• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nog geen hardware onbekend budget.

ZapR

New member
- Wat is jouw budget?
nog niet bepaald ik zet hier een stip op zodra ik wat meer weet over waterkoeling en de kosten voor wat je krijgt
- Wat is jouw hardware?
nog geen ben van plan deze binnenkort aan te schaffen en mijn eigen pc te bouwen
- Welke behuizing heb je?'
ook nog geen
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
alles wat gekoeld moet worden in de computer(mits dit mogelijk is)
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
met name om de stilte en overclocken
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
maakt niet uit het liefst in de case maar als ik er meerdere nodig heb(heb zoiets gelezen) kan het ook erbuiten
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
heeft iemand een paar tips voor mij qau waterkoeling en wat voor pc ik binnenkort ga aanschaffen en of dit samen kan met waterkoeling ik zat zelf te denken voor proccesor intel core i7 2700k,of de amd 8150 fx(Hoorde ik veel goeds over) maar het gaat vooral over of ik alles wat ik ga kopen voor de pc met waterkoeling kan koelen
 
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/Waterkoeling?



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
freddy had ik al gedaan dat topic doorlezen was het eerste wat ik deed toen ik op deze site belande(shop) maar dat winkelkarretje had ik ook gemaakt maar ik snap dus niet helemaal hoeveel radiatoren etc ik nodig heb als alles wil koelen en weet ook niet wat ik allemaal kan koelen (heb dat topic gelezen over wat heb ik nodig) maar dat ging alleen over de cpu het zou erg fijn zijn om er meer vanaf te weten
 
ah jmmr dus ik moet eingelijk eerst die pc maar gaan bouwen en dat met de koeling komen>? alricht than :p

nog wel een vraag:
kun je gewoon in elke case (big tower) waterkoeling doen>? of moet je hiervoor een speciale soort voor hebben en wat zijn ongeveer de kosten voor de gemmidelde waterkoeling als je begint?
 
meestal is een dikke radiator wel voldoende ;) een kast met ruimte is wel lekker, zeker als je de rad erin wilt hebben.
geheugen koelen en mobo koelen met water is leuk om te zien maar met sandy bridge niet echt nodig. Normaal gesproken heb je dus nodig:
- een cpu blok
- een gpu blok
- een pomp (eventueel met top)
- een reservoir (pomp en reservoir kunnen soms ook gecomineerd)
- een meter of drie slang (heb je altijd genoeg)
- fittingen
- water
- eventueel temperatuurmeters, fancontrollers etc.
- fans voor op je radiator
- een boel kabeltjes

belangrijskte is idd: welke hardware, welk budget, wat wil je ermee doen (stil, koel, allebei, etc). Ik hoor mensen die een set bij elkaar zoeken van 300 euro, ikzelf zat boven de 1000. Net wat je wil dus :)
 
klopt maar je kunt je systeem er wel al een beetje op af stellen, zorg bijvoorbeeld voor een ruime kast indien je de radiators intern wilt plaatsen.

Mits je de graka's later ook wilt waterkoelen kun je van te voren al kijken of er een waterblok voor de betreffende kaart word gemaakt CoolingConfigurator.com

ditzelfde geld voor je moederbord wederom mits je dit wilt waterkoelen.
 
ah jmmr dus ik moet eingelijk eerst die pc maar gaan bouwen en dat met de koeling komen>? alricht than :p

nog wel een vraag:
kun je gewoon in elke case (big tower) waterkoeling doen>? of moet je hiervoor een speciale soort voor hebben en wat zijn ongeveer de kosten voor de gemmidelde waterkoeling als je begint?

Als je handig bent kan het in elke case. Maar er zijn cases die er speciaal voor ontworpen zijn, bijvoorbeeld corsair 800d, de caselab-kasten waar iedereen verliefd op is etc. Dat kun je op highflow wel vinden. Die grote cases zijn een pak makkelijker met inbouwen.

Zoals gezegd: je kan beter niet alles inbouwen en dan opnieuw beginnen voor waterkoeling, je kunt prima alles ineens bestellen. Het beste is om te bedenken welk mobo, kast en processor je wilt en dan de rest eromheen te bedenken. Alles hangt van geld af, ik zou met gemak 5.000 euro kunnen verspijkeren, met 1200 euro kun je ook een prima watergekoelde pc bouwen....
 
ik wil alles koelen dus dat ga ik zeker doen bedankt allebij! maar ik ga mijzelf waarschijnlijk richten op de amd 8150 fx die prijs voor zulke snelheden(met overclocken) vond ik dan toch wel de beste keuze tegenover 2700k/2600k die 150euro duurder zijn
en alles wat je kunt koelen is:
hdd
gpu
cpu
geheugen
nog meer?? dacht het niet toch? emmh ik moet dan als ik dat wil gaan koelen voor alles een koelblok en daarna gewoon 1 radiator pomp etc?
en moet ik een zon groot mogelijke radiator of is 120mm just fine? heb nu deze gevonden
Black Ice GT Xtreme 560 en die is 140 of moet ik de 200 hebben? anders heb ik als 120 deze gevonden
Black Ice GT Xtreme 120
dit is dan mijn gekozen pomp
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2" goed genoeg?
en deze pomp top
Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 POM BP-D5TOPP2-BK
reservoir
EK-Multioption RES X2 - 400 Advanced
slang
Tygon R3603 1/2" 19/13MM Clear
fan
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM
schroefdingen
13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4
water
Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR / BLUE (kon geen clear vinden wat ik niet meer hoefde te mixen ofzoiets)
________________________________________________
kan dit alles op elkaar? en als ik dit heb kan ik daar dan gewoon net zoveel waterbloken op aansluiten als ik maar wil?
graag nog wat tips en hoeveel ik van alles nodig ga hebben mijn budget laat dat wel toe (ben nou zo iemand die meteen goed wil beginnen)
________________________________________________
en voor de cpu gpu en alle andere blokken als dat dus samen kan
cpu
http://www.highflow.nl/water-blocks/cpu-blocks/intel/ek-supreme-hf-nickel-cpu-block.html
kan ik met de 8150fx EN intel core als ik van gedachten verander gebruiken
gpu/misschien gpu's
nog niet bekend miss iemand advies welke ik zal nemen en welke blocks daarop?
chipset
ermmh weet niet precies waar ik dat vind en wat ik dan zou hebben....dus ook niet hoe ik het koel iemand verdere info?
mosfet kwam ik ook tegen
nooit van gehoord :p
hdd
weet ik ook nog niet maar dit zoek ik zelf wel uit later
ram
word sowieso ddr-3-1600+ 16-32gb merk weet ik nog niet.en dus het blok ook niet
dat is het zon beetje

Added after 17 minutes:

woow net naar die caselab gevallen gekeken ziet er wel heel goed uit moet ik zeggen! wel beetje duur maar als jullie zeggen dat dat nou alles makkelijker en mooier maakt doe ik het :p wel advies nodig over welke ik neem dan zijn er paar goede redenen waarom ik er zo een moet nemen behalve perfect voor waterkoeling>
 
Laatst bewerkt:
Hey ZapR het makkelijkste is om alvast een winkelwagen samen te stellen en deze hier te posten.

Dan heb je zelf een goed idee van de prijs en dan is het voor ons heel overzichtelijk om te zien wat je al wel en niet hebt en of je de juiste aantallen/maten hebt.

Gooi daar meteen alle onderdelen in het is niet heel relevant of het past of niet het gaat erom dat wij
een idee krijgen wat je mooi vind of het past en goed koelt kunnen wij je vertellen.
Ook is belangrijk om te weten wat je doel is, wil je de beste koelprestaties, het stilste systeem of ga je voor looks?

Ik zie nu bijvoorbeeld al dat je een radiator met 4x140mm fans hebt gekozen maar 120mm noctua fans hebt.

Gewone clear vloeistof is er wel ik zou deze nemen die 5L zul je niet direct nodig hebben maar is bijna de helft goedkoper als dat je ze per fles besteld.
 
ik heb nog geen account op de site vandaar dat ik het via verlanglijst maakte thnx voor de tip van vloeistof zall nog ff kijken
ik moet nog andere fans heb ik begrepen en ik heb er 4 nodig van 140cm en die onderdelen kunnen op elkaar hoop ik? kan er gewoon alles op aansluiten? ram blok cpu blok hdd blok etc, ik heb btw nog helemaal NIKS aan waterkoeling :p
ik wil graag waterkoeling VOORAL voor de stilte en overclocking snelheid de looks intreseren me op dit moment helemaal niet ik hoorde iets over meerdere radiatoren en andere dingen dat als je daarvan meer koopt en inbouwt sneller gaat? iemand nog een paar ideeén?

Noctua 140MM NF-P14 FLX 1200RPM en daar dan 4 van dus?
bedoelde je dit water?
http://www.highflow.nl/koelvloeistof/kant-en-klaar/feser-one-cooling-fluid-pure-no-uv.html
 
Als je meerdere dingen wilt gaan koelen (zoals je zei CPU/GPU/HDD/RAM) dan is meerdere radiatoren koeler. Bijvoorbeeld een 360 rad bovenin en een 240 (of dikke 120) rad onderin. Wil je alleen je CPU en GPU koelen, zonder overclocken, dan heb je inprincipe al genoeg aan een 360 rad.

De 5 liter vloeistof die Soppy bedoelde is deze
 
Wat ik veel heb gedaan is rondkijken op het forum en zien hoe andere mensen hun waterkoeling set up hebben gemaakt en op basis daarvan (en kennis) 2e hands onderdelen (meeste van dit forum) overgenomen

bijvoorbeeld in mijn topic zie je in het midden een update van mijn pc met alle onderdelen van mijn wc set up
http://forum.highflow.nl/f16/arnold-sir-serial-warmachine-10218/index2.html (even naar PC update scrollen) en zo zijn er tientallen voorbeelden op dit forum (vooral bij buildlogs)

Ook zie ik dat je denkt aan een 2700k opzich een goede keuze maar heel binnenkort komt er ook de 3820 voor de 2011 socket Intel Core i7 3820 Boxed prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch misschien ook een goede keuze als je nog een pc gaat bouwen omdat je dan later makkelijk zou kunnen upgraden naar een duurdere (snellere) cpu (met de 2700k op een 1155 zit je meteen op max.)

Ik zou iig eerst kijken welke hardware je wilt en daarbij dan je waterkoeling zoeken.
 
aha dus jij zegt dat ik moet wachten op die nieuwe 3820 en 3930K het gaat mij vooral om het overclocken dus ik ga dan toch echt wel voor of de 2700k of de amd 8150 fx black boxed edition(ofzoeits)
die 3930k is 500euro.... dat is mij iets te veel voor die prestaties het duurt nog een paar maanden miss komt er nog een nieuwe proccesor tussendoor uit zoals 2800k ofzoiets of amd 8xxx fx
hier wacht ik nog even mee dus maar dit topic ging dus vooral over de prijs als ik een leuk setje wil samenstellen waarmee ik alles ga koelen en het nog steeds lekker stil is wat gaat dat dan kosten ik wil een goed begin, en heb niet echt een crappy budget maar weet er gewoon niet genoeg vanaf om die prijs te bepalen als ik alles koel is hdd ram gpu cpu en nog meer denk ik +radiatoren +pomp+top+reservoir+fans en schroefdingen alles bij elkaar en dan gwn om mee te beginnen dat ik de komende tijd niks hoef te vervangen(de looks maken niet uit het mag buiten de case als nodig en leds intreseren me niet heel echt) wat zou dit dan op neerkomen als ik dat weet kan ik even gaan kijken naar wat ik daarnaast aan hardware ga uitgeven.
 
je moet niks..ik zou het doen als ik nu een nieuwe pc zou aanschaffen

de 3820 word goedkoper dan de 2700K dus als die een beetje klokken lijkt mij dit een veel betere keuze ik denk dat er voor de 1155 geen cpu meer komt omdat er nog een socket aan zit te komen dus met 1155 (wat ik zelf ook heb) zit je dan op een dood spoor.

het is lastig om te zeggen wat je moet doen als je geen budget aangeeft en zegt maak er maar iets moois van werkt ook niet.

dus beste is om pc aan te schaffen kijken wat je dan nog te besteden heb en daar je wc set voor nemen.
 
Niet vergeten dat je niet zomaar even van een 1155 naar een 2011 cpu/socket wisselt
Je moet een nieuwe cpu, mobo en extra geheugen komen omdat het een quad channel is, ook als je later je 1155 wilt koelen, moet je een nieuwe aanschaffen voor de 2011

Zou even achterover leunen en goed beslissen, want tegen die tijd brengt de ouwe hardware mischien minder op om het verschil goed te maken als je nu een 2011 setje neemt :)
 
Er zijn nog teveel variabelen in dit hele topic.
We weten niet wat je wilt met de computer, wat je eraan uit wilt geven, wat je doelstellingen zijn enz.
Hier zitten meer dan bekwame mensen om je te assisteren maar zonder enige wensen zitten wij helaas ook vast.
 
@kamuchi ik heb nog geen hardware... deze pc gaat naar mijn kleine broertje ik begin met niks en het grootste doel van dit topic was om achter de prijs te komen van waterkoeling dat jullie vastzitten omdat ik geen hardware heb snap ik maar het ging dus niet helemaal daarover ik ben er nu achter erg fijn :) bedankt allemaal nu ga ik nog even goed mijn hoofd breken over die 3920k en 3820 en de andere hardware daarna hoop ik een mooie waterkoeling aan te schaffen!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
Karel88 Karel88 - Karel - Nog geen project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
J JaronSenna - Arno - Nog geen project :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
W WaCk0 - Nick Schrauwen - Nog geen Projectnaam Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
Freddy Bouli de Sneeuwpop Serie, waar kan je die nog krijgen??? Films / Movies 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
bunbun gezien ik me nog niet had voorgesteld Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower ek-fc770gtx nog wel te leveren? Waterkoeling 1
D Nog eventjes voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
MrGiorgio Firstlook: gelukkig hebben we de foto's nog! Algemene Discussies 10
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
P Pomp nog te redden? Waterkoeling 16
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
H [VERKOCHT] EK-FC7850 Nickel-acetal GLOEDNIEUW MET ZEGEL ER NOG OP Verkocht 5
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H Ik ga mezelf toch nog even voorstellen :) Tim Warning - Hukkel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
M XSPC waterkoelings kit? Wacht nog even tot januari! Waterkoeling 2
Jort Bestelling #34286 nog steeds niet binnen. *binnen!* HighFlow Webshop 9
T Demi water met Mayhems Dye en nog iets nodig? Waterkoeling 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
dave-firsttimer:) Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen) Gallery & Build Logs 177
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0
R [CLOSED] Wat is dit nog waard: Q8200, 8400GS, 4GB etc. Gesloten 1
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
olympus [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 5
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 1
R Kan er nog een GPU blok bij mijn set? Waterkoeling 10
DutchMicro Het gaat nog goed komen ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
arwin74 [CLOSED] Wat is dit nog ongeveer waard? Gesloten 3
F [CLOSED] wat zijn deze onderdelen nog waard Gesloten 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan