• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OPTERON PRIME - Supermicro 4 processor folding mayham

wow kijk lekker hoor.

Dank je Kenny!

Ziet er weer rete mooi uit. En al die effe klussen ja daar gaat wel wat tijd in zitten.
Super

Dank je wel man en succes met je enorme Caselabs project :)


Tnx,

Ik zit nog even te twijfelen of ik een jaloerse kut reactie ga schrijven of gewoon het wonder met een bewondering reactie ga aanschouwen.

Oke het laatste.

Dude wat gaaf!!!

hahaha ik ben blij dat je voor optie 2 hebt gekozen :D
Dank je wel voor je reactie.

Hoe staat het met dit geweldige project?

Ik heb het ZO belachelijk druk gehad de afgelopen tijd.
Ik heb vanavond leeg gemaakt om eens even flink wat updates bij te werken.
Maak je borsten maar nat xD, want hier komen er een aantal achter elkaar!
 
Ik had weer eens wat tijd om er verder aan te werken.
Lekker paar dagen vrij gehad (destijds).
Vrijdag, zaterdag en vanmorgen.
En het weekend is nog niet voorbij :D

Wat foto's van een doos met spul dat ik besteld had. Fittings, slangen, bergen met fillports en ik moet er nog veel meer krijgen! Dikke backorder.







Nu verder met werk dat gedaan moet worden. Omdat ik een aantal fillports ontvangen had kon ik eindelijk met wat werk aan de bovenkant aan de slag. Alle 4 de kanalen met koelvloeistof lopen "door de zolder" :)

Maar eeeerst.....even schaken?





Ik heb mijn dremel door 3 lagen metaal moeten laten gaan (dwars door de PSU kamer) om een weg te creëren waardoor de slangen van boven naar onderen konden gaan volledig uit het zicht.







AHA daar waren die kruisjes dus voor. 20mm gaten voor de fillports!







Vier gaten aan beide kanten. Inclusief gaten op dezelfde plek in het plexi plafond :)







 
Tijd om het plafond te voorzien van een zwarte laagje verf. Dat geeft de binnenkant een stuk strakkere look dan de standaard server kast met allemaal gaten en sleuven erin. Op deze foto's probeerde ik de bovenkant te voorzien van een patroon, maar dat heb ik uiteindelijk opnieuw gedaan en dan helemaal strak zwart. Ik vond het een niet geslaagd experiment.











En nog meer schaken!



Oh nee wacht, meer gaten.
Deze keer de kunststof kap die standaard over de kast heen zit. Hier zie je helemaal niets meer van als de boog er overheen zit.
Het idee is om 4 lange rechte, parallel geplaatste buizen over de bovenkant te laten lopen onder de boog waar een raam in komt.
Hier heb ik er twee geplaatst voor het idee. Alleen zal uiteindelijk het midden van de buizen zichtbaar zijn en voorzien van UV strips aan weerszijden. Dit icm de UV reactieve vloeistof.















 
Dus ik was lekker bezig updates te plaatsen tot ik erachter kwam dat ik de volgende foto's nog helemaal niet had laten zien omdat ik zat te wachten op de banner die mijn goede vriend Ian voor me aan het maken was.
Daarom zijn de volgende foto's dus zo oud :facepalm:

Hier is het dan. Een pakket van Aquacomputer met een mooi kortingsbedrag. De AQ5, 2 MPS sensoren, een paar kabels en splitters, een zwart fontje, een 20mm gatenboor.

Sinds ik 4 processoren van 1.500 Dollar per stuk aan het draaien ga dacht ik dat het wellicht een goed idee zou zijn om een systeem te hebben dat voor mij de vitale waarden in de gaten zou houden. In het hart van alles dus een Aquaero 5, het topmodel (van dat moment). Ik heb hem inmiddels mogen inruilen voor een Aquaero 6 omdat de verpakking nog ongeopend was :) Deze Aquaero systemen zijn standalone en monitoren zoveel waarden als je erin gepropt krijgt. In dit systeen van beide loops de flow snelheid en de temperatuur afzonderlijk. In het systeem kun je maximale waarden vastzetten, als het systeem daar boven of onder gaat kan hij een alarm af laten gaan of zelfs het hele systeem uitzetten. Hiernaast gaat hij ook alle fans in de onderzijde van de bouw voorzien van stroom.

Foto's zeggen meer dan 1.000 woorden.















Ik wil heel erg graag Aquacomputer bedanken voor de goede korting die ik ontvangen heb. Heel erg bedankt voor het geloof in dit project en mijn werk. And specifiek Sven die ongeveer 1,5 miljoen vragen beantwoord heeft van mij.



Aqua Computer Webshop
 
Tijd voor een update met allemaal kliekjes :D
Allemaal kleine dingen die ik gedaan heb de afgelopen dagen. Dingetje hier, dingetje daar terwijl ik zat te wachten op onderdelen.

Laten we beginnen met de reservoir houder. Ik heb dit deel ontworpen (als je het al zo mag noemen) om een soort van diepte te creëren. Maar hiernaast ook iets waarin ik slangen en bedrading kan verwerken en vooral aan het oog te ontnemen. Links en rechts 2 in en uitgangen voor vloeistof. Een paar kleine openingen voor bedrading. Primer erop. Klaar voor een laagje zwart.















Volgende stap; het monteren van de fantastische Coldzero grills in de pedestal. Zelfde formaat hexx als de voor- en achterkant. Ik hou ervan!











Laatste deel voor deze update: die bedrading voor fans is echt freaking overal. Tijd om die eens bij elkaar te houden.









 
Dit ziet er wellicht wat vreemd uit. De vorige keer heb ik al de hardware van Aquacomputer laten zien. Ik heb zitten denken waar ik precies de MPS sensoren in dit project moet gaan laten. Ik bedoel ik wil het bovendeel van de kast zo clean mogelijk eruit laten zien. Ondanks dat de pedestal al behoorlijk vol is wil ik daar zoveel mogelijk weg moffelen, uit het zicht. Dus ik heb besloten de pompen iets hoger te plaatsen dan op de grond, dan kunnen er kabels onderdoor, de leidingen onderdoor en de MPS sensors passen eronder. Zo heb ik ook geprobeerd het probleem te tackelen dat ik de kraantjes op het laagste punt in de bouw moet hebben. Nu zitten de sensoren ook zeer dicht op de Aquaero. Dus de bedrading daar blijft ook volledig uit het zicht.

BTW de foto's zijn van een mock-up. De onderdelen zijn later opnieuw geplaatst allemaal op de juiste plek.















Ik heb een pakketje ontvangen met spullen die ik eerder al besteld had. Ik had nog wat EKWB fittings nodig voor de plexi pijpen, wat 90 graden bochten, nog wat fittings en een Bitspower green LED board waar ik individuele LEDs aan vast kan maken. Behoorlijk wat.



Vervolgens de moederbord plaats geschuurd, in de primer gezet en in de verf.



In de tussentijd heb ik superveel hulp gehad van James (Phame). Ik zit al maanden te wachten op een bestelling van Aquatuning Duitsland met 16 fillports. Ze zitten er een potje van te maken. Uiteindelijk krijg je wat, zitten er maar 5 fillport bij. James heeft me geholpen en 20 zwart gecoate fillports geregeld. James, you bloody rock!

Hiernaast heb ik een pakketje ontvangen van E22. Ik had stukken nodig van 1 meter lang en hij is de enige die dit levert. Ookal was hij zelf overgestapt op stukken van 50cm regelde hij nog een batch van 1 meter per stuk. Thanks Nate!

Na deze pakketjes kon ik eindelijk verder met de bovenkant; de 4 lange buizen die over de top heen lopen.





















PS sorry voor de waardeloze foto's. Het licht hier is om te janken. Binnenkort hopelijk beter licht op de kamer.
 
Ik zat hier te wachten op salaris zodat ik voor twee kleine dingen kon betalen die de hele bouw op zaten te houden xD.

Tot dan een paar foto's van de pomp standaarden die ik gefabriceerd hebt om de pompen hoger te laten hangen. Uiteraard wederom met een laagje zwarte verf erop. En de reservoirstandaard nu af met de fillports erin.

























Volgende keer heb ik meer om te laten zien :)
 
Tijd om te laten zien waar ik op zat te wachten.

Het zijn "slechts" stickers. Helaas moet er precies een achter de mobo tray cover. Het idee is om er LEDs achter te doen zodat het zichtbaar is in de duisternis. Het liep echter niet zo als gehoopt. :facepalm:









Minder vertraging had ik met de Aquaero 6 XT. De vriendelijke mensen bij Aquacomputer lieten me de onaangebroken AQ5 ruilen voor de AQ6 met bijbetaling. Dit ding wordt momenteel verkocht al warme broodjes in de USA en is niet makkelijk aan te komen. Ze stuurden mij echter er een op 1 dag nadat ze de AQ5 ontvingen. Tof van ze.
Vreemde is dat je aan de doos niet kan zien dat het een andere is, dus je staat toch even te twijfelen xD
Maar je ziet het meteen aan de achterkant van de nieuwe AQ.

Check dit stukje hardware. Nu kan ik verder met de onderkant van de kast.













 
Na wederom een tijdje wachten heb ik bij een andere shop UV groen plexi besteld. Poging twee om de stickers / logo's toch zichtbaar te maken :D

SUCCES!!!

