• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

miXture

Thanks The_Saviour# :)

Update!

Zo ziet de onderkant van de case er nu uit:

miXture_13_01.JPG


miXture_13_02.JPG


Door al mijn modificaties zijn de meeste gaten niet geheel meer bruikbaar. De voeding zal verder naar rechts (op deze foto) geplaatst worden, de intake meer naar links (als dat past). Ik wil al die gekke gaten dus niet meer zien. De oplossing? Plexi natuurlijk ;) Eerst de grove vorm aftekenen:

miXture_13_03.JPG


De grove vorm uitgezaagd, daarna een paar uitsparingen maken:

miXture_13_04.JPG


Hij past al goed aan de achterkant, waar tevens alle popnagels verborgen worden:

miXture_13_05.JPG


Aan de voorkant past hij nog niet helemaal, hij leunt namelijk nog op een stel bouten en moeren:

miXture_13_06.JPG


Aan de onderkant heb ik een paar ondiepe gaten geboord:

miXture_13_07.JPG


Om deze uitstekende bouten in het plexi te verzinken:

miXture_13_08.JPG


Aan de voorkant heb ik ook ruimte gemaakt voor de bouten en moeren. Verzinken van de bouten ging niet, dus ik heb gaten geboord die iets groter zijn dan de kop:

miXture_13_09.JPG


Nu moet ik alleen nog even de rand afschuinen, zie helemaal links op de foto:

miXture_13_10.JPG


Done :)

miXture_13_11.JPG


miXture_13_12.JPG


Ik zei vorige keer al dat ik met de pomp bezig zou gaan, en dat is ook gebeurd. Voor de montage moest ik echter eerst de bodemplaat maken. Dit minipompje had ik nog liggen:

miXture_13_13.JPG


miXture_13_14.JPG


Uit elkaar halen is altijd leuk ;)

miXture_13_15.JPG


Hier moet hij ongeveer komen, maar dan verzonken in het plexi. Zo komt de ingang exact even hoog als de uitgang van de radiator. Ik weet dat het normaal beter is om de pomp direct met het reservoir te verbinden, maar ik ga ervan uit dat dit ook prima gaat werken.

miXture_13_16.JPG


Gat gezaagd en gevijld:

miXture_13_17.JPG


De pomp past er inderdaad doorheen:

miXture_13_18.JPG


Om hem vast te kunnen zetten heb ik twee gaten geboord in het gedeelte waar geen water doorheen loopt:

miXture_13_19.JPG


Hiermee zal hij vastgezet worden:

miXture_13_20.JPG


miXture_13_21.JPG


miXture_13_22.JPG


O RLY? Dat is in ieder geval wat ik dacht toen ik die foto zag :p

Het plaatje zal in een later stadium vastgelijmd worden, ik zal later nog gaten moeten zagen in de onderplaat namelijk. Ik verlaat jullie met een aantal overzichtsfoto's van de voortgang tot nu toe:

miXture_13_23.JPG


miXture_13_24.JPG


miXture_13_25.JPG


(veel netter toch? :))

miXture_13_26.JPG


miXture_13_27.JPG
 
bizar hoor hoeveel werk je er aan verricht
en allemaal mooi strak

heb zelf nog nooit echt zoiets gemod en het kriebelt wel erg
verzamel altijd spulletjes en denk zo dat komt wel van pas daarmee dat voor dat etc.
zoals de meeste zelfbouwers slibt mijn kamer/schuur helemaal vol met ditjes en datjes haha.

ook je site bekeken en erg mooie spullen maak je.
polijst je het acrylaat ook achteraf eigenlijk ?
zo ja hoe doe je dit gewoon met een polijstschijf in de boormachine ?
heb namelijk een polijstmachine staan op 380 maar deze draait veel te hard acryl smelt gewoon hehe.

succes met de build !
 
Hier staat ondertussen ook genoeg materiaal voor een paar kasten ja, tot nu toe heb ik nog niks hoeven te kopen voor deze mod ;) Plexi polijsten (na het schuren) doe ik met een polijstschijf in de kolomboormachine, en dat gaat erg goed.

En natuurlijk bedankt voor de complimenten BlackWhizz, vincent en vincent :)
 
Update

Het heeft even geduurd, maar er zal weer hard gewerkt moeten worden om de case af te krijgen voor de Cooler Master contest.

Een aantal posts geleden zeurde ik dat ik een stappenboor nodig had, en even later reageerde Mexel dat hij me er wel eentje wilde opsturen :) Heel erg bedankt daarvoor! Een tegenprestatie was niet verplicht, maar ik heb hem een aantal verschillende popnagels en zetmoeren opgestuurd uit m'n shop. Als het goed is zien jullie die onderdelen straks weer terug in zijn casemod. Dit is de stappenboor, die gaten tot 22mm maakt:

miXture_14_01.JPG


In twee mm dik aluminium ziet een gat er dan zo uit. Niet helemaal perfect, maar 10 keer sneller dan mijn vorige methodes:

miXture_14_02.JPG




Dan is het tijd voor mijn allereerste sponsor. Cooler Master reageerde positief op mijn mail, en een weekje later stond er een pakketje voor de deur. Heel erg bedankt Marco!

miXture_14_03.JPG


Een heuse V8 :) Ik was nadrukkelijk op zoek naar een grote koeler, en dat is deze zeker:

miXture_14_04.JPG


miXture_14_05.JPG


miXture_14_06.JPG


Nu weer even verder met modden :) Dit is het originele zijpaneel van de Cosmos S, die niet meer gebruikt wordt. Het paneel zit heel ingenieus in elkaar, met meerdere lagen en boutverbindingen. De onderste strip heb ik eraf geschroefd, die ga ik namelijk hergebruiken. De rest van het paneel wordt waarschijnlijk een fotolijstje ooit:

miXture_14_07.JPG


miXture_14_08.JPG


Mijn nieuwe zijpaneel heeft een wat afwijkende vorm, daarom kan ik maar een klein stukje gebruiken:

miXture_14_09.JPG


Eerst was ik van plan een stuk uit het staal te zagen en daarna de randen om te zetten voor versteviging, maar ik heb ervoor gekozen om een stuk Lexan op maat te zagen.

miXture_14_10.JPG


Die past er zo in, waardoor het geheel weer erg stevig wordt:

miXture_14_11.JPG


miXture_14_12.JPG


Er moet alsnog een hap uit voor de Nexus fangrill:

miXture_14_13.JPG


En zo zit alles dan aan elkaar vastgebout:

miXture_14_14.JPG


miXture_14_15.JPG


Op de volgende foto kun je goed zien waarom ik dit erop maak. Het originele zijpaneel blijft namelijk heel netjes hangen als je de handel aan de achterkant overhaalt en het zijpaneel los klikt van de behuizing. Dat principe werkt nu ook weer bij mij :)

miXture_14_16.JPG


miXture_14_17.JPG


miXture_14_18.JPG


Nu de positie van het zijpaneel vast ligt met dat stuk staal, kon ik ook makkelijker gaatjes boren om de eerste plaat te monteren:

miXture_14_19.JPG


miXture_14_20.JPG


Nu het Lexan nog doorzichtig is, is het reservoir nog goed te bekijken. Als alles straks wit gespoten wordt, zal dat niet meer het geval zijn. Dus heb ik een window gezaagd in m'n window:

miXture_14_21.JPG


miXture_14_22.JPG


Grof gezaagd:

miXture_14_23.JPG


En gevijld:

miXture_14_24.JPG


miXture_14_25.JPG


In de aanliggende plaat komt nog net zo'n window, waardoor het reservoir ook te zien is. Ik zal er nog een plaatje plexi achter moeten maken natuurlijk, maar dat komt nog wel.

Afgelopen weekend was ik aanwezig op The Party 9 in Eindhoven, samen met zo'n 1000 man meer :) Ik had Cubeleon meegenomen om deel te nemen aan de casemod contest, maar helaas werd ik verslagen door The Black Box en een kartonnen kast die een dag van tevoren in elkaar was gezet. Omdat onterecht op de website gezet was dat ik tweede geworden was, heb ik later een troostprijs gekregen van Highflow. Het ging hier om de Cooler Master V10, het grotere broertje van de koeler die ik net gesponsord had gekregen :+

miXture_14_26.JPG


miXture_14_27.JPG


miXture_14_28.JPG


Maar deze zal ik toch gaan gebruiken:

miXture_14_29.JPG
 
mooi werk hoor !
wat een joekel van een koelers :)

overigens een stappenboor setje had ik nog in de verkoop voor 37 euro
nou ja mn vader kwam ineens aanzetten met van die mooie setjes

article14190820.jpg


maar je kan beter op laag toerental met de kolomboor dat alu boren dan heb je de opstaande randen niet

en de stappenboor is zo ideaal met kunststoffen boren aangezien deze niet hapt.

just my 2 cents
 
Update

Nog bijna twee weken te gaan, dan moet hij af zijn. Dus we werken maar verder...

Allereerst heb ik een strip gemaakt die de twee grootste delen van het zijpaneel moet verbinden, aangezien ik een lijmverbinding alleen niet vertrouw. Gelukkig is de lijmverbinding met mijn teststukje wel goed gelukt. Hier de 2mm alu strip:

miXture_15_01.JPG


In bepaalde delen kan ik geen gaten boren omdat daar andere onderdelen achter zitten:

miXture_15_02.JPG


Gaten geboord en een buiglijn aangebracht. Deze heb ik hierna ingeslepen met de Dremel om hem beter te kunnen buigen:

miXture_15_03.JPG


Gebogen, met behulp van een houten hamer waarbij de ene helft van het aluminium ingeklemd was. Met behulp van mijn hoekmeetding kon ik de hoek over de hele lengte steeds checken.

miXture_15_04.JPG


Even verder met het tweede zijpaneel. Daar moet ook nog een window in:

miXture_15_05.JPG


miXture_15_06.JPG


miXture_15_07.JPG


Daarna twee stukjes 3mm glashelder plexi gezaagd, die straks als daadwerkelijk window zullen gaan dienen:

miXture_15_08.JPG


Om dit hoofdstuk af te sluiten (for now), een overzichtsfoto:

miXture_15_09.JPG


De rest van de tijd is besteed aan het monteren van de voeding en de harde schijf. De voeding past niet meer op zijn oorspronkelijke plek, daarom wordt hij iets naar achteren verplaatst. Hij moet zijn warme lucht nog steeds kwijt, en er moet ook een aansluiting komen in het backpanel. Daarom deze gaten:

miXture_15_10.JPG


Een korte verlengkabel:

miXture_15_11.JPG


En een stuk hexx mesh, vastgeplakt met secondelijm:

miXture_15_12.JPG


De voeding wordt vastgezet met twee bouten en een Attila-style bracket ;)

miXture_15_13.JPG


miXture_15_14.JPG


Met wit plexiglas wordt een compartiment gemaakt voor de voeding en zijn kabels:

miXture_15_15.JPG


miXture_15_16.JPG


Allemaal mooie hoekjes, waardoor het precies past:

miXture_15_17.JPG


miXture_15_18.JPG


miXture_15_19.JPG


miXture_15_20.JPG


Het dikke stuk plexi is omdat dit een hele korte voeding is. Normale voedingen zijn 20mm langer, en die moeten er ook in passen.

Een topplaat:

miXture_15_21.JPG


miXture_15_22.JPG


Bovenop de topplaat zal de harde schijf geplaatst worden, op deze manier:

miXture_15_23.JPG


Ik heb de foto's van de geboorde en verzonken gaatjes maar even overgeslagen als jullie het niet erg vinden :p Hier gelijk maar een testschijf gemonteerd:

miXture_15_24.JPG


Het laatste wat gedaan moest worden, is het maken van een gat voor de hardeschijfkabels. Helaas moest er ook nog een hoek uit het geheel omdat het zijpaneel anders niet past:

miXture_15_25.JPG


Ik zal nu kijken of ik deze behuizing vast kan lijmen, of dat ik de onderdelen aan elkaar moet bouten. Ik hoop op het eerste, maar ben bang dat bouten nodig zullen zijn.

Gisteren heb ik een moederbord (Asus P7P67), processor (Intel 2500K) en geheugen (Corsair Vengeance 2x2GB) besteld. Ik ben nu nog op zoek naar een simpele voeding en een watergekoelde videokaart. Is er iemand van wie ik die onderdelen een paar weken zou kunnen lenen? Ik kan ze op het moment namelijk even niet kopen, en heb ze wel nodig voor de totaalfoto's voor de Cooler Master competitie.
 
Terug
Bovenaan