat blijkt nou, de ML120's kunnen door de eigenschappen van de fan en de lagers niet met een voltage based fan controller overweg, enkel met pwm. Nu zijn er 2 opties; of de fans omruilen voor andere, of de fan controller omwisselen voor een pwm based (bestaan die notabene voor een redelijke prijs?). Iemand suggesties?
Overigens zitten de 4 harde schijven (2 ssd's, 2 regulars) zo omdat ik 1 paneel mis, waar ik Parvum over heb gemaild. Dit is dus enkel tijdelijk!
Kritiek is vanzelfsprekend altijd welkom!

Freddy nog bedankt voor de ondersteuning, adviezen en snelle levering. En bedankt voor de knuffel, mn vriendin vindt m geweldig! Zoals gewoonlijk weer geweldige service vanuit het Highflow.nl team!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk de ML120's eruit gehaald voor mijn oude Noctua NFS12B's. God wat een verschil. De ML120's zijn qua luchtdruk en verplaatsing absoluut toppers, maar qua geluid dramatisch. Zonde van het geld, maar komen misschien later nog eens van pas..

Verder nog steeds op zoek naar een kortere videokaart (max 240mm lang).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan