• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

miXture

Staat ook zeker niet verkeerd, alleen merkte ik bij mezelf dat ik steeds naar de zwarte boutjes zat te kijken ipv dat mooie reservoir... zegt misschien meer over mij dan de boutjes, hahaha :icon_eyes:.
 
Update

Het zijpaneel wordt wit gespoten als alle drie de delen eenmaal stevig aan elkaar vast zitten. Het is dus tijd voor een mooie zwarte fangrill :) Door dit gat zal de lucht voor de radiator aangezogen worden, de lucht gaat er aan de voorkant uit zodat het front niet vol met stof komt te zitten. Het begint met een Nexus Beamair, waarvan ik de vorm altijd al mooi heb gevonden. Hij is bedoeld om een luchtstroom beter te richten, maar hier zit puur voor de vorm. Nu kan ik hem eindelijk gebruiken:

miXture_10_01.JPG


miXture_10_02.JPG


Het leuke aan 8mm Lexan is dat je een hele tijd bezig bent als je niet exact goed hebt gezaagd. Veel vijlwerk dus :p Hier blijft hij al hangen, maar past hij er nog niet in:

miXture_10_03.JPG


Nu is het gat wel goed:

miXture_10_04.JPG


miXture_10_05.JPG


Bijna helemaal gelijk met de rand van het Lexan, daar ga ik nog wel voor zorgen :)

miXture_10_06.JPG


miXture_10_07.JPG


miXture_10_08.JPG


Om geen stofophoping te krijgen binnenin de kast, komt er nog een stoffilter in. En zoals elke vrouw zal beamen, laagjes doen het hem :p In dit geval is het een laag Lexan, een laag Beamair, Hexx mesh en horregaas :)

miXture_10_09.JPG


Het geheel is gemonteerd met vier M3 boutjes met draad in het Lexan. De gaten zijn niet geheel doorgeboord zodat je van de buitenkant niets van de montage ziet:

miXture_10_10.JPG


miXture_10_11.JPG


Tot de volgende keer ;)
 
Als ik naar deze foto kijk dan staat de fan in push, gezien de fan bekabeling. Het ziet er inderdaad erg netjes uit, mooi gedaan :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er super strak uit zo! Alleen komt je processorkoeler nou door je zijpaneel heen? Dan zou die dan niet nog een stukje verder 'ingedeukt' moeten worden. Voor het effect zegmaar. Het ziet er zo lullig uit als alleen de bovenste paar lamellen door je zijpaneel steken ;)

Verder is de mod al super! Toch wel lef dat je zo'n kast op zo'n rigoureuze manier aan pakt.
 
Ziet er echt netjes uit jonge!

Aleen aangezien het een outtake(neem ik aan ivm radiator) is hoef je die laagjes niet te doen. het wordt er niet mooier of lelijker op daarom, dus het staat zeker wel netjes!
Het is een intake, dus dat filter kan geen kwaad. De lucht gaat er via het front weer uit, zoals al in de tekst staat ;)

Ziet er super strak uit zo! Alleen komt je processorkoeler nou door je zijpaneel heen? Dan zou die dan niet nog een stukje verder 'ingedeukt' moeten worden. Voor het effect zegmaar. Het ziet er zo lullig uit als alleen de bovenste paar lamellen door je zijpaneel steken ;)

Verder is de mod al super! Toch wel lef dat je zo'n kast op zo'n rigoureuze manier aan pakt.
Dank je :) Hoe de koeler exact door het zijpaneel heen gaat steken weet ik nog niet, dat hangt onder andere af van de koeler die ik ga gebruiken. Ik vind het wel een goed idee om daar het zijpaneel nog wat in te deuken, dat idee houd ik in gedachten.

heej ik heb nog 2bay dingkes liggen :) als je ze nog nodig hebt laat maar iets weten :)

Die kan ik nog wel gebruiken ja, ik zal je morgen even een PM ofzo sturen :)
 
Update

Aan de bovenkant van de case wil ik twee fillports hebben die naar het reservoir toe lopen, een voor het water en een voor het gelijktijdig ontluchten. Het probleem is alleen dat ik erg weinig ruimte bovenin de kast heb, niet genoeg voor een standaard fillport of een andere rare constructie met fittings. Dus ga ik maar voor een andere oplossing: "When everything else fails, build something out of 20mm acrylic" ;)

Eerst maar even een 1:1 schetsje maken, met dezelfde 42 graden hoek als de grote witte plaat:

miXture_11_01.JPG


Daarna een blok uit de grote plaat zagen (met de hand want de decoupeerzaag laat het steeds smelten), een aantal diepe gaten boren met een 12mm boor (in 1 keer op hoge snelheid, dus ik moest wat voorzorgsmaatregelen trefffen :p), waarna ik de gaten kon tappen met G1/4" draad:

miXture_11_02.JPG


miXture_11_03.JPG


miXture_11_04.JPG


Het plan was om de rechte gaten niet geheel door het plexi heen te boren, maar dan konden ze niet goed getapt worden. Gevolg is dat ik nog meer afsluiters erop moet schroeven, zo gaat het eruit zien met alles erop en eraan :)

miXture_11_05.JPG


En zo moet het ongeveer in de kast gaan komen straks. Ik zal nog een gat gaan zagen bovenin de kast. Straks hoef ik alleen maar de bovenkant van de Cosmos af te schuiven om het systeem bij te kunnen vullen:

miXture_11_06.JPG


miXture_11_07.JPG


Het is een beetje een magere update, maar volgende keer meer ;)
 
Makkelijk is het zeker niet nee ;) Je moet alles zo stevig mogelijk inklemmen zodat je plexi niet knapt, en bij voorkeur ook regelmatig koelen. Daarnaast was dit sowieso niet te doen zonder kolomboor vanwege de stabiliteit.
 
Update

Wederom bedankt voor alle reacties :) Zo meteen ga ik verder met de fillports, eerst even de uitsnedes voor de slangen van de radiator:

miXture_12_01.JPG


miXture_12_02.JPG


Voor de slangen van het reservoir heb ik ook vier gaten geboord van 10mm:

miXture_12_04.JPG


miXture_12_05.JPG


Kijk, daar istie al :) De hartafstand van het fillportblok is dezelfde als die van het reservoir, om de slangen recht te laten lopen:

miXture_12_03.JPG


Om de fillports ook te kunnen gebruiken, moet er natuurlijk wel een gat in het dak. En aangezien alles met hex mesh er cool uit ziet, heb ik er een foto van :p

miXture_12_06.JPG


In de zwarte plaat kan ik natuurlijk ook een groot gat zagen, maar ik kies ervoor om twee minimale gaten te maken:

miXture_12_07.JPG


miXture_12_08.JPG


Geboord, gezaagd en gevijld. Ik heb echt een stappenboor nodig :(

miXture_12_09.JPG


Het resultaat van de afgelopen dagen, volledige gemonteerd :)

miXture_12_10.JPG


miXture_12_11.JPG


miXture_12_12.JPG


Eens bedenken waar ik nu mee bezig ga, ik denk de pomp :) Ik zal een dezer dagen ook een moederbord uit moeten zoeken, zodat ik verder kan met de CPU-koeler en het zijpaneel.
 
Terug
Bovenaan