• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koelingspasta / Koelpasta Handleiding en info

Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over Artic silver.

T mag dan wel geleidend zijn, maar als je uitschiet is het nog steeds geen probleem..

Ik had toen mn hele socket vol gespoten met artic silver, gewoon een hele dag met kwastjes, tandenborstels en flesje alcohol zitten schrobben, werkte gewoon weer naar behoren :079:

Net even gekeken op de verpakking van Artic Cooling MX-3 maar daar staat electrical non conductive dus niet geleidend. De Artic Silver weet ik eerlijk gezegd niet en meen dat die wel geleidend is maar ja, niemand onder ons zal flink gaan kledderen met die pasta lijkt me.

Zo doe ik het altijd:

DSC00474.JPG

Deze was niet zo heel mooi gelukt :p
Maar normaal gesproken 1 moooi schoon lijntje :)

Ik had meerdere methodes geprobeerd maar beste resultaat heb ik hier toch met de vinger in een plastic zakje en dan de pasta verdelen. Overigens MX3 liet een heel vreemde olieachtige substantie achter en pakte niet op de IHS.

zal aan denken volgende keer ff foto te maken wanneer ik block af haal doe atm lijntje werkt best goed.
wel dikke vet laag op de randen van me cpu :p

wel heel erg dun laagje op midden van cpu als off veelste weinig op zit komt door het lappen denk ik.

Het is ook niet de bedoeling dat thermal paste een dikke laag vormt tussen CPU en heatsink. De thermalpaste is in vergelijking met het metaal geen goeie geleider. Het is alleen maar bedoelt om de miniscule spleten met lucht tussen CPU en heatsink te vullen, want lucht geleidt al helemaal niet. Zelf ben ik een fan van uitsmeren, met een stevige kaart (AH bonuskaart ownt) alle overtollige zooi wegvegen, en daarna een miniscuul lijntje op de CPU. Het duurt wat langer, maar naar mijn gevoel geeft het me de beste temps.

Het is ook niet de bedoeling dat thermal paste een dikke laag vormt tussen CPU en heatsink. De thermalpaste is in vergelijking met het metaal geen goeie geleider. Het is alleen maar bedoelt om de miniscule spleten met lucht tussen CPU en heatsink te vullen, want lucht geleidt al helemaal niet. Zelf ben ik een fan van uitsmeren, met een stevige kaart (AH bonuskaart ownt) alle overtollige zooi wegvegen, en daarna een miniscuul lijntje op de CPU. Het duurt wat langer, maar naar mijn gevoel geeft het me de beste temps.

Eerder heb ik vaker geprobeerd de pasta met een kaart uit te strijken maar ik vond het resultaat vooral met ietwat plakkerigere pasta niet echt gelijkmatig uit zien. Eigenlijk door een filmpje op Youtube zag ik iemand die iets heel handigs deed namelijk zijn wijsvinger omhullen met een plastic soort zakje. Dat ben ik ook uit gaan proberen en met maar heel min pasta krijg je dan een mooi en vrij gelijkmatig resultaat, en dan ook verspreid op de hele cpu maar het blijft wel een geduldszaakje.

Ik heb er zelf geen ervaring mee opgedaan en na zowel bolletje als streepje geprobeerd te hebben op ook de i7 920, heb ik zelf uiteindelijk toch het beste resultaat gekregen met uitstrijken op de hele core. Maar ik weet niet hoe het zit met waterkoelingsblokken en ik zelf een luchtkoeler ( Noctua NH-D14 ) erop heb zitten.

Even een vraagje voor andere Noctua NH-D14 gebruikers namelijk of het jullie opgevallen is dat het koeloppervlak geribbeld is en niet helemaal glad. Ik kwam hierachter nadat ik hem schoon ging maken en als je naar een bepaalde kant veegt je ribbeltjes voelt.

Nu vraag ik mij af of dit ten nadele van de koeling kan zijn of dat het ten voordele is omdat ik bij andere koelers veelal een helemaal glad oppervlak zie. Ook neem ik wel aan dat dit van fabriekswege zo bedoeld is echter twijfel ik of dit nu wel zo optimaal is.

Ik betwijfel of ribbels zo handig zijn. Het vergroot namelijk het volume koelpasta dat nodig is om de gaten te vullen, en koelpasta geleid minder goed dan de metalen die het verbind.

Echter, voor zover ik weet is het wel een zeer goeie luchtkoeler, dus misschien hebben die ribbels een onvoorzien effect wat de prestaties ten positieve beïnvloed ;).

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Kan ik de artic MX-4 koelpasta nog gebruiken? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy T-Grizzly Koelpasta en Thermalpads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
PlayGamble Videokaart koelpasta Waterkoeling 12
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
Stephan---pro welke koelpasta ? Waterkoeling 5
Fall3n [GEVONDEN] Klein beetje koelpasta! Gevonden 7
R EVGA FrostBite Koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P Prolimatech PK-1 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D-foX koelpasta Overige Koeling 6
aadje93 Chipset block: Thermalpad of Koelpasta? Waterkoeling 15
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Thierry IndigoX koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Beste koelpasta in webshop Overclocking 7
S core i7 920 - stock of 3th party koelpasta? Overclocking 8
Slader Mosfets + koelpasta = kortsluiting? Waterkoeling 9
M Lapped CPU -> Koelpasta vereist Waterkoeling 4
T Keramische koelpasta, wanneer en waarvoor? Waterkoeling 1
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
J Aquasuite handleiding Hardware & Software 5
F siemens bord handleiding? Algemene Discussies 3
V Handleiding bier drinken Algemene Discussies 3
Freddy Waterkoeling Installatie Handleiding Advies Waterkoeling Setup 36

Vergelijkbare onderwerpen