• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Opgelicht!

Lieve hemel,

Het posten van prive gegevens, be-dreigen en/of dreigende taal gebruiken. He passief aansporen tot een gezellige groeps lynch partij. En dan de meningen van sommige lieden.. Voor 300euro iemands gezicht verbouwen.

Voor alle keyboardwarriors hier, ik betaal een ieder hier zo 300euro om 10min in een kooi te gaan staan met een freefighter. Is een zeer redelijke prijs!(sarcasme, voor een ieder die dat niet door heeft)

Freddy, als er een echte oplichter voorbij zou komen ( en dan heb ik het niet over die knulletjes die screenshots vervalsen) Die zou zonder pardon, hetzelfde doen. Dan wachten tot dat jij je emotionele kooppunt bereikt. Jij de prive info op je forum post, die maakt daar screenshots van. Betaalt de open staande rekening. En begint dan doodleuk een rechtzaak tegen JOUW! wegens smaad. Denk dat diegene zijn bestelling er dik uit gaat halen.

En als je voor een bedrag van 300 euro iemand iets wilt aandoen, wordt het tijd dat je in de spiegel gaat kijken. Want je hebt net een menselijk leven een waarde van 300 euro gegeven! Laat dat gegeven even in je hoofd rusten, en zoek dan aub hulp!

Voor eigen rechter spelen mag niet, en als je voor de rechter komt te staan om die reden. Dan heb je echt een probleem.

Dit even los van het feit dat het gewoon kut is als je opgelicht wordt. Maar ik heb highflow nog nodig voor een aantal bestellingen, en aan een freddy in de bak heeft niemand wat.

Vandaar dat ik even een spiegel voor jullie ophou......
 
ik verkoop op een pokersite, gratis spel fiches.
voordat ik mensen punten geef, wil ik altijd geld ontvangen.

internetbankieren, abn naar abn
rabo naar rabo... dat kan

hebben ze sns, postbank, creditcard, paysafe card? dan kan het ook, zie screenshot/attachement.

ik heb een pokerstars account, als ze via dat betalen, zie ik het ontvangst van geld meteen! ongeacht welk betaal methode, ze kunnen dus geen smoesjes hebben, dat het 2 werkdagen duurt of wat dan ook, instant cash!!!

ik heb hierdoor ook vaste klanten die blijven kopen, bij nieuwe kopers is het lastig, dan zijn ze bang dat ik hun geld pak en geen punten geef:p geef jij zomaar je creditcard gegevens aan een vreemde via internet? lol

misschien een tip voor onze internet handelaren, open pokerstars account en laat mensen via pokerstars betalen:D
 

Bijlagen

  • betalen.jpg
    betalen.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 43
@ neonatas
Ik begrijp jouw standpunt en stel op het prijs dat je mij wilt behoeden van een aanklacht.

Maar ik denk dat je mijn bedoeling van de start van deze topic niet helemaal begrijpt.
Het is absoluut geen aansporing tot een gezellige groeps lynch partij.

Deze topic had ik aangemaakt om andere mensen te waarschuwen, want zoals hierboven al wordt gezegd is Martin Fiorello geen onbekende.

Note bene is hij super actief in de hardware branche (tweakers en marktplaats etc.).
Grote kans dat een van onze leden ook slachtoffer worden, gezien wij hier allemaal computerhobbyisten zijn en regelmatig tweedehandse hardware van elkaar kopen.

Als ik al door hem ben opgelicht, dan voel ik het als mijn plicht om mijn mede computerhobbyist te waarschuwen voor deze persoon.
 
@ neonatas
Ik begrijp jouw standpunt en stel op het prijs dat je mij wilt behoeden van een aanklacht.

Maar ik denk dat je mijn bedoeling van de start van deze topic niet helemaal begrijpt.
Het is absoluut geen aansporing tot een gezellige groeps lynch partij.

Deze topic had ik aangemaakt om andere mensen te waarschuwen, want zoals hierboven al wordt gezegd is Martin Fiorello geen onbekende.

Note bene is hij super actief in de hardware branche (tweakers en marktplaats etc.).
Grote kans dat een van onze leden ook slachtoffer worden, gezien wij hier allemaal computerhobbyisten zijn en regelmatig tweedehandse hardware van elkaar kopen.

Als ik al door hem ben opgelicht, dan voel ik het als mijn plicht om mijn mede computerhobbyist te waarschuwen voor deze persoon.

Zo hoort het. Daarom kan je bij tweakers ook een reactie bij een persoon achterlaten !!:D.
Eigelijk zou er gewoon een plek moeten komen op het internet waar allemaal oplichters gemeld kunnen worden. ( plek = website ).
 
Ik moet zeggen dat ik neonatas hier een HEEL goed punt vind hebben...

In essentie is er natuurlijk niets mis met een topic waar je (slechte) ervaringen over individuele verkopers deelt. Maar ik denk wel dat dit topic het verdient om even flink opgeschoont te worden door een moderator. Ik heb er zelf ook een bloedhekel aan om opgelicht te worden, maar de combinatie van persoonsgegevens en (al dan niet serieuze) bedreigingen is een hele vette no-no en zoals neonatas aangeeft kan het flink misgaan als er iemand naar de rechter stapt.

De intentie van het topic is absoluut goed en nuttig, maar ik denk dat het heel belangrijk is om de modder-eters heel strak te instrueren dat er niets, maar dan ook niets anders dan pure kale feiten in dit topic mogen staan.
 
Chinx, idee was meer dat als die oplichter zijn gegevens online staan, er een andere oplichter langs kan komen, en die betaald dan de rekening en doet zich voor als die zogenaamde oplichter. Dan kan hij dit topic gebruiken om Freddy aan te klagen voor smaad, waar hij een veelvoud van die betaalde rekening aan kan verdienen.
 
Ik wil even een oud topic omhoog halen vanwege een ervaring die ik vandaag heb opgedaan:

Ik heb dus in november van een gozer op hwi een evga classified gekocht. Prima bordje, kreeg hem netjes bezorgd alleen zonder een aantal onderdelen zoals het i/0 shield. Na enkele berichtjes heen en weer toch nog de ontbrekende onderdelen gehad en via evga zelf een nieuw i/0 shield, beetje jammer maar ok. Nu gaat van het weekend het bord stuk dus ik vandaag naar alternate om het bord te ruilen, ik heb de bon en er zit garantie op het bord (zeker een van evga!). Wat blijkt nu dus; meneer heeft de bon vervalst! Hij heeft de prijs van het bord 100 euro hoger gemaakt dan op de originele bon! Ook heeft hij diverse gegevens op de bon aangepast waardoor het zeer moeilijk was voor alternate om uit te zoeken waar de originele bon in hun systeem was! Ik heb de originele bon onder ogen gehad en het moederbord blijkt uit de koopjeshoek te komen (met meestal rma producten) met maar 3 maanden garantie, maar vooral dus een lagere prijs op de originele bon! Door dit geintje krijg ik geen garantie op het bord waardoor ik dus kan fluiten naar mijn geld of een nieuw bord. Ik heb die gozer een mailtje gestuurd met het verzoek om tekst & uitleg en hem 24 uur gegeven voordat ik hem aan de schandpaal nagel en hwi hierover informeer.
 
klein schopje
even speciaal een account aangemaakt voor hier.

aangezien hij zojuist bij mijn in de shop order heeft geplaatst.
order is wel voldaan.

maar nu zie ik dat er op dat afleveradres,2 it bedrijven.
is deze persoon wel te vertrouwen?
 
Helaas niet.
Hij had laatst de schuld toch nog betaald via PayPal.
Maar helaas na 3 dagen werd het bedrag weer teruggeboekt door PayPal...

Freddy kan jij niet via paypal een conflict tegen hem aanmaken zodat jij het geld weer terug gestort krijgt :) denk dat jij genoeg papier werk bij elkaar hebt als bewijs dat het geld aan jou behoord of heb ik dat verkeerd?
 
Ik heb de originele bon onder ogen gehad en het moederbord blijkt uit de koopjeshoek te komen (met meestal rma producten) met maar 3 maanden garantie, maar vooral dus een lagere prijs op de originele bon! Door dit geintje krijg ik geen garantie op het bord waardoor ik dus kan fluiten naar mijn geld of een nieuw bord.

Ik heb die gozer een mailtje gestuurd met het verzoek om tekst & uitleg en hem 24 uur gegeven voordat ik hem aan de schandpaal nagel en hwi hierover informeer.
Ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is.
 
Ik heb via evga een nieuw bord gekregen. Hoewel ook evga erachter is gekomen dat de bon nep was gingen ze toch accoord met een rma. Van de verkoper geen reactie meer gehad nadat ik wat vragen stelde via mail.... Hij verkoopt nog steeds veel spullen o.a op dit forum, heb geen zin in gezeik dus laat ik het maar zitten verder; ik heb een nieuw moederbord gehad en ben er klaar mee.
 
Maak zeker een verkoop/aankoop feedback aan... van zo'n persoon wil het wel weten als ik daar ooit wat van zou willen kopen... dan zal ik mij wel 2x bedenken voor ik aan de koop overga...
 
Ik heb slecht nieuws, Martin Fiorello licht nog steeds mensen op via MP en tweakers. Ik en mijn vriend zijn vorige maand voor 160 euro de man opgelicht voor 2 videokaarten. Als iemand tips of info voor me heeft, graag PM! Ik heb al aangifte gedaan en sta op diverse fora.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wally1987 Opgelicht! Welke stappen te nemen/voorkomen van Oplichting Te Koop 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan