• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuw in watercooling

Ice

New member
HALLO IEDEREEN

Ik ben nieuw in waterkoeling mijn ramapage 3 loopt 4.2 ghz met een idle temp van 35 tot 40 Celsius en in load 70 tot 75 graden.
Vandaar dat ik naar waterkoeling zit te kijken alles moet in een Haf 932, ik heb op de side van highflow gekeken en deze set viel mij op HighFlow CPU Set 3 Heavy.
Nou is mijn vraag wat zijn de verschillen in radiator, cpu block, reservoir, pomp en pomp top.
En zijn er nog goede inbouw tips in een haf 932.

Groetjes Ice
 
Hey Ice,

Om je cpu block te selecteren moeten we natuurlijk wel weten wat voor cpu je hebt om radiator en fan's te selecteren is het belangrijk om te weten wat je doelstellingen zijn. (wil je nog verder clocken of niet?)

Moet hij alleen goed koelen of is stilte ook een belangrijk punt, wil je naast je cpu nog wat anders gaan koelen of blijft het bij je cpu?
Wil je je radiator intern of extern gaan plaatsen? (hierbij is een foto van jou case makkelijk om te kijken waar je een radiator kunt plaatsen)

Stel jou en je pc anders even hier voor: Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor dan kunnen we je het beste helpen.

Voorbeeldje: http://forum.highflow.nl/f16/soppy-stelt-zich-opnieuw-voor-8054/
 
Aangezien hij een Rampage 3 heeft zal het hier een i7 9xx serie CPU betreffen, in de Haf932 past een 360 radiator intern aan het bovenpaneel.
Ik meen wel dat hiervoor een cut-out gemaakt moet worden en dan afmaken met een radgrill of iets dergelijks.

Als pomp keuze heb je de keuze tussen de DCC's MCP350, MCP355 of MCP655.
De eerste is een behoorlijke allround pomp die voor die set-up zeker genoeg is. De MCP355 is hiervan de krachtigere versie en zal dus wat meer flow geven. Hoewel hij niet noodzakelijk is, is hij dus wel beter.