• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OPTERON PRIME - Supermicro 4 processor folding mayham

Als ik het goed heb was ik op het volgende punt geëindigd de vorige keer.

Na een zware dag op mijn werk was het heerlijk om 's avonds even rustig met mijn hardware aan de slag te kunnen. Ik ben wat foto's gaan maken nadat ik het moederbord terug ontvangen had van niemand minder dan .... ModWithMe :)
ModWithMe heeft gezorgd dat er een custom (en zeer laag) waterblok voor op de southbridge was. Twee chips die normaliter door een miniheatsink met kleine fan werden gekoeld worden nu met water koel gehouden.
De maker van het blok had het vrij vlug in de accessoire doos gestopt. Hierdoor waren de kopen blokjes helemaal dof. Dus ik ben meteen aan de slag gegaan met mijn vriend Dr. Brasso. Zoals jullie kunnen zien heb ik eer foto's bij gedaan waarbij er een was gepoetst en een niet. Ook heb ik het plexi even wat schoon gemaakt.

Volgende stap; de CPU blokken. Ik had inmiddels alle tops vervangen door plexi exemplaren. Dus toen heb ik het moederbord gepakt, de processoren, de waterblokken en toen... solid harmony ;)
Man ik stond te zweten als een gek toen ik de boel stond te installeren. Je moet er echt niet aan denken hoeveel zoiets kost als je ermee bezig bent.

Uiteraard kon het ram niet achterblijven. Het werd buiten donkerder en donkerder en ik kon nog NET ..... GEEN foto maken met een beetje buitenlicht van het geheel. :(
Nou ja, morgen weer een dag.
Hier wat foto's van tot dat moment.































































 
In de vorige update had ik de waterblokken van de CPUs gemonteerd en net toen ik die van het RAM wilde installeren werd het donker. Te donker voor foto's. Dus hierbij poging 2 :)

Trouwens het moederbord wordt nu echt LOEIZWAAR. Ik hoop dat het geen problemen gaat geven in de toekomst.





























 
Na het recht toe recht aan bouwen weer eens tijd om te gaan modden :041:

Ik heb een plaat plexiglas besteld van 100 cm * 50 cm * 4mm.

Tijd om te gaan meten, tekenen, zagen en proberen er wat nuttigs van te maken.
Met het folie aan de voor- en achterkant van het plexi zaag je er zo doorheen. Geen problemen. Maar als het folie eraf is smelt je zaag (decoupeerzaag in mijn geval) meteen in het plexi en als je hem dan stil zet dan zit hij echt muur en muurvast.

Wat ben ik allemaal aan het sjouwen geweest? Een vlakke plaat op maat voor de rechterhelft van de binnenzijde van de kast. Vervolgens een gebogen paneel voor over de voeding. Zo wil ik die een beetje buiten schot houden en wat ruimte voor cablemanagement creëren. Ik ga wederom een wat cleane look proberen te maken.

De voorzijde van de PSU cover zal sleuven krijgen voor de bedrading.

Ik was toch al zo lekker ana het buigen. Dus heb ik ook een schuin deel gebogen om de twee reservoirs op te plaatsen. Ik heb het 45 graden gemaakt. Hiermee hoop ik met 45 graden fittings de juiste hoek te krijgen voor een aantal rechte plexi pijpen. Dit wordt het drukste deel. Hier moeten 6 pijpen gaan lopen. Twee uit de reservoirs naar de pompen beneden, twee vanuit de radiatoren recht omhoog naar de waterblokken en weer twee retour naar de reservoirs. Zo blijf je lekker bezig :)

Ik moet zeggen dat het buigen minder erg was dan ik had gedacht. het is niet perfect zoals met een buiglijn, maar ook zeker niet slecht.

Ik moet een aantal zaken nog uitvogelen en daar is dit moment helemaal perfect voor. Als een deel achteraf anders had gemoeten dan is dat geen probleem.
Ook ben ik nog aan het bedenken waar ik de SSD ga laten. Het is een enorme kast. Maar als alles erin zit dan is hij ineens heel klein :/







































 
Ik heb veel kleine dingen in de tussentijd gedaan aan de kast die eigenlijk niet waard zijn om een eigen update te krijgen. En zoals altijd waren ineens mijn metaalzaagjes op, was de zwarte verf op en waren de dremelschijfjes op. *zucht*
Dus die ga ik deze week even tjes halen.

Maar ik heb wel lekker kunnen prutsen met de fans :)
Heb echt helemaal zin in deze look :)



 
Net als jij ben ik ook weer terug van weggeweest. Gave updates weer, al meen ik dat ik er ook al wat op FB voorbij heb zien komen, kan dat? :)

Met dat het moederbord wellicht te zwaar wordt:
Ja ach, weet niet of dat zo is. Normaal zitten daar toch ook best massieve koperen koelblokken op? Dat gaat ook gewoon. Denk dat je blij mag zijn met zo'n stevige robuuste kast... met een normale kast zou je wellicht eerder twijfelen of het allemaal wel gaat.

Wel jammer trouwens dat de RAM blokken verschillen van de rest, dus nikkel ipv koper. Zal je dat gaan zien met de vloeistof erin?
 
Ziet er echt SUPER vet uit, zulke sponsoring zou ik ook wel willen xD

Ps. Leuk tentje in je achtertuin ;)

Dank je wel. haha ja dat is mijn "secret lair"
Ik heb een K3 tentje gekozen zodat het niet op zou vallen, maar er zit een gat in de grond daar die naar de Batcave leidt ;)

Lekker bezig weer. ziet er weer super uit. Ach en zwaar ahum ik vraag mijn zoon al of hij me even helpt tillen zodat ik weer verder kan.

Goed bezig .

thanx :)

nou ik heb straks twee vrienden nodig O.0
Jij ook :D
Die radiatoren vol vloeistof zijn niet te huffen, dan een volledig stalen kast en alle blokken etc etc.

Net als jij ben ik ook weer terug van weggeweest. Gave updates weer, al meen ik dat ik er ook al wat op FB voorbij heb zien komen, kan dat? :)

Met dat het moederbord wellicht te zwaar wordt:
Ja ach, weet niet of dat zo is. Normaal zitten daar toch ook best massieve koperen koelblokken op? Dat gaat ook gewoon. Denk dat je blij mag zijn met zo'n stevige robuuste kast... met een normale kast zou je wellicht eerder twijfelen of het allemaal wel gaat.

Wel jammer trouwens dat de RAM blokken verschillen van de rest, dus nikkel ipv koper. Zal je dat gaan zien met de vloeistof erin?

Ik loop voor op de Engelstalige fora. Ik ga dat proberen deze week allemaal in te halen hier en op Tweakers.

Geen idee wat betreft koper vs nikkel. De cpu blokken waren er alleen in koper. Ik vind zelf nikkel mooier. Ik denk dat het mee zal vallen achteraf. Er gaat zwaar UV reactieve vloeistof in. Dus dat zal het wel overnemen qua kleur.
 
Ziet er weer goed uit! :)

Ik zou me niet al te druk maken over het gewicht van je moederbord, gewoon zorgen dat je bord op alle mogelijke punten vast schroeft en dan moet het wel goed gaan. Een moederbord breekt niet zomaar doormidden ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan