Hoi alle,
Na eindelijk een paar weken weer eens tijd voor een update met foto's dit wegens drukte op werk en thuis met andere dingen
Hierdoor kon ik ook niet echt verder met de mod zelf dus daarom wat vertraging.
Ook de laatste paar onderdelen binnen gekregen, Waaronder 4 x een
ledstrip. en nog een extra fan
.
De kast zelf is 5 dagen geleden helemaal geschilderd. Het bureablad zelf is het afgelopen weekend helemaal af gekomen met schilderen erbij.
hieronder de 2 foto's hoe het eruit zal komen te zien:
Maandag ook begin gemaakt met het bureaublad. heb besloten om het bureaublad wat kleiner te maken dan de 180 omdat dit te groot zou worden in mijn kamer. alles in elkaar gezet met deuvels en houtlijm en 1 schroef voor de net wat extra stevigheid:
aan de binnenkant van de balken komen smalle latjes te zitten waar mijn glasplaat op komt te liggen, aan de linkerkant van de foto, zie je ngo een extra balk zitten, dit wegens dat mijn glas plaat maar 1,20 is de rest zal worden dichtgemaakt met mdfplaat, op de zelfde manier als de glasplaat, hierna zal alles nog worden geplamuurd zodat de naden niet meer zichtbaar zijn en daarna weer 2 lagen grondverf en 2 lagen lak, en eventueel nog 2 lagen doorzichtige lak tegen krassen.
Gister de laatste kabels en HDD Torens in mijn kast gemonteerd.
Hierna de ledstripjes geplakt en de cpu koeler geinstalleerd. Ook alle kabels van boven naar beneden gebracht en aangesloten
Hierna de kabels van de harddisken na gekeken, zodat in ieder geval mijn SSD en mijn DVd driver op de eerste 2 sata poorten zaten voor de snelheid hiervan. de rest daarna ook gesloten, hierna de overig hardware erin geplaats. en aangesloten met de benodigde kabels.
Hierna de externe kabels aangesloten en de duimen gekruist gehouden, om te zien of alles goed werkt en zoals het in mijn gedachte vorm aanhad genomen.
Er zit helaas 1 klein minpuntje op dit moment ne dat is het rode ledje van de geluidskaart, hiermoet ik als het kan nog een blauwe inzetten of anders de rode uitzetten, dit verstiert de boel een klein beetje.
Heb gister de buurman gevraagd of ik van zijn huis gebruik mocht maken om te plamuren en schilderen, (is in aanbouw nog maar is wel winddicht,tocht dicht). Dit mocht gelukkig hierdoor kan ik lekker vlot de laatste delen schilderen.
Ben zelf erg blij dat ook na de laklagen geen felle glans eraf komt als er licht op valt.
Gisteravond mijn bureau in elkaar gezet. en de dingen aangesloten.
vanochtend bij het daglicht foto's gemaakt ook 1 in het half donker. Zal vanavond nog wat extra maken als het echt donker is.
hieronder de foto's met het eindresultaat in het daglicht, ik heb ook 1 foto bij gevoegd van de kast in het donker met gordijnen dicht, dit geen helaas tog nog wat verkleurd beeld dus daarom komt er vanavond nog een fotoshoot in het echte donker
Wat nog te doen:
Een nieuwe monitor setup op te kop tikken (wil toch weer naar 2 beeldschermen).
Een andere toetsenbord, het toetsenbord dat ik nu heb, verpest het een beetje, wil iets met verlicht toetsen, iemand hier een idee over?
de externe kabels wil ik alle nog netjes wegwerken.
Wil eventueel voor de speakers, een kastje bouwen in de kleur van het bureau. als past hoe het u is er erg goed bij.
aluminum hoekprofielen halen voor op de poten om aan de buitenkant een beetje beter bij de binnenkant te laten matchen.
Zit op moment te denken om nog een paar kasten te bouwen, voor een paar vrienden vna me die het erg leuk vinden, dit zullen wel kleinere projecten worden, omdat ze alleen een kast hoeven ^^.
Hiernaast wil ik eventueel nog een eigen winkel te beginnen voor pc onderhoudt en verkoop van onderdelen met een eventuele tak naar Costum cases. (moet hier nog veel onderzoek naar doen).
Hoop dat jullie het leuk vonden op de mond te volgen al is het wat kleiner uitgepakt dan geplanned.
Graag wil ik de mensen die hebben gereageerd ook bedanken voor hun advies en kritiek.
greets peter