Het heeft een iets gele gloed, maar we zullen zien hoe dit eruit ziet in het donker en met de vloeistoffen in de buizen.











Dit ene stuk zat de hele boel op te houden. Nu het werkt zoals ik wil en op zijn plaats zit kon ik de volgende lagen gaan installeren. Volgende stap; PSU cover en het sleeven van de kabels uit de PSU.

Dit viel niet mee kan ik je vertellen. De lengte van de kabels en de plaatsing van de connectors etc was allemaal voor de originele kast bedoeld en werkt daar perfect op. Maar ja, daar nam ik geen genoegen mee. Soms maak ik mezelf het te moeilijk denk ik weleens.

Eigenlijk heb ik voor dit moederbord slechts 3 8 pin EPS nodig. Maar ik heb er 6 vast aan de voeding zitten en die eraf hakken is ook zo wat. Dus gewoon mee sleeven en daarna maar verstoppen. We doen niet aan half werk hier.











Vervolgens het hele moederbord geplaatst om te zien hoe de kabels uitkwamen etc.
Voor de 24 pin ga ik een verlengkabel maken. Want anders ging dat toch wel een bedroievend verhaal worden qua looks.
Check hoe dicht de connectors bij de PSU zitten. Echt heel erg krap.
NU het zit blijft het daar, niet mee aankomen, afblijven, volgende punt.

 
Ik had vandaag geen zin om te gaan sleeven. Dus ik ben nog wat met de linkerkant van de loop aan het prutsen geweest. Ik ben blij met 2 verbindingen, maar ontevreden met 1tje. Die gaat dus anders.









 
Vervolgens maar eens nog een poging wagen om iets te creëren. Nu van plexi buis ipv slang. Ik moet zeggen dat het een stuk beter is dan eerst, maar toch ben ik nog niet 100% zeker.

De slangen en pijpen MOETEN eindigen waar ze nu zitten in de top om daar de pijpen goed te laten lopen. Ik zal eens zien hoe het eruit ziet als er vloeistof in zit.













Zo, de laatste avonden zitten werken aan de 24 pin verlengkabel. De standaardkabel had een hell geweest om te sleeven, dus voor deze optie gekozen. Het gaat niet eenvoudig worden dit allemaal passend te maken, maar lukken zal het. Ik hoop dat jullie de kleuren combinatie mooi vinden.







PS Mijn camera is aan het overlijden. Ik ga snel een nieuwe halen. Autofocus gaat niet best meer.
 
:pray :pray :pray Hukkel :pray :pray :pray

Wat ziet dit er toch allemaal mooi groen en strak uit :)
Wat gebruik je om die kabels zo netjes bij elkaar te houden?
Verder maar 1 aanmerking, hou ons alsjeblieft ook geupdate van dit geweldige project :)
 
:pray :pray :pray Hukkel :pray :pray :pray

Wat ziet dit er toch allemaal mooi groen en strak uit :)
Wat gebruik je om die kabels zo netjes bij elkaar te houden?
Verder maar 1 aanmerking, hou ons alsjeblieft ook geupdate van dit geweldige project :)

Dank je wel man :038:

Dat is een E22 cable comb ding geval. Werken prima, maar naar mijn idee veel te duur. Iemand moet bundels gaan verkopen per 5 ofzo en dan die prijs minimaal halveren.

Ja man, voor de Engelstalige sponsors deed ik voortdurend updates. Maar ik ben nogal lang van stof soms en dan kost het flink wat tijd om alles te vertalen weer. Maar zoals ik al zei, ik ga nu deze log en hierna op Tweakers helemaal bij werken tot de internationale.

Heerlijk om te zien deze prachtige updates, en respect voor dit mooie project.
Succes met de volgende updates.

Dank je wel Stephan. Much appreciated :041:
 
Ben sinds de vorige update weer lekker bezig geweest.

Eerst een molex naar sata power kabel met een dummy 5e draad.





Zo wil ik het gaan doen, ze komen achter de reservoir standaard vandaan.



Ik heb geprobeerd wat foto's te maken van de 24 pin verlengkabel, maar de ruimte is echt zeer beperkt.







Op naar de volgende kabels. De Molex kabels inkorten naar de gewenste lengte. Alle connectors eraf halen die ik niet ga gebruiken.
Uiteindelijk 3 kabels over gehouden. Eentje die omhoog gaat, een dubbele die naar beneden gaat en een die nog maar 1 connector heeft en naar beneden gaat. Allemaal netjes individueel zwart gesleeved.

















Volgende; de viking helm!! lol

Alle fittingen zitten erop. Klaar om de slangen te verbinden. Ik heb een sticker op de diverse slangen gedaan om te zien wat waar vandaan kwam en waar het naartoe moet. Anders wordt het misschien een extreem korte loop xD





 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan