In principe moet je zonder teveel problemen bovenin de HAF932 een 360
radiator kwijt kunnen, wat perfect is om je i7 920 op 4.2GHz mee te koelen.
Als blok zou ik gewoon de
EK Supreme HF nemen, goed betaalbaar, met
goede prestaties.
Als
radiator zou ik, omdat je er toch de ruimte voor hebt, een
XSPC RX
radiator nemen. Een goeie
radiator die
goed presteert op lagere RPM.
Als
pomp zou ik de MCP350 aanraden. De reden dat ik geen MCP355 aanraad is omdat deze voor een CPU only loop overkill zou zijn, zeker met een relatief laag-restrictief blok als de Supreme HF. De MCP350 is goedkoper dan de MCP355, zeker als je de mooie
aanbieding van Freddy gebruikt, waarbij je een MCP350 voor 50 euro krijgt als je er een pomptop naar keuze bij neemt.
Als top zou ik de
EK DDC X-Top nemen. Het is een goeie top die de prestaties van de MCP3xx significant verbeterd, en daarbij ook de mogelijkheid geeft om G1/4
fittingen erop te plaatsen (iets wat vrijwel alle aftermarket tops bieden).
Als
reservoir zou ik een
EK reservoir nemen. Het formaat ervan maakt niet veel uit, dat is iets puur esthetisch. Wil je toch een beetje op kosten besparen, dan kan je bij de aanbieding van Freddy in plaats van de
EK DDC X-Top de
XSPC Liang Acrylic
Reservoir nemen. Dit is een
pomp top en een
reservoir in een, waardoor het niet nodig is ook nog eens een
reservoir aan te schaffen.
Als je voor een los
reservoir gaat heb je minimaal acht
fittingen nodig, maar als je voor het
XSPC pomptop/res gaat dan heb je er maar zes nodig omdat de verbinding
pomp>
reservoir verdwijnt.
Als
slang zijn er 3 merken die aan te raden zijn, namelijk Tygon, Feser, en Masterkleer. Van de drie is Masterkleer het goedkoopst, en sommigen vinden dat dat ook aan de kwaliteit te merken is. Feser is de middenmoot, en het voordeel aan Feser is dat er veel verschillende kleuren van beschikbaar zijn, vooral UV-reactief. Tygon is de duurste van de drie, maar is een merk dat ook in laboratoria gebruikt wordt, en dus kwalitatief 'beter' dan de andere twee, hoewel sommigen de
slang als moeilijk bewerkbaar ervaren (lastig om bochten mee te maken).
Zelf heb ik hier zowel Feser als Masterkleer liggen, en Feser voelt net iets steviger aan dan Masterkleer in mijn mening.
Als laatste moet je ook nog goeie
fans hebben voor je
radiator. Zelf ben ik een enorme fan van de Scythe Gentle Typhoons, en ik weet dat ik hier niet de enige in ben. Ik ken weinig andere
fans die op 1450RPM vrijwel geluidsloos zijn, en toch genoeg druk leveren om lucht door een
radiator te blazen. Hoewel ze net iets duurder zijn dan de gemiddelde fan zijn in mijn ogen die 2-3 euro per fan extra het helemaal waard
.
Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen, en anders moet je gewoon hier vragen blijven stellen, ik help graag nog een keer
.