• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Internet pctje

Rez

Junior Member
Subtiel internet pctje

Welkom bij de bouw van een of ander flutpctje....
subtiel internet pctje met zeer nederige specs

specs stellen weinig voor, maar zal ze maar voor de volledigheid ff neerzetten:

Mobo: Asus P6T7 WS Supercomputer
CPU: i7 990X
Mem: 3x4GB corsair vengeance 1600
GPU: 3x HD5870 , 1x GTX295

andere prut:

Perc5i met 5x wd1600hlfs (velociraptor) en een tb of 2 aan andere schijven.
Voorderest past er dan niks meer op t bord XD

ben nu met de laptop aan de gang en maak zo af en toe ff foto's
kabeltje zoals gewoonlijk kwijt, dus een dezer dagen komen er foto's op.

wc-hardware:
koolande heatkiller 3.0
3x ek fc blokken voor de 5870
1x swiftec (volgens mij) voor de 295 gtx
1 fullcoverblok , homemade voor t bordje

1x 240 rad, welke in de vijver ligt
1x 240 rad die ik tussen de kaarten en de hdd's frot.
1x 120 rad en 1x 360 rad om t water ook nog maar ff te chillen

dan hou ik nog 2 360 rads over... ga ff kijken wat ik daarmee ga doen :+

ff de moeite gedaan met foto mailen, uppen etc:
---------

fotoshoot:

imag0087rw.jpg

De slangen zijn van de rad, welke in de vijver ligt. Blauw KVS.
Kikker vindt t leuk :)

imag0514p.jpg

Nieuwe kast gehaald

imag0517j.jpg

front van de kast
imag0518v.jpg

lang leve de dremel... 2 fans erin gefrot.

imag0532f.jpg

de visjes :)
imag0196c.jpg

Andere bewoners van de vijver

imag0591h.jpg

de drain, ondervloers :p

imag0303wg.jpg

Rad bevindt zich onder de slang waar water uit komt (is gewoon pompje voor stroming)

imag0586t.jpg

Later......

imag0587xg.jpg

Weer een stapje verder: wat kaartjes omgegooid, zodat eea beter gaat passen..
fans bijgeplaatst...

imag0596p.jpg

weer een stape verder
imag0592x.jpg

imag0593.jpg

imag0594v.jpg

imag0595x.jpg

Ff wat fittingen gemonteerd etc, wat slangenwerk voorbewerkt.
Nu nog wachten op de cpu-ombouwkit en wat ander grut, dan kan deze weer verder :)

build-update : Perc5 werd wel heel heet, heb hier een slakkefannetje van bijna een cm dik gevonden en erin gestoken (12k rpm lol ). Kwa geluid komtie net boven de rest uit.

de gtx295 gaat er waarschijnlijk uit... blijkt uiteindelijk geen toegevoegde waarde te hebben, vreet alleen stroom en verhit de loop aanzienkijk :/

De heatkiller wil ik zonder zn staalplaat laten draaien.... hij is nu wel heel erg restrictief :/
 
Laatst bewerkt:
thx :)

Op t moment wacht ik tot dinsdag mn spul binnenkomt (net bestelling gedaan, maandag op de post) :+

Zoals het er nu naar uitziet ga ik een probleem hebben met de leidingen, de perc en de 295 heb ik omgegooid van plek (nu maar hopen dat t spul ook gaat booten op die manier), zodat ik minder capriolen uit hoef te halen kwa leidingen en fittingen.


als t morgen wat beter weer is zal ik wat meer fotos maken etc en ook van de loop (vijverpowerrrr)
 
hokje van jou gaat dienst doen als chiller, komt er gewoon bovenop te staan.
Mijn oorspronkelijke plan gaat m niet worden, pompen gaan nevernooit passen, maargoed, je blokje gaat mee met mn ouwe bord. gaat goedkommen :)
 
kan geen goede foto maken, zal wsl pas kunnen als ik de vijver half leeg laat lopen met water verversen... kreng ligt net boven de bodem..
net ff geprobeerd toen het stopte met regen... geen succes :/
 
Zo ff een update:

Foto's komen later, als ik daar echt ff tijd voor heb.

eergisteren de loop afgemaakt, maar om middernacht wil je geen lektest uitvoeren mocht ie gaan lekken...
Gisteraaf dan maar de lektest... Ongeveer een half uur bezig geweest met vullen en ontluchten..
kwam er een slang los (zo'n fitting die ik niet had moeten gebruiken :+ ) uit zo'n drukfitting.
lijn gebleed en fitting vervangen...

vervolgens nog een stuk of 3 kleine andere lekjes (net niet goed aangedraaid en/of losgedraaid bij monteren slangen)
waaronder die roodkoperen hoekfitting (wat een crime is dat om die vast te zetten zeg :/ )
Nja, uiteindelijk is de loop voor 95% ontlucht, voorlopig goed genoeg... rest van de lucht gaat er ooit wel een keertje uit.

Als ik de pompen aanzet (in totaal 4 eheims), dan zie je het niveau in 1 van de reservoirs keihard zakken :p maar blijft als t goed is stabiel op een bepaald punt.
Dat stabiel op 1 punt ga ik dalijk uitproberen of ie zo blijft (half uurtje aanlaten), of dat ie nog wat verder zakt of niet.
Één van de redenen waarom er zoveel vloeistof "verdwijnt" uit het reservoir is omdat er gewoon iets van 20 meter aan slang loopt... onder druk zet dat wat uit, hence het verschil ... gok ik zo :p
 
bandjes zijn besteld.. vandaag gaatie naar de zaak, ben m dan een week of wat kwijt... nieuwe velgjes moeten uitgespacerd worden en dr is nog een lager in de achterbrug die ik iig vervangen wil hebben...

update:
na nog een aantal lekkages de loop zo goed als ontlucht ...
eerste boot: cpu temp onder bios, stock settings : 16,5

Op dit moment voor de 5e keer W7 installeren, gaat nergens over... 1 van de memslots is stuk.. dus van de 12gb kan ik er maar 8 gebruiken :/ crap.
afijn