Nog meer zeggen jullie? Nou dan ga ik toch even door.
Ik heb een tweede shipment ontvangen van
EKWB. Door een miscommunicatie was er bij de eerste verzending iets mis gegaan. Ik heb het verkeerde netjes terug gestuurd en na een tijd de juiste items ontvangen. Ik ben meteen erin gedoken, lekker uitpakken en dan aan de slag!
In dit pakket zaten de nieuwe type
fittings van 90 graden en 45 graden, de destijds net uitgekomen
fittings voor hardline tubing met een buitendiameter van 12mm. Ook twee nieuwe typen PE radiatoren van 4 cm dik. Nu passen er wel twee naast elkaar! En tot mijn grote schaamte ook twee plexi bevestigingsplaatjes voor de D5 tops.....die eerste had ik kapot gemaakt door de schroeven te hard aan te draaien. Tja... je komt uit een ei of niet.
Ik heb de
radiator standaarden moeten modificeren om de in- en uitgangen naar de juiste plek te krijgen. Dit was echt heel erg nodig ivm het gebrek aan ruimte. Niet de mooiste oplossing, maar wel de meest praktische in dit geval.
Ik moet twee houders gaan fabriceren voor de
pompen met de tops. Dan kan ik ze gewoon rechtop neerzetten zoals in de foto. Wederom ivm het tekort aan ruimte. Anders krijg ik de aansluitingen nooit gedaan zonder 10.000 euro aan
fittingen uit te gaan geven. Is ook niet echt goed voor de flow van de
vloeistof.
Ik kan niet meer werk aan de pedestal verrichten tot ik de grills heb en het andere grote pakket met daarin heel erg veel fillports en T-
fittings.
Mijn pedestal was toch kleiner dan ik gedacht had :/
Alles past maar net aan.
Voordat ik over ga op de volgende update wil ik even kort de vriendelijke mensen van
EKWB bedanken. Ze hebben me echt heel erg geholpen in dit project met hun hardware. Ik ben echt zwaar vereerd dat ze een project van mij hebben willen sponsoren. _/-\o_
Wederom heel erg bedankt Peter voor al je hulp terwijl je ivm ziekte van iemand anders ook nog een baan aan het overnemen was. Echt helemaal top!
http://www.ekwb.com/shop/