Update
Het heeft even geduurd, maar er zal weer hard gewerkt moeten worden om de case af te krijgen voor de Cooler Master contest.
Een aantal posts geleden zeurde ik dat ik een stappenboor nodig had, en even later reageerde Mexel dat hij me er wel eentje wilde opsturen
Heel erg bedankt daarvoor! Een tegenprestatie was niet verplicht, maar ik heb hem een aantal verschillende popnagels en zetmoeren opgestuurd uit m'n shop. Als het goed is zien jullie die onderdelen straks weer terug in zijn casemod. Dit is de stappenboor, die gaten tot 22mm maakt:
In twee mm dik aluminium ziet een gat er dan zo uit. Niet helemaal perfect, maar 10 keer sneller dan mijn vorige methodes:
Dan is het tijd voor mijn allereerste sponsor.
Cooler Master reageerde positief op mijn mail, en een weekje later stond er een pakketje voor de deur. Heel erg bedankt Marco!
Een heuse V8
Ik was nadrukkelijk op zoek naar een grote koeler, en dat is deze zeker:
Nu weer even verder met modden
Dit is het originele zijpaneel van de Cosmos S, die niet meer gebruikt wordt. Het paneel zit heel ingenieus in elkaar, met meerdere lagen en boutverbindingen. De onderste strip heb ik eraf geschroefd, die ga ik namelijk hergebruiken. De rest van het paneel wordt waarschijnlijk een fotolijstje ooit:
Mijn nieuwe zijpaneel heeft een wat afwijkende vorm, daarom kan ik maar een klein stukje gebruiken:
Eerst was ik van plan een stuk uit het staal te zagen en daarna de randen om te zetten voor versteviging, maar ik heb ervoor gekozen om een stuk Lexan op maat te zagen.
Die past er zo in, waardoor het geheel weer erg stevig wordt:
Er moet alsnog een hap uit voor de Nexus fangrill:
En zo zit alles dan aan elkaar vastgebout:
Op de volgende foto kun je goed zien waarom ik dit erop maak. Het originele zijpaneel blijft namelijk heel netjes hangen als je de handel aan de achterkant overhaalt en het zijpaneel los klikt van de behuizing. Dat principe werkt nu ook weer bij mij
Nu de positie van het zijpaneel vast ligt met dat stuk staal, kon ik ook makkelijker gaatjes boren om de eerste plaat te monteren:
Nu het Lexan nog doorzichtig is, is het
reservoir nog goed te bekijken. Als alles straks wit gespoten wordt, zal dat niet meer het geval zijn. Dus heb ik een window gezaagd in m'n window:
Grof gezaagd:
En gevijld:
In de aanliggende plaat komt nog net zo'n window, waardoor het
reservoir ook te zien is. Ik zal er nog een plaatje plexi achter moeten maken natuurlijk, maar dat komt nog wel.
Afgelopen weekend was ik aanwezig op The Party 9 in Eindhoven, samen met zo'n 1000 man meer
Ik had Cubeleon meegenomen om deel te nemen aan de casemod contest, maar helaas werd ik verslagen door The Black Box en een kartonnen kast die een dag van tevoren in elkaar was gezet. Omdat onterecht op de website gezet was dat ik tweede geworden was, heb ik later een troostprijs gekregen van
Highflow. Het ging hier om de Cooler Master V10, het grotere broertje van de koeler die ik net gesponsord had gekregen :+
Maar deze zal ik toch gaan gebruiken: