• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OPTERON PRIME - Supermicro 4 processor folding mayham

Tijd voor een update. Ik heb mijn mouwen opgestroopt en ben eens aan het werk gegaan.

Eerst was het tijd om 3 fankabels te maken. Eerst een voor de GT15s van 4 connectors naar 1 en twee kabels van 2 naar 1 voor de Enermax fans. Uiteraard meteen erop aangesloten en getest. Wel hndig om van tevoren te weten of de kabels goed zijn. Gelukkig waren mijn extensions prima :D

De Typhoons draaien allemaal netjes en gelijk. Die is klaar voor de Aquaero 6.

#ghettotestpsuftw















En toen ... ik kan hier geen genoeg van krijgen. De grills in combinatie met deze fans. Ik ben er echt gek op. Gecombineerd met het UV groen in de kast straks gaat het er super uit zien.











Vervolgens wilde ik de AQ6 aansluiten, om erachter te komen dat de uitsparing in de kast te smal was. :021:
Ik ga dus die pedestal niet NOG een keer maken hiervoor. Als hij niet past dan los ik het wel anders op.
Dus ik heb een stuk UV groen plexiglas gepakt, de decoupeerzaag, mijn heteluchtpistool en mijn boormachine en ben de schuur in gedoken om vervolgens hiermee naar buiten te komen.





HA niet slecht al zeg ik het zelf. Ik heb ook hierdoor ietsje meer ruimte voor mijn handen in de pedestal.
Hierna heb ik op onverklaarbare wijze een manier gevonden om de pomp setups er beiden in te krijgen zonder hulp van mijn dremel. Ik had al de flowmeters voorzien van bedrading, heb een paar 45 graden connectors toegevoegd aan de mix en twee temperatuur sensoren en voila. Weer een stuk klaar voor de twee loops.

Tjongejonge, al had je de pedestal in je handen gehad voordat er iets in zat had je gedacht "die is enorm zeg". Nu met alles erin is hij propvol en kun je amper ergens bij.















Hier een verzamelfoto van de familie. Alle drie de delen. De boog achterin, de kast op zijn zijkant en de pedestal ervoor. Nu komt het lastigste deel van de bouw. Die 4 slangen aansluiten in de pedestal op een manier dat de kast er nog op past zonder knikken en opstoppingen en lekkages.
Echter super weinig ruimte hiervoor. Ik heb het me weer ouderwets moeilijk gemaakt.
Ik ga waarschijnlijk de kast erop zetten met drie blokken hout ertussen, alles aansluiten en inkorten en dan de kast laten zakken. En bidden dat er geen blok weg glijdt anders heb ik a) veel pijn in mijn armen b) veel pijn in mijn portemonnaie en c) een tyfusbende in deze kamer.



 
Lekker bezig weer.

Als ik de pedestel zie dan zou ik zeggen "bouw een dubbel grote pedestel\ om gekeerde T" . Dan heb je dubbele ruimte.

Ik denk zelfs dat het erg mooi zal staan.


gr. Henry
 
Lekker bezig weer.

Als ik de pedestel zie dan zou ik zeggen "bouw een dubbel grote pedestel\ om gekeerde T" . Dan heb je dubbele ruimte.

Ik denk zelfs dat het erg mooi zal staan.


gr. Henry

Bedankt Henry! De jouwe begint ook al aardig vorm te krijgen. Wat een werk man!

Nou voorlopig hou ik het bij deze pedestal. Eerst proberen, dan zie ik later verder.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de afgelopen dagen nog een paar uur aan dit beest kunnen werken.

Ik ben eigenlijk verder gekomen dan ik had verwacht. Soms kan het ineens hard gaan. Of misschien voelt het als heel snel omdat het eerst zo laaangzaaaaam ging maanden lang.

Het was me gelukt de boel aan te sluiten met wat 2bij3 balken ertussen. Meten, afknippen, etc. Dan de balken draaien zodat de kast iets lager komt te liggen en aansluiten. Dit deel is veruit het meest irritante deel geweest tot op heden. Tijdrovend ook en vooral pijnlijk aan je handen xD In zo'n kleine ruimte werken met connectors, fittingen, slangen en vele lege pins die uit de AQ6 steken. Het was niet echt leuk en ik was op een gegeven moment zover dat ik dacht dat het niet zou gaan werken, nooit zou gaan passen. Maar ineens lukte het .... succes! Soort van :D







Nu was het tijd om de reservoirs te plaatsen en in de loop te bouwen. Ik wist dat de voorkant prima zou gaan, maar de achterkant zou nog weleens tegen kunnen gaan vallen (degenen bovenop het reservoir). Immers daar zitten de pijpen eigenlijk klem tussen twee fittingen en zowel boven als onder kan niet meer weg. Het koste behoorlijk wat gefriemel en gewiebel en gedraai, maar toen zaten ze dan ook muurvast.
Hierna de twee mini voorste en als laatste de achterste aan de verhoging vast die helemaal naar boven gaan. Deze twee komen van de pompen vandaan en voeden de buizen naar de andere kant van de kast.







Ik ben persoonlijk erg blij hoe deze twee uiteindelijk geworden zijn. De bochten zijn nagenoeg gelijk en lopen paralel naar boven toe.









Nu alle pijpen en slangen op hun plaats zitten is het tijd om wat toverdrank te brouwen.

Erg leuk spul dit Mayhems concentraat, is een flesje van 250ml. Je moet het aanvullen met 750ml puur water (dus niet uit de kraan). En dan krijg je deze knalgele substantie. Echter met UV licht erop geeft het super UV groen af. Maar goed ik wilde UV groen zowel gedurende de dag als de nacht. Dus Michael was zo vriendelijk me een flesje blauwe dye mee te sturen. Drie druppels later en het was ook exact de goede kleur groen met daglicht. Echt van die BAM knalgroene vloeistof. Ik hou ervan.

















 
Ha ha ja Super mooie build. Mooie fan grills.

Wat kost zo iets om te laten maken. Ik wil eigenlijk nog wat customwerk uitbesteden en voor mijn nieuwe build.
Een cnc freesbank is me nog even te duur.

Ja en werken in kleine ruimtes daar heb ik ook een hekel aan vooral als het niet lukt om een kleine inbus sleutel aan de voorkant ergens in te stoppen en met je andere hand het moertje aan de achterkant wil vastdraaien. Vandaar vandaag de eerste pomp teruggeplaatst en morgen de volgende.


Tot de volgende keer.

Groeten Henry
 
Gaaf hoor, dat mengen moet ik ook nog doen maar dan met pastel blauw, en daar dan uv van maken met toevoeging.

Gr sander

Ik doe het zelf ook veel te weinig. Je kan zoveel moois maken buiten alle standaard kleuren om.

Ha ha ja Super mooie build. Mooie fan grills.

Wat kost zo iets om te laten maken. Ik wil eigenlijk nog wat customwerk uitbesteden en voor mijn nieuwe build.
Een cnc freesbank is me nog even te duur.

Ja en werken in kleine ruimtes daar heb ik ook een hekel aan vooral als het niet lukt om een kleine inbus sleutel aan de voorkant ergens in te stoppen en met je andere hand het moertje aan de achterkant wil vastdraaien. Vandaar vandaag de eerste pomp teruggeplaatst en morgen de volgende.


Tot de volgende keer.

Groeten Henry

Ik kan het je niet vertellen. Coldzero heeft me gesponsord. Is inmiddels een behoorlijk goede vriend van me geworden.

Hij heeft (nog) geen CNC. Hij maakt alles met een lasersnijder. Hij heeft nu bijna een UV printer erbij en hierna komt ook een CNC. Dan kan hij nagenoeg alles maken.

Tot de volgende keer en bedankt voor je reactie weer :)
 
Op dit punt in het project was ik niet zo happy.

Ik was de loop aan het vullen. Ik had zelfs een HD camera op statief klaar staan en filmen terwijl ik aan het vullen was zodat iedereen de buizen vol kon zien lopen.

En toen begon het feest.

Een enorm dikke lek in de pedestal ergens. AHHHHHHHHHHHHHH Eerst was ik even bang dat de radiator lek was. Maar het was een lekkende fitting. De hele bodem stond binnen no time blank en liep aan de achterkant eruit. Gezellig….. Ook in de meest bereikbare ruimte die er was *zucht*. Ik zie geen fuck in dat ding en ik kan ook nergens bij. Kortom; de loop moest leeg, kast weer omhoog, slangen los, kast eraf en zoeken naar de ellende. Wat een werk zeg. Dit is dus de iets mindere kant van het zelf ontwerpen en maken van een kast. Ik heb de hele pedestal meegenomen naar de badkuip om het daar uit elkaar te halen en leeg te laten lopen. Mar de hele badkuip was UV groen hahahaha. Nou ja beter dan de vloer in de kamer.

Heel de onderkant ligt uit elkaar nu, schoongemaakt, nat nog en wachtend tot het opgedroogd is zodat ik het weer in elkaar kan zetten.

Soms wou ik dat ik een Caselabs gekocht had in plaats van iets zelf te bouwen. Dan had ik overaal veel eenvoudiger bij gekund. Maar ik kan nu niet meer terug zonder dit eerst af te maken en werkend ook.

Hier zijn een aantal foto’s die ik had gemaakt voordat ik de boel uit elkaar haalde. Sommigen zien er niet eens zo slecht uit vind ik zelf. Maar je kan al zien dat de loop niet helemaal gevuld werd.

Ik ga nu even gamen, heb even geen zin meer op hieraan te werken vanavond.





















































 
Uiteindelijk is het zover!!!
Ik heb de onderkant nu 4 keer uit elkaar gehaald, nu weer twee fittingen vervangen, voor de 5e keer in elkaar gezet, voor de 5e keer gevuld en... SUCCES!!! Geen lek meer.

Ik ben hier zo blij mee dat ik jullie ga ondersneeuwen in foto's.

Ik heb voor de zekerheid nog steeds een 2bij3 tussen de kast en de pedestal zitten om ieder spoor van een lekkage op te kunnen vangen. Binnenkort gaan die er tussenuit als er heel veel uren geen lek is geweest. Ik kan nu met bergen werkzaamheden verder waar ik nu weer tijd voor heb. Aan de slag!

Maar eerst.. lemme take a selfie...











































 
lekkage is worst nightmare for modder.

Kan het erger "ja gewoon in je haast vergeten een dop te plaatsen".

Coldzero "VRIEND" . Aha ja ook wie voor mij werkt is mijn vriend. ha ha
 
lekkage is worst nightmare for modder.

Kan het erger "ja gewoon in je haast vergeten een dop te plaatsen".

Coldzero "VRIEND" . Aha ja ook wie voor mij werkt is mijn vriend. ha ha

Ik las het ja OEI. Hopelijk gaat alles goed komen.

haha ja dat is waar, maar Ricardo en ik hebben vrij veel communicatie buiten het plexi werk om.

Echt shit van die lekage, maar waaauuw het totaal met dat groen ziet er echt ptachtig uit ook dat logo is mooi strak.

Dank je wel Stephan :)

------------------------------------------------------------------

Tijd voor een update weer. Ik ben vrij druk met het regelen van alle kleine dingen die ik nog gedaan wil hebben. Ik ga nu niet na al vele vertragingen gehad te hebben bochten afsnijden. Hij gaat afgemaakt worden precies zoals ik hem voor ogen had. De kleine dingen kunnen juist heel erg belangrijk zijn.

Eerst wilde ik de sidepanel eens aan gaan pakken. Hij heeft een vrij groot raam nodig omdat er gewoon heel erg veel te zien is in alle uithoeken van de kast. Normaliter ben ik juist niet zo'n fan van zo'n enorm groot raam en probeer ik er wat bijzonders mee te doen. Maar ik heb zoveel te showen dat dit het toch is geworden.









Hier is de SSD cover die ik gemaakt heb van UV groen plexiglas. Ianovski heeft een vector bestand voor me gemaakt zodat ik de sticker kon laten printen. Je zal die iets later zien.
Hier zie je ook de 1 meter lange SATA kabel die ik besteld heb voor de SSD. Volledig gesleeved met shade 19 van MDPC-X. Wat blijkt uiteindelijk: a) hij was te lang, was geen porem en b) de 90 graden kant was te groot / fors en het paste niet. Kortom; op zoek naar een andere sata kabel die iets korter is en een dunnere 90 graden connector heeft.



Terug naar het zijpaneel/ Hier ligt hij volledig geschuurd en schoon gemaakt, klaar voor de primer.





Ik heb de sticker voor de SSD cover binnen. Ik heb deze keer voor een ander bedrijf gekozen dan de vorige stickers. Dat bedrijf was echt enorm langzaam over de mail, ik werd er gek van. Deze mensen hebben me twee van de stickers gestuurd in geval ik er een kapot zou maken. Zoals je kunt zien is de dekking van het zwart minder op deze stickers. Gelukkig zie je dat niet als het in de kast zit.











Hier is het zijpaneel klaar.
Het was achteraf echt een rotklus.
Jullie zien het deurpaneel in de primer.
Vervolgens ik aan de slag met de zwarte verf.
Eerst de binnenkant van de deur, perfect!
Omdraaien, een laag, prima, wachten, tweede laag erop. MAAR halverwege deze laag begint de spuitbus ineens te rochelen en te spugen in plaats van te sprayen. Dikke klodders. Finish naar de klote. Fuck. Ik wachten tot de verf droog was (1,5 dag later) en kon de boel weer glad gaan schuren.
In de pauze op het werk naar een bouwmarkt. Hadden ze daar alleen maar MOTIP verf. En die was mat zwart. Ik denk; zal wel, meenemen dan kan ik die deur afmaken.
Schuren, schoonmaken, spuiten.......... W..........T............F!!!!!! :help
De primer en de verf konden elkaar niet zo goed luchten, heel de zwarte verf begon te bubbelen alsof ik er een laag paintremover op had gespoten. GEKKENHUIS!!!

Ik begon nu een beetje nijdig te worden.
Ik heb nu WEL de bus verfafbijt gepakt en erop gekwakt.
ALLES ERAF en beginnen weer van scratch.
Schuren met 400 grit. In de primer. Naar de reguliere bouwmarkt en mijn normale merk verf gehaald. 3 lagen erop. En voila. Een deurpaneel. Uiteraard nog even een plexi raam erin gezet. Maar dat gaf minder problemen.





Clean en strak en past prima bij de pedestal vind ik.





 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan