• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuw bureau voor smiley(casemod)

Ik heb meerdere verhalen gehoord dat ccfl's ontploffen.
Daarom heb ik ook geen ccfl's:p
Meeste problemen met een ccfl worden veroorzaakt door de inverters.

En door mensen die denken dat ze een ccfl wel even aan kunnen sluiten terwijl de pc aan staat. CCFL zal dit prima gaan trekken, maar de omvormer/inverter met een flink hoge voltage zal geheid laten weten dat hij hier niet van gediend is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi alle,

Na eindelijk een paar weken weer eens tijd voor een update met foto's dit wegens drukte op werk en thuis met andere dingen :eek:
Hierdoor kon ik ook niet echt verder met de mod zelf dus daarom wat vertraging.
Ook de laatste paar onderdelen binnen gekregen, Waaronder 4 x een ledstrip. en nog een extra fan:p.

De kast zelf is 5 dagen geleden helemaal geschilderd. Het bureablad zelf is het afgelopen weekend helemaal af gekomen met schilderen erbij.


hieronder de 2 foto's hoe het eruit zal komen te zien:
2cmuner.jpg

35n0nc7.jpg


Maandag ook begin gemaakt met het bureaublad. heb besloten om het bureaublad wat kleiner te maken dan de 180 omdat dit te groot zou worden in mijn kamer. alles in elkaar gezet met deuvels en houtlijm en 1 schroef voor de net wat extra stevigheid:
1z23sdd.jpg


aan de binnenkant van de balken komen smalle latjes te zitten waar mijn glasplaat op komt te liggen, aan de linkerkant van de foto, zie je ngo een extra balk zitten, dit wegens dat mijn glas plaat maar 1,20 is de rest zal worden dichtgemaakt met mdfplaat, op de zelfde manier als de glasplaat, hierna zal alles nog worden geplamuurd zodat de naden niet meer zichtbaar zijn en daarna weer 2 lagen grondverf en 2 lagen lak, en eventueel nog 2 lagen doorzichtige lak tegen krassen.

Gister de laatste kabels en HDD Torens in mijn kast gemonteerd.
w2f0o4.jpg


Hierna de ledstripjes geplakt en de cpu koeler geinstalleerd. Ook alle kabels van boven naar beneden gebracht en aangesloten
2lwwwoi.jpg


Hierna de kabels van de harddisken na gekeken, zodat in ieder geval mijn SSD en mijn DVd driver op de eerste 2 sata poorten zaten voor de snelheid hiervan. de rest daarna ook gesloten, hierna de overig hardware erin geplaats. en aangesloten met de benodigde kabels.
2jb46mh.jpg

2m2w9oz.jpg


Hierna de externe kabels aangesloten en de duimen gekruist gehouden, om te zien of alles goed werkt en zoals het in mijn gedachte vorm aanhad genomen.
2lbevy9.jpg


Er zit helaas 1 klein minpuntje op dit moment ne dat is het rode ledje van de geluidskaart, hiermoet ik als het kan nog een blauwe inzetten of anders de rode uitzetten, dit verstiert de boel een klein beetje.

Heb gister de buurman gevraagd of ik van zijn huis gebruik mocht maken om te plamuren en schilderen, (is in aanbouw nog maar is wel winddicht,tocht dicht). Dit mocht gelukkig hierdoor kan ik lekker vlot de laatste delen schilderen.
14spiqx.jpg

Ben zelf erg blij dat ook na de laklagen geen felle glans eraf komt als er licht op valt.

Gisteravond mijn bureau in elkaar gezet. en de dingen aangesloten.

vanochtend bij het daglicht foto's gemaakt ook 1 in het half donker. Zal vanavond nog wat extra maken als het echt donker is.
hieronder de foto's met het eindresultaat in het daglicht, ik heb ook 1 foto bij gevoegd van de kast in het donker met gordijnen dicht, dit geen helaas tog nog wat verkleurd beeld dus daarom komt er vanavond nog een fotoshoot in het echte donker:p
2u8xt2h.jpg

1fimic.jpg

112692a.jpg


Wat nog te doen:
Een nieuwe monitor setup op te kop tikken (wil toch weer naar 2 beeldschermen).
Een andere toetsenbord, het toetsenbord dat ik nu heb, verpest het een beetje, wil iets met verlicht toetsen, iemand hier een idee over?
de externe kabels wil ik alle nog netjes wegwerken.
Wil eventueel voor de speakers, een kastje bouwen in de kleur van het bureau. als past hoe het u is er erg goed bij.
aluminum hoekprofielen halen voor op de poten om aan de buitenkant een beetje beter bij de binnenkant te laten matchen.

Zit op moment te denken om nog een paar kasten te bouwen, voor een paar vrienden vna me die het erg leuk vinden, dit zullen wel kleinere projecten worden, omdat ze alleen een kast hoeven ^^.
Hiernaast wil ik eventueel nog een eigen winkel te beginnen voor pc onderhoudt en verkoop van onderdelen met een eventuele tak naar Costum cases. (moet hier nog veel onderzoek naar doen).

Hoop dat jullie het leuk vonden op de mond te volgen al is het wat kleiner uitgepakt dan geplanned.

Graag wil ik de mensen die hebben gereageerd ook bedanken voor hun advies en kritiek.
greets peter
 
Ontzettend gaaf zeg!

Zit zelf ook nog steeds te twijfelen om een soort 'tafel-Desktop' te maken, ziet er allemaal zo geweldig uit!

Wel een opmerking, op 't moment maak je geen gebruik van Dual-channel memory, gezien je ze niet in 'dezelfde kleur' hebt zitten.
Mocht het niet passen door de CPU koeler, zou ik de fan aan de andere kant zetten zodat je geen push, maar pull opstelling krijgt. Dit heeft ook als voordeel dat je het stof veel gemakkelijker weg kan vegen!
 
De harddeschrijven trillen niet, deze zijn aan de binnenkant waar ze vastzitten aan het hoeksteun met een rubbere rignerdoor heen.

@chillpascal, bedankt voor het opmerken, heb het zelf niet gemerkt. wist wel dat er eigelijk kleur bij kleur moest. maar drong me op dat moment niet tot me door:p

greets peter
 
@chillpascal, bedankt voor het opmerken, heb het zelf niet gemerkt. wist wel dat er eigelijk kleur bij kleur moest. maar drong me op dat moment niet tot me door:p

greets peter

Haha graag gedaan.

Nja het is niet veel maar toch wel een simpele winst in snelheid.
Ook geeft het verplaatsen van fan geen nadeel. Enkel het voordeel dat 't zeer makkelijk af te stoffen is.

Verder zit ik nog steeds te denken om ook 'ooit' zo'n tafel te maken. Ziet er echt geweldig uit
Maar toch een paar vraagjes:
Hoe en waarop heb je het moederbord gemonteerd?
Heb je 't glas op maat gekocht of de tafel op de maat van het glas aangepast?
Heb je het glasplaten vastgelijmd?

Mochten mij zo nog meer vragen te binnen schieten PM ik je wel ;)!

Nogmaals mijn complimenten voor de build!
 
Hoi ChillPascal

Om je antwoorden te beantwoorden, eerst de simpele:p
Verder zit ik nog steeds te denken om ook 'ooit' zo'n tafel te maken.
De glasplaten zitten niet vastgelijmd, de 2 glasplaten die in de kast zitten vast geklemt tussen 2 hoekprofielen. Deze 2 glasplaten heb ik zo gekregen via mijn broer. De kast is hierop aangepast. dit omdat het glas dubbellaag gehard is, en extra folie in het midden met argosgas erin.

De glasplaat van het bureau heb ik op maat besteld en hier heb ik ook de tafel iets op aangepast zodat het blad erin viel. Wederom is deze niet gelijmd, Deze licht op 4 richels die het vasthouden.
Dit heb ik gekocht bij de schilder/raamzetten op het dorp.
Deze heeft bij ons erg veel keuze op gebied van glas. wat ik heb is 0.8CM dik, maar is wel extra gehard, dubbellaags met doorzichting antiinbraak folie er tussen. (tip: als ze vragen of de hoeken geslepen moeten worden wel laten doen is wat duurder maar wel veiliger voor je vingers:p)

Het moederbord is wat lastiger,

Het moederbord zelf zit vast op donorframe. de plaat waar op die normaal op vastzit en de standaard I/O backplate. Het aluminum heb ik vast gemaakt aan een stuk MDF dat iets kleiner is dan het aluminum. dit met behulp van 4MM bouten.

Om alles in de lucht te houden zitten er ongeveeer in het midden en op plekken waar je het niet zit houten balkjes die alles omhoog houden.
Dit alles zit alleen vast met behulp van een paar schroeven in de achterplaat.

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust en zal ze proberen te beantwoorden. Voor mij was het ook veel googlen en zelf uitvinden:p omdat het ook mijn eerste echte mod was.
bedankt voor je complitenten

Groetjes
Smiley
 
Aah ontzettend bedankt.
Je hoort ongetwijfeld nog van mij!

Vind het ontwerp zelf ontzettend mooi en simpel, hou daar namelijk wel van!
Dus wellicht wanneer ik er zelf eentje maak dat er elementen van joune in terugkomen, mocht je dat niet erg vinden uiteraard!

Heb je verder nog plannen, of is die zo af?
Het managen van de extrene kabels daar gelaten...
 
Voor dit project niet egt veel meer, nog een paar aluminum strip erop monteren om de binnenkant en buiten wat op elkaar te laten lijken.

Ben op dit moment bezig met het schetsen van een kast voor mijn broer. Hij vindt C&C erg leuk dus wil eventueel iets in de stijl daarvan maken, maar moet iets hebben waar ik makkelijk rondingen mee kan maken en lkkr stevig is. Zit op dit moment te denken aan fiberglas. wat ze ook gebruiker om zelf autoschade te reparen, maar weet het niet zeker. miscchien hebben jullie een ide ervoor.

greets
smiley
 
Hoi Alle,

Zoals beloofd ook foto's van de kast in het donker.

rbxuu9.jpg

2mnruol.jpg


bezig om in de kast zelf nog 1 plankje te makne dit voor rechtsboven in waar de 2 fannen nu nog zichtbaar zijn. daar zit ook niks achter hoef van mij ook niet zichtbaar te zijn. hierom komt er zwart plankje op te rusten.

ook zijn de 4 aluminum strip gehaald om de voorkant mee af te werken.
zodra dit gedaan nieuwe foto's

greets peter
 
Hoi Alle,

na een geweldig weekend in duitsland, wou ik vanochtend vroeg mijn geheugen in dual channel zetten. en stuite ik op minder fijn iets. 2 van de 4 Ram slots werken niet, als ik mijn geheugen erin doe, knal mijn pc in een bootloop met een bios erro 55, memory not installed. dus hele pc uit elkaar, geheugen bankjes testen werken correct. hierna met 1 geheugen bank getest, werkt ook niet, weer memory not installed.

Gebeld met de winkel waar ik hem gekocht, die zeiden dood leuk kom maar langs gaan we testen. Dus meteen in de auto gesprongen en naar de winkel gereden. hierdus het moederbord achter gelaten, als alles meezit kan ik hem vanavond nog ophalen, als het tegen zit 5 tot 6 weken wachten voor RMA. was volgens hun geen andere manier, blablabla, dus zit nu weer vast aan mijn laptop >.<

greets peter.
 
Hoi Alle,

Wegens het missen van mijn desktop wegens de RMA hierdoor kan ik niet egt makkelijk verder met het ontwerp van de mod voor mijn broer. Hierom ben ik vandaag begonnen met het maken van een onderzetter voor op mijn bureau om deze te beschermen tegen vochtkringen van glazen en bekers.

Ik had nog een logo van mijn videokaart liggen. Hierom besloten deze in te frezen in een stuk mdf.
Dus begonnen met het aftekenen van de grote en de plek waar het moet komen.
wsjixf.jpg


ik heb dit uitgefreesd met behulp van een dremel. op de foto hier onder zichtbaar is de lijnen en al een stukje gefreesd.
mcugld.jpg



Bij het laatste stuk frezen ging der wat fout schoot uit omdat bij de buurtman 6 bakstenen naar beneden vielen bij ons in de tuin. hierdoor moest ik overnieuw beginnen.

hieronder het resultaat. het logo in vastgelijmd en meteen alles ook opgevuld. morgen extra opvullen en alles op maat zagen.
fubazs.jpg

Zit nog te denken of ik de zijkanten van de onderzetten zal bewerken. met een vrees zodat de hoeken op 45graden aflopen. om zo een wat minder massieve vorm tekrijgen. wat denken jullie?

greets peter
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
l3p [VERKOCHT] Cooler Master GX 750W *Nieuw* Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W *Nieuw in vlies* Verkocht 3
X-Tripiot [IN-ACTIVE] CM Storm Enforcer Nieuw in de doos Verkocht 0
Johnny Advies nieuw systeem Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan