• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuw bureau voor smiley(casemod)

smiley

Member
Hoi Alle,

Bij deze mijn casemod het wordt een totale scratch build, ik ben er al een paar weken mee bezig, zal er in de eerste post een hoop komen te staan, advies en tips graag. Weet nog geen naam voor de mod daarom heet de post op dit moment nog Nieuw bureau voor smiley.

Het eerste idee was om een hoekast te maken die half verzonken in mijn huidige bureau zou komen te zitten, dit was helaas niet heel handig omdat ik hierdoor te weinig been en werk ruimte zou overhouden, en niet genoeg ruimte had voor de hardware. hier onder een 3d model gemaakt in Google Skecktup.
kedh1x.jpg


De volgende hardware wordt er in mijn pc verwerkt. er komen nog 6 extra harddeschijven in die uit mijn oude pc komen. totaal rond de 5,5 TB voor data opslag.

Moederbord ASRock Fatal1ty Z77 Professional
CPU Intel core, i5-3570
CPU koeler Scythe Mugen 3 Rev.2
Geheugen Corsair Dominator CMT8GX3M2A1866C9
SSD Crucial M4 (60 GB)
DVD brander LG GN24NS90 DVDRW
Videokaart XFX Radeon HD 7950, 3072MB, 900M, BlackEdition DD
Voeding XFX Core Edition Pro 850 Watt, ATX
Geluidskaart Creative Sound Blaster Recon 3D Fatal1ty


Update 1:

Ben een paar weken geleden druk in de weer geweest met het ontwerpen van de kast zelf, hierop is het volgende idee naar voren gekomen. Het wordt een compleet bureau, waarvan 1 van de poten de pc kast wordt. die dan weer in tweeën wordt opgedeeld. Het ontwerp wijkt iets af dan hoe het is gebouwd wegens problemen met stevigheid:).

De kast loopt helemaal door naar de grond. hierdoor heb ik 2 vakken komt de voeding, dvd speler en de harddisken te zitten. deze zullen niet zichtbaar zijn.
In de bovenste gedeelte zal de rest komen te zitten dit zal zichtbaar worden doordat er 2 glazen wanden in komen.

fbff9g.jpg


Ik zal de rest zo spoedig mogelijk posten.

groeten,
Peter
 
@wwwicked, Dat vind ik zelf ook. Soms is het niet mogelijk wat men in gedachten heeft. Het bouwen van de kast zelf is al helemaal klaar, moet ik nog even een update over schrijven hier. Komt als het meezit vanavond online.
Wil het eventueel wel gaan proberen om het eerste ontwerp te gaan maken over een paar jaar. maar ik zelf vindt het 2de ontwerp ook erg mooi. wel wat minder spannend.
 
Hoi Alle,

zoals eerder op de dag aangegeven nog 1 post met de updates van mijn kast, hierin is vooral het bouwproces te zien hoe tot nu toe uit ziet, Aangezien ik ongeveer 5 weken geleden ben begonnen ben met het bouween ervan zal dit een lange post worden. Er kunnen wat spellingsfouten in de tekst zitten, dit komt omdat ik dyslectisch ben. mijn excuses hiervoor.

Als eerst heb ik de kast gebouwd, opgebouwd uit een vurenhoutenframe, deze wordt dan later weer bedekt met 4MM MDF en de belangrijke platen zullen 18MM worden omdat ik deze nog op voorraad heb liggen ^^.


34xkl1f.jpg

Het frame zit in elkaar doormiddel van schuimendhoutlijm en een schroef, bij de punten dat de balken elkaar raken zijn inkepingen gemaakt zodat het beter in elkaar zit.

29lohl3.jpg

De glasplaten zitten er los in deze worden op hun plek gehouden door allumimun strips, deze worden weer afgedekt doormiddel van de buitenlaag MDF.
De 2 delen van de kast zijn nu ook goed zichtbaar. (glas heb ik kado gekregen van de lokale glashandel. Het enige nadeel is dat het ongeveer 2cm dik is, was voor een aquarium ofzo iets).

Tussen de de laatste foto en deze is 1,5 week tussenruimte geweest wegens het slechte weer.

2wghs1h.jpg

De hele kast is bekleed met een 4MM mdf platen. hierin zullen nog alle benodigde gaten moeten worden gezaagd, eventuele kieren/naden zullen zodra alles op zijn plek zit worden dicht geplamuurd.
Op de foto is nog een flinke speelt te zien aan de achterkant tussen de dikte en dunne plaat mdf, deze zal worden opgevuld met een geluidsdemping materiaal. ook kunnen hier nog eventuele ledlampjes in worden verwerkt.

de ochtend erna was het wat minder weer, kon gelukkig goed door met het bepalen hoe ik mijn moederbord erin wou hebben komen te zitten. deze zal met het IO schild naar achter komen te zitten. zoals te zien op de foto hieronder.
15fhrfd.jpg


Ik heb ook besloten dat het hele moederbord een stukje omhoog moet komen te staan. zodat ik de kabels vanonder het moederbord naar boven kan laten komen. Hier wil ik eventueel de indruk wekken dat het gaat zweven, doormiddel van blauwe led verlichting.

Gelukkig afgelopen weekend ook weer mooi weer, kon dus weer lekker door met het zagen van het MDF(toch achter gekomen dat ik toch wat allergish ben voor het stof dervan:O).

Helaas moest de kast weer van zijn behuizing ontdaan worden om te gaten te kunnen zagen.
1gr6zc.jpg

Hier heb ik de achterplaat al een stuk onderhanden genomen, het complete backplate eruit gezaagd.
Heb besloten dat de 23CM fannen iets verhoogd komen te staan hiervoor 2 blokjes op maat gezaagt en vast gemaakt. Mijn harddeschrijven zullen ook op deze hoogte beginnen.(meer later hierover).

taq9o5.jpg

De fannen afgetekend op de achterkant. het zelfde geld voor de linkerzijkant waar de 23 cm fannen komen te zitten.

nyzqh.jpg

De 23 cm fan tijdelijk vastgemaakt om even van een afstand te kijken hoe het er uit zag. dit beviel me zeer goed. Hier is ook te zien hoe het moederbord eenstuk omhoog wordt gehouden.


11mf5zt.jpg

2r7ud6d.jpg

2 foto's met het passen van de dvd speler en de fancontroller en de fannen aan de voorkant, deze zullen lucht naar mijn moederbord zullen blazen, hierzal ik nog een pijp voor moeten maken, dit staat nog in de planning.
Het lijk ook wel meteen op een smiley

Om alle zichtbare delen wil ik nog een stripje met chroom of alluminum gaan monteren, dit om tog een connectie te krijgen met mijn videokaart die zwart met zilver is. Heeft iemand een idee waar ik deze makkelijk kan krijgen?


groetjes
Smiley
 
Hier wil ik eventueel de indruk wekken dat het gaat zweven, doormiddel van blauwe led verlichting.
Hoewel ik een led freak ben, kan ik voor een zwevend effect je toch meer richting ccfl sturen. Geeft een wat egalere gloed die het zweef effect zeer goed versterkt:


Dit effect is gedaan met 2x witte 10cm ccfl's
(bij klikken wordt de grote versie getoond).
 
@Wwwicked, Deze CCFL kunnen toch gewoon worden aangesloten op 12 volt?
Vindt leds zelf erg fijn, maar CCFL geeft wel mooi lichtverspreiding zoals op je foto. Zitten er nog nadelen aan de CCFL balkjes?
 
Ccfl worden warmer en ze kunnen exploderen.
Ik had het niet gedaan aangezien het net tl buizen zijn(worden ook heel warm) en als die ontploft ben je mooi de lul:p

Ccfl ontploffen? wait whut?

Een ccfl breekt eerder omdat het net 3mm dik is dan dat het in zijn gehele levensduur zou ontploffen! nog nooooooit meegemaakt!
 
ik heb ook altijd ccfl gehad en nooit problemen gehad met exploderen alleen wel eens dat ze uit het niets niet meer werken, en wat wel een groot nadeel is dat ze warm worden en in de zomer tijd is het niet te harden.
ik heb 2 rode voor me raam hangen en een rode en blauwe op mijn plank maar die gaan mooi uit met dit weer.
maar wat ik altijd aanraad is ikea led dioder verlichting echt super en niet duur hier een link : DIODER Lichtlijst, 4-delig - IKEA
 
Bedankt voor de info in iedergeval, ik ga weet nog niet voor wat ik qua verlichting. CCFL of LED.

maar heb hiernaast wel nog een andere vraag, ik wil graag nog een paar kabels sleeven (verlengde fan kabel) en mijn start en reset knop draden, wat is het beste om dit te sleeven heb al een beetje rond gezocht op de webshop en heb het volgende gevonden en dat lijkt me erg handig. (In Line Cable Sleeving Kit - Black).

Is het slim om zo'n kit te nemen of alles los te bestellen hiervoor? het zijn ook maar dunnekabels die worden gebruikt dus, en in de kit zitten ook dunne sleeves. lijkt me persoonlijk erg slim.

alvast bedankt
groetjes

smiley
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
l3p [VERKOCHT] Cooler Master GX 750W *Nieuw* Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W *Nieuw in vlies* Verkocht 3
X-Tripiot [IN-ACTIVE] CM Storm Enforcer Nieuw in de doos Verkocht 0
Johnny Advies nieuw systeem Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan