• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Meer fans in mij kast, aansluiten op moederbord of iets anders?

paulhoogenboom

New member
ik ben een nieuwe cooling aan het bouwen, Maar ik loop tegen een klein probleem aan waar ik niet over uit ben. Voor mijn radiator (tfc moster light) komen 6 fans op en in mijn kast zitten er 3 haf 932 amd. dus in totaal 9 fans maar op mijn mobo zitten er maximaal 4 (p5q).

Mijn vraag is wat is de beste oplossing voor mijn probleem. Het maakt mij niet uit of ik ze kan reguleren. De fans die op mijn radiator komen zijn de Xigmatek 140MM F1453 en deze draaien toch maar op 1000 rpm
 
Mijn vraag is wat is de beste oplossing voor mijn probleem. Het maakt mij niet uit of ik ze kan reguleren.

Je geeft aan dat ze niet op een fancontroller hoeven.
Dus waarom gebruik je dan de molex niet die erbij zit.
Ik heb zelf nog ergens de 120mm variant van die Xigmateks liggen. En ik weet zeker dat daar dit kabeltje bij zat. Die kan je op je molex voedingskabel aansluiten.
DSC_8854.jpg


Gratis, dus de goedkoopste oplossing
 
heb nu alles binnen en het is nu wachten tot dat mijn andere onderdelen uit Amerika komen. Maar er zit inderdaad een molex stekker bij de fan dus daar ben ik erg blij mee. Scheelt mij weer wat in de koste. Zodra ik alles in mekaar zet horen jullie meer en dan zal ik ook op de website review geven en eventuele info die nog niet op de site staan bijvoegen
 
Anyway, we hebben het er nog even over gehad op The Party en we zijn het er over eens dat het ook niet erg handig is om zoveel fans op je 3 pins aan te sluiten.
Beter is om de molex aansluitingen te gebruiken, want die zijn daar beter op berekend (zeker als je meerdere wilt aansluiten).
Bovendien is het beter voor je airflow, want je kan ze bijna niet mooi wegwerken als je ze rechtstreeks op je moederbord hebt aangesloten.

Check ook eens de build logs op dit forum. Je zal bijna niemand vinden die zn fans op een 3 pins rechtstreeks op het moederbord heeft aangesloten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Celly PC Boot opeens niet meer (fans gaan wel draaien), help! Problemen & Oplossingen 15
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
T montage handschoenen meer maten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
A bitspower watertank z-multi 150 lekt niet meer gelukkig....... Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Homienator Meer HDD's Problemen & Oplossingen 9
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
coolfris MIPS niet meer Nieuws en Sport 5
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
R Pc boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
DieHard [GEVONDEN] HDD met 1 TB of meer. (eventueel ruilen 500GB + bijbetaling) Gevonden 7
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
DieHard Externe HDD wordt niet meer herkent. Problemen & Oplossingen 2
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
Crosshair 4 Extreme-666 wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance Waterkoeling 44
Homienator Meer sata poorten?! Hardware & Software 7
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Cygnitr0n i7 870 (4 Cores 4 Threads) doet het niet meer Problemen & Oplossingen 2
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
B Nooit meer Gigabyte voor mij. Hardware & Software 5
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Joren PC wilt niet meer starten Problemen & Oplossingen 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan