• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OPTERON PRIME - Supermicro 4 processor folding mayham

Ik ga er eens even een aantal updates doorheen jassen want de NL fora lopen behoorlijk achter (en Peter houdt daar niet van :p )

Allereerst twee replies tot een gemaakt. Dit speelde zich allemaal af rond de periode dat ModWithMe officieel werd. Tom was nog flink aan het werk met Sander en nadat ik het moederbord had gestuurd kreeg ik heel snel de volgende foto gemaild:

7f3m.jpg


Lijkt me vrij duidelijk wat dit voor moet gaan stellen :)

Vervolgens kreeg ik de volgende foto's:







Nu weet ik niet of Tom oppeppende middelen gebruikt maar dit had hij dus gemaakt in 1 dag!!!!! Designen, maken, testen, BAM!!!

Er komt een vinyl sticker over dit waterblok heen waarschijnlijk. Dan de Opteron Prime gfx erop en leds in het blok.

Ik wil hierbij Sander en Tom erg bedanken voor die supersnelle stukje precisie. Top werk gelevered door ModWithMe.

MwM heeft me dit waterblok niet gesponsord, ik heb wel een korting gekregen. En ik vind het hele concept van MwM zo tof dat ik gewoon heel graag de banner aan jullie wil showen en jullie wil verwijzen naar hun website en Facebook pagina. Ik heb zelf de NDA getekend en je kunt me gerust geloven dat ze echt met een aantal waanzinnige producten gaan komen. Hou ModWithMe goed in de gaten!



http://www.modwithme.nl/

https://www.facebook.com/ModWithMe
 
Hopsakee volgende update. Even alle hardware er doorheen knallen. Ik was online aan het praten met mijn goede vriend Ben van Enermax over dit project. Ik zat eraan te denken allemaal Enermax trio vegas fans in te doen met dan alleen de groene fans aan. Echter deze fan was net End Of Line gegaan. Kortom; niet meer te verkrijgen op oude voorraad na :( En Enermax had geen andere groene LED fans in hun productenlijn. Echter! Wat deed deze kloeke ridder voor mij? Hij deed een stofmasker op en dook in de catacomben van Enermax, waar oude producten gestald worden die in demo bouwwerken hebben gezeten en dergelijke. Deze projecten slapen hier en worden bewaakt die mystieke wezend van de oudheid. Er wordt nogal eens een draak gesignaleerd en het gerucht gaat dat de KRAKEN er ook leeft. Niemand durf hier in te gaan. Maar Ben pakte zijn zwaard, ging naar binnen en 3 dagen later kwam hij weer naar buiten. Amper levend maar voorzien van alle nog aanwezige Twister Green LED fans!!! :038:
Ondanks dat ze die niet meer verkopen wilde hij me toch helpen om een top folding en demo machine te bouwen. Helemaal top Ben!

Ik wil heel graag Enermax heel erg bedanken voor de hulp en in het bijzonder Ben die toch wel een stap extra heeft gedaan om dit voor elkaar te krijgen.



http://www.enermax.com/home.php?fn=eng/main

Ik had iets later tijd om de doos uit te pakken en weer een beetje verdrietig te worden. Wat bleek, 3 fans waren gesneuveld tijdens de verzending :(
En deze fans kun je echt NERGENS meer krijgen. Enermax heeft me letterlijk de laatste aan mij gegeven.
Ik heb er minimaal 14 nodig om alle zichtbare fans gelijk te hebben. En nu heb ik er precieeeesssssssssssssssss .... 13. En de mensen die een voldoende hebben gehaald voor wiskunde op school hadden het al door; dat is er dus 1 te weinig.

Ik heb werkelijk waar het hele internet ondersteboven gehouden op zoek naar iemand die wat verkocht. En na een aantal weken vond ik letterlijk 1 fan op Ebay.de. Ik bood, ik won, haalde hem over om hem naar Nederland te verzenden en jottum! Ik had er weer 14.

De fans zien er wellicht een beetje flashy uit, maar het gaat erom hoe ze eruit zien in het donker met de leds aan. Dan zijn ze echt omnomnomnomnom.

Meteen ook een setje Gentle Typhoons gekocht om de 4 kapotte fans te vervangen. Deze gaan toch tussen de rads in dus ziet niemand.















http://img197.imageshack.us/img197/5354/7b6.JPG



http://img197.imageshack.us/img197/9498/zsw.JPG
 
Ik wil graag een grote nieuwe sponsor voor deze bouw introduceren. En zeker niet de eerste de beste.

Ik ben echt vereerd om samen te mogen werken met een waterkoelingsproducent van de omvang van.... EK Water Blocks.

Zij hadden als waterblokken in hun productie reeks voor socket G34. Ik heb contact met hen gekregen en ze waren geïnteresseerd in dit project. Ze hadden nog nooit serverhardware zoals dit watergekoeld gezien. Een manier voor hen om ook dit product eens in de schijnwerpers te zetten.
Nu snappen jullie ook waarom ik een hele custom kast om de originele kast heen moest bouwen. Om alle waterkoeling te kunnen plaatsen.

Dit project zal twee afzonderlijke loops hebben. Een voor de CPUs en een voor het geheugen en de chipset. Dit betekent een hoop waterblokken.

- 4 CPU waterblocks;
- 4 RAM waterblocks;
- 16 memory modules om een waterblok aan vast te kunnen maken;
- 2 Ex3 250mm reservoirs;
- 2 multiport tops;
- 2 480mm radiators;
- 2 D5 pompen met plexi tops;
- en HEEL ERG VEEL FITTINGS

Hier zijn wat foto's van het unboxen. Ik laat de hardware zelf beter zien als ik ze ga plaatsen.























Ik wil EKWB heel erg bedanken voor deze kans en sponsorship. Dank je wel Niko en Peter voor het helpen met alle details en het verzenden van de hardware. Echt helemaal top!



http://www.ekwb.com/shop/blocks/pro...u-blocks/ek-supremacy-amd-c32-g34-acetal.html

https://www.facebook.com/EKWaterBlocks
 
Na niet te lange tijd had het metaalbedrijf de kast klaar op basis van de tekeningen van Django.

Wat je hier ziet een pedestal voor onder de Supermicro kast, hier komen dus de radiatoren en pompen in enzo. Een los klein frontje voor tegen de voorkant van die pedestal (waar de Aquaero 5 in komt).

En als laatste de boog / de arch die over de kast en de pedestal heen gaat. Hij bedekt dus de voorkant, de achterkant en de bovenkant. Voor en achter komen hier een gril en fans in, in de top gaat een plexiglazen window. Beetje vreemde plek wellicht voor een window, maar ik wil dus de pijpen van en naar de koelblokken door de bovenkant laten lopen. Dus bij de reservoirs omlaag naar de pompen en rads, dan omhoog naar het plafond, door het plafond naar voren, daar naar beneden naar de waterblokken, en weer terug. Ik dacht bij mezelf, ik doe eens wat anders dan anders :)

Geniet van de (niet al te best genomen) foto's van dit bouwsel.











 
Ah... topic gevonden (vanaf de reacties @ FB).
Hier wellicht minder updates zoals je zei, maar beter dat het in NL is samen met een wekelijkse update. Handiger dan steeds BitTech open klikken.

De introductie van deze buildlog maakt weer een hopelijk duidelijk, mooie aanvulling op wat je op Facebook zei m.b.t. PPD en keuzes. Wel supervet al die dikke sponsors, als Supermicro en EK, als hardware-gek en folder kom je daarmee wel aan je trekken. :D

Volg-modus staat vanaf nu aan. :D
 
Erg mooi allemaal,
Ik ben nu zelf maar lid geworden van een cncforum. Zit met de gedachten om zelf een cnc portaalfrees te kopen of zelf te bouwen.
Dan kan ik zowel kast als ander werk zelf maken. Schat dat dit ongeveer 5000 gaat kosten. Nog maar een project opstarten denk ik.
Maar ja eerst "Hill 7.9" afmaken en de corsair 1000 die onder m'n bureau staat. Ben erg benieuwt naar de benchmarks van je systeem.
Twee jaar geleden heb ik een hele tijd de builds van westcoastmods gevolgt de SR-2 was toen erg hot met duall opterons. Bord koste iets van 600 euro. Nu kom je ze bijna niet meer tegen (nieuw) voor een build.

gr. Henry
 
Ah... topic gevonden (vanaf de reacties @ FB).
Hier wellicht minder updates zoals je zei, maar beter dat het in NL is samen met een wekelijkse update. Handiger dan steeds BitTech open klikken.

De introductie van deze buildlog maakt weer een hopelijk duidelijk, mooie aanvulling op wat je op Facebook zei m.b.t. PPD en keuzes. Wel supervet al die dikke sponsors, als Supermicro en EK, als hardware-gek en folder kom je daarmee wel aan je trekken. :D

Volg-modus staat vanaf nu aan. :D

Dank je wel Marcel. Ja ik heb geluk gehad. Daarom wordt er ook geen haast gemaakt. Het moet goed gebeuren. Als er iets stuk is of gaat dan ga ik me toch een potje zitten janken.

Erg mooi allemaal,
Ik ben nu zelf maar lid geworden van een cncforum. Zit met de gedachten om zelf een cnc portaalfrees te kopen of zelf te bouwen.
Dan kan ik zowel kast als ander werk zelf maken. Schat dat dit ongeveer 5000 gaat kosten. Nog maar een project opstarten denk ik.
Maar ja eerst "Hill 7.9" afmaken en de corsair 1000 die onder m'n bureau staat. Ben erg benieuwt naar de benchmarks van je systeem.
Twee jaar geleden heb ik een hele tijd de builds van westcoastmods gevolgt de SR-2 was toen erg hot met duall opterons. Bord koste iets van 600 euro. Nu kom je ze bijna niet meer tegen (nieuw) voor een build.

gr. Henry

Hoi Henry. Dank je voor je reactie. Ja een SR-2 is meer bedoeld voor de superuser. Mensen die thuis renderen maar ook nog willen kunnen gamen en alle gewone dingen doen. Zoveel cores als hier wordt volgens mij niet ondersteund door een reguliere Windows 7 of 8. Dit is echt puur voor server gebruik (vandaar de mooie kleuren ;) ).

Dat ziet er nice uit ik kan echt niet wachten op de volgende updates :p:p

Dank je. Ik ga er deze week aan werken. :)

Ziet er goed uit. Je moet trouwens je blokjes nog tussen je laminaat en de muur uithalen. anders gaat je vloer bol staan.

Hoi Basje. Bedankt.
Ja was nog een kamer in opbouw dus vandaar de blokjes xD
 
Zo even klaar met het uitpakken en foto's maken. Tijd om de kast van de nodige ballast te ontdoen :)
Omdat ik hem ga volproppen met waterkoeling onderdelen en niet ge gebruiken als doorsnee server zitten er veel onderdelen in die ik niet ga gebruiken.
Ik wilde wel tijd en aandacht hierin steken. Ik ben zelf vrij onbekend met server onderdelen. Dus dit was een mooi moment om dat eens lekker te bekijken :)
Ik bedoel hoe vaak heb je zoiets op je bureau staan?

De lege kast is errug zwaar. En extreem stevig. Niets wiebelt of rammelt. Geen openingen tussen panelen.
Ik ben eigenlijk best onder de indruk. Ik snap dat deze kast met regulier onderhoud zeer modulair zijn ingedeeld zodat alles heel snel vervangen kan worden. Zeer weinig downtime. Ik vind het tof, het is net LEGO :D

Ik bedoel kijk naar de fans aan de achterzijde van de kast. Niks schroeven, gewoon met een klik de hele fan eruit en meteen de stekker los, met een klik ook weer erin en vast.
Alleen kan ik ze zelf niet gebruiken. Waarom? Omdat ze a) aan de achterkant uit steken en dan past mijn ombouw niet en b) 8.200 rpm draaien ofzo. Ideaal voor een rackserver. Maar als hij in de kamer naast je slaapkamer staan, dan wordt je daar knap gestoord van.

Hetzelfde wat betreft de fans en het middendeel in de kast.

De 5,25 bay is ook helemaal modulair. Super handig zeg. Je kunt de hele bay er met de juiste handelingen zo uit te schuiven en zo ook de quick connect HDD bay.

Ik ben er zeker van dat als je dit vaker hebt gedaan je een hele kast uit elkaar hebt in 2-3 minuten. Ik deed er iets langer over, 20-30 minuten xD Maar ja, lekker proberen, friemelen, kijken "hoe zit dit nou weer" hahahaha

Uiteraard kwam er een punt waar dit op houdt. Waar de hardware eruit is en je over moet gaan op groveren maatregelen; de boor en de dremel. Alleen....... toen werd het donker. Dus opgeruimd, morgen weer een dag!

Sorry voor de enorme berg foto's, maar ik wilde jullie ook laten zien hoe dingen werken. Ik neem aan dat jullie hier ook niet zo bekend mee zijn.

Veel plezier!















































 
De volgende dag. Ik had nog wat zaagwerk en slijpwerk te doen om te zorgen dat deze kast weer goed op en in de andere kast zou passen. Neem bijvoorbeeld de achterkant met de half uitstekende fanbays.
Ook het complete voorkant bay-systeem moest eruit. Ruimte moet ik dames en heren!!!!

Helaas zat dit met iets meer dan een paar schroeven vast. Het was echter onder de 30 graden celcius en ik was "in the mood for destruction"

Kortom; ik pak de boor, de drelem, mijn superoude Workmate, mijn hamer en ik heb eens flink in mijn handen gespuugd * ggggggggggggggg TUF* Gaan met die banaan!

En zie hier het resultaat :)
man man man wat een tough cookie. Ik heb een half doosje dremel schijfjes verbruikt voor slechts een paar stukken. Deze kasten zijn echt oersterk!













Nu heel veel passen en meten en weer passen en meten en vermaken, etc etc. Vervolgens de binnenkant in de zwarte verf zetten. Dan weer verder kijken.
 
Mooi serverkastje en inderdaad die zijn heel vernuftig ineengestoken maar niet altijd even handig of interessant.

Haha dat zijn inderdaad veel schijfjes :p
Maar nu kan je beginnen met het opbouwen :p:p

Deels, deels inderdaad. Is wel altijd het leuke deel toch?

En ach de basis is perfect voor een mod. Soms moet je er wat van maken :)

Voor een rackserver kan ik me voorstellen dat hij perfect is.
 
Ik was even klaar met boren en slijpen en vijlen etc dus ik ben lekker begonnen met de mooie doos van EKWB :)
Sioms heb je gewoon even zin in bouwen :D
Eerst maar beginnen met de RAM monarch modules van EKWB en het Hynix ram. Net als bij de XSPC modules die ik heb gebruikt bij GHFH zullen de modules op de ram PCBs vastgezet worden zodat het waterblok daar weer op gemonteerd kan worden. Maar ja, het zijn 4 sticks per CPU en 4 CPUs, dus of ik dat even wilde doen met 16 stuks. Man man man, dat lijkt niet zoveel, maar de ramsticks hadden stickers erop. En die warranty sticks leken wel van kauwgom!!! Echt bende. Duurde een eeuwigheid voordat deze klsu geklaard was xD

Aan het eind had het me gewoon tot middarnacht gekost om alle 16 sticks te voorzien van de modules. Is ook een manier om een hele avond te besteden O.0

Tijd voor bed!!!!!!













 
Na de RAM modules over naar de CPU blokken!

Ik zat van te voren te twijfelen welke blokken ik wilde. Tenminste welke tops. Eigenlijk wilde ik plexi omdat ik er vreselijk UV reactieve vloeistif doorheen wilde laten stromen.

Echter de waterblokken voor socket G34 zijn er alleen in acetal. Hmmmmm ik even praten met de vriendelijke mensen van EKWB. Wat blijkt nu. Zijn dezelfde tops als van de reguliere Supremacy. Dus ik kon vanuit de "spare parts" 4 plexi toppen meekrijgen om die te vervangen. HOERA!! Maar goed dan moeten ze er nog wel op xD

Tijd voor de oude "switcheroo" truuk :D





















Ik ga nu weer weg, de andere 3 doen!
Wel veel werk alles x4 hoor! pfffffff ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan