• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Opgelicht!

ben ook wel eens op gelicht (okal kan je het niet echt oplichting noemen denk ik)

ik had via mp een 2de 7950gx2 gekocht van asus met bon
kreeg de kaart na betaling binnen 140e

maar toen meteen het eerste indruk der was een condonsator half af gebroken
meneer gemailt wat hier van de bedoeling was en dat meneer mogelijk iets te ruig mee was om gegaan met verpakken van de kaart

meneer ontkende alles en plaatste de schuld bij mij
dat ik hem te ruig der uit heb gehaalt (boel shit want hij was al af gebroken voor ik hem in de hand had

maar ja meneer wilde der nix aan doen
duzz ik dat pokke ding maar der op gesoldeert
maar ja de kaart deet het maar als ie op zich zelf draaide prima maar in sli met de 1ste 7950gx2 onderste kan van het scherm niets ander dan artefacts

duzz ik maar naar de mycom (waar ie orspronkelijk was gekocht) ze zoude kijken wat der mis mee was paar dagen later bleek der niets mis mee te zijn (duzz ze hebben niet goed naar mij probleem geluisterd blijkbaar)

en daar laat ik het mooi niet mee zitten
duzz ik thuis die condonsator der weer als gehaald terug gegaan
en een lul verhaal op gebracht dat ie der af spatte
ze zoude weer kijken naar een vervanging of reparatie das was niet mogelijk duzz kreeg een dag waarde

ik betaalde 2dehands 140e voor kreeg een dag waarde van 240e voor terug
denk van bingo

duzz ik die vent op gebeld en hem hard in zijn neus gedrukt
meneer was niet blij en ging hevig te keer
tja jonge je fuck met de verkeerde persoon
 
Nou, een echt goede service kan ik het niet noemen, ik heb ook een keer iets bij iemand 2e hands gekocht, een pelt, DOA, netjes mijn geld terug gehad.

Zo kan het dus ook, het was weliswaar een wat kleiner bedrag maar toch is een beetje service van de verkopende kant heel fijn.

Maar dat is ook weer het nadeel van iets op MP kopen, dat je die gene in de meeste gevallen niet kent, dat verhaal van mij was op t.net .
 
Ik heb zelf ook meegemaakt dat ik een videokaart kocht en kapot was bij aankomst bij mij, helaas zeer moeilijk te bepalen wat nou het werkelijke verhaal is. Kreeg laatst ook een mailtje op hwi van iemand die een 280 van mij heeft gekocht en de kaart schijnt geen beeld te geven, aangezien de beste man de kaart al 2 maanden in zijn bezit heeft ben ik toch geneigd om te zeggen dat hij het zelf gedaan heeft (en hij heeft nog 8 maanden garantie). Maar het blijft een moeilijk verhaal dit soort zaken.
 
Matic heeft gelijk, altijd moeilijk dat soort gevallen. Heb het zelf ook een paar keer meegemaakt dat een koper niet tevreden was, en dat is gewoon klote.
Daarom snap ik nog minder dat sommige mensen het in hun hoofd halen om anderen op te gaan lichten. Dat soort mensen hebben gewoon een zieke geest, ze denken dat ze slapend rijk kunnen worden door het geld van hun medemens te jatten.
Wat ik al helemaal niet snap is de manier hoe de overheid ermee omgaat. Als je iets koopt op marktplaats, en het word gewoon niet naar je opgestuurd kun je helemaal niets beginnen. De politie doet geen flikker, en je kunt fluiten naar je centen. Als je vervolgens de verkoper opzoekt, lacht hij je in je gezicht uit. Maar je mag hem geen klap geven, want dan is de politie er opeens heel snel bij..
 
Ik ben al wel 4x opgelicht :O

3x met brommer onderdelen voor mijn citta (2x was er iets dat kapot werd geleverd, 1x is daar een coulance gekomen en heb ik het alsnog kiet gespeeld, de andere keer kwam ik erachter dat er best wel een speciaal cilindertje bij zat en die heb ik toen kunnen verpatsen met winst :p, 1x heb ik helemaal niets ontvangen.)

En nu ben ik ook opgelicht via Ebay, ik had wat gekocht daaro en betaald met paypal, het was een nieuwe verkoper, maarja dat vind ik niet erg, kon toch met paypal betalen. Maarja nu blijkt deze persoon onder een fake nick op ebay te zitten en dus niets te hebben verstuurd en ook zijn ebay account verwijderd, gelukkig dus via paypal betaald en een claim ingediend, nu ff afwachten tot het geld terug binnen is :)
 
hmm... ben pas geleden, tenminste mijn ouders dan. zijn opgelicht door een gozer. hij bood namelijk een Nokia 8800 te koop aan... Alles werkt naar behoren, wat blijkt? het is gewoon een neppe pokke ding. Nokia 8800 met dual sim kaarten? Made in Finland? Nokia 2 accu's?
Bouwkwaliteit is redelijk goed, stevig, maar de verpakking en materiaal is wat minder. Bij het sliden kruipt er ook smeerolie uit de mechanisme.

Pleur op bijna alles wordt nu in China gemaakt. Zelfs Sony's van Japan komen uit China.
Uitzondering is dat Samsung en LG wel in Korea zijn gemaakt, en HTC/Asus uit Taiwan.
En Philips is tegenwoordig alleen in het buitenland van Nederland. (Dus in NL koop je Philips die uit China komen en in China koop je Philips dat van Nederland is)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Freddy nu wel weet wie de hard-core bestellers hier zijn..
Gewoon als iemand anders besteld, die nog niet bekend is, alles goed checken.

Ideal hou ik het meeste van, kan bijna nooit iets fout gaan. Freddy heeft dan ook meteen centjes en krijg je niet zo'n topic achter je aan :p
 
Ik denk dat Freddy nu wel weet wie de hard-core bestellers hier zijn..
Gewoon als iemand anders besteld, die nog niet bekend is, alles goed checken.

Ideal hou ik het meeste van, kan bijna nooit iets fout gaan. Freddy heeft dan ook meteen centjes en krijg je niet zo'n topic achter je aan :p

die stelling volg ik niet helemaal hoor, persoon A kan vorig jaar voor 3000€ gekocht hebben en dit jaar voor 200€ is daarom geen thrusted persoon meer?

Omdat persoon B dit jaar meer gekocht heeft dan persoon A?

dit wilde ik maar ff toelichten ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wally1987 Opgelicht! Welke stappen te nemen/voorkomen van Oplichting Te Koop 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan