• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Meer sata poorten?!

Homienator

New member
Hey iedereen,


Sinds enkele dagen heb ik 2x2TB WD greens in mijn bezit.
Nu heb ik 6 gewone sata poorten en 2x6g sata poorten al men poorten zijn in gebruik op die 2 (rode) 6g poorten na.
Als ik men schijven op die poorten aansluit dan wilt de pc niet booten en als ik de sata kabels uit die 2 poorten haal en ik eenmaals op men windows zit er terug insteek dan kan ik ze gebruiken en zijn er geen problemen.
Nu is men vraag hoe kan ik deze schijven gewoon laten werken zoals al men andere schijven?
Als ik ze gewoon aansluit en naar men bios ga dan zie ik dat ze herkent worden als IDE schijven in raid zetten of gewoon standaard laten werkt ook niet want dan boot de pc tot na de post van de marvell driver en dan begint er in de linksboven hoek een streepje te pinken en gebeurt er verder niets.
Men Marvell driver is geinstalleerd maar nog wilt het niet werken heb er deze week al enkele uren mee bezig gezeten maar zonder succes!
Deze schijven moeten niet in raid maar als het niet anders kan dan maakt het mij niet veel uit.
Nu dacht ik eventueel aan een sata controller maar op men mobo zijn alle pci(E) slots in gebruik dus daar zit ik vast.
Wat kan ik nog eventueel proberen of wat zouden jullie doen?
Hopelijk is er een oplossing :S

Mobo:Rampage Extreme 3
OS:Windows 7 64bit
Sata poorten;http://hothardware.com/articleimages/Item1530/small_rampage_angle36.jpg
 
klinkt een beetje alsof je in de bios hebt staan dat tie moet booten van die schijven, ff je opstart volgorde goed nakijken in je bios als je de 2 schijven er hebt bijgeprikt

Arwin
 
Je kunt de 2x 6G gewoon gebruiken als 3G . Je moet alleen even in je bios instellen dat die de marvell chip als IDE ziet . Het enigste naar deel hier van is dat je mobo met bootup wat langer er overdoet aangezien je het hele lapje tekst van je Marvell controller krijgt te zien .
 
Dubbelpost :S

klinkt een beetje alsof je in de bios hebt staan dat tie moet booten van die schijven, ff je opstart volgorde goed nakijken in je bios als je de 2 schijven er hebt bijgeprikt

Arwin
Dit had ik al gedaan^^
1#CD rom
2#Revodrive 2 x2
3#Remov.Device

Je kunt de 2x 6G gewoon gebruiken als 3G . Je moet alleen even in je bios instellen dat die de marvell chip als IDE ziet . Het enigste naar deel hier van is dat je mobo met bootup wat langer er overdoet aangezien je het hele lapje tekst van je Marvell controller krijgt te zien .
Kan je mij ongeveer zeggen waar ik dat kan vinden,heb namelijk heel men bios al meerdere malen afgezocht om deze te laten werken als gewone standaard 3g poorten maar zonder succes :S
 
Normaal zouden gewone extra schijven geen problemen mogen geven op IDE, ACHI of wat dan ook tbh. Driver spul lijkt me eerder onwaarschijnlijk het lijkt me daar iets te vroeg in het boot process voor. Hoogst waarschijnlijk probeert hij zoals arwin zegt van die schijven te booten. Dat kan bij de asus efi biosen wel eens raar lopen, hij houdt namelijk meerdere lijstjes bij. simpele manier om te checken of hij van die schijf(ven) probeert te booten: hang er eens 1 aan, steek ubuntu cdtje in en doe een snelle installatie op die schijf. cdtje terug uit en opstarten, als hij ubuntu boot heb je een probleem, anders zal je verder moeten zoeken.
 
Het kan zijn dat het nu als AHCI staat. maar dan kan het wel weer gevolgen hebben voor je SSD/revodrives (denk ik)
Dit staat op IDE,had AHCI en Raid algeprobeert maar werkt ook niet :S
Wel raar als ik op windows zit en dan de sata kabels insteek de schijven wel gewoon werken maar als ik dan reboot dat de pc dan niet verder wilt :S
 
Zonet weer het een en ander geprobeerd en heb het eindelijk werkent gekregen!
De Onboard Sata controller 6g omgezet naar AHCI en nu boot de pc en zie ik de schijven bij Deze computer staan.
Had eerst de onboard sata 6g controller disabled maar dat werkte niet,de gewone onboard sata controller disablen werkte ook niet.
Meerdere methodes geprobeert met raid en dergelijke werkte ook niet.
Maar na 3 dagen op internet te zoeken achter een oplossing en hier een topic aan te maken is het eindelijk in orde!
Wil jullie alvast bedanken voor de moeite om dit topic te beantwoorden/lezen!

4TB extra voor TP10 <3
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
T montage handschoenen meer maten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
A bitspower watertank z-multi 150 lekt niet meer gelukkig....... Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Homienator Meer HDD's Problemen & Oplossingen 9
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
coolfris MIPS niet meer Nieuws en Sport 5
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
R Pc boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
DieHard [GEVONDEN] HDD met 1 TB of meer. (eventueel ruilen 500GB + bijbetaling) Gevonden 7
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
DieHard Externe HDD wordt niet meer herkent. Problemen & Oplossingen 2
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
Crosshair 4 Extreme-666 wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance Waterkoeling 44
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Cygnitr0n i7 870 (4 Cores 4 Threads) doet het niet meer Problemen & Oplossingen 2
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
B Nooit meer Gigabyte voor mij. Hardware & Software 5
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Joren PC wilt niet meer starten Problemen & Oplossingen 11
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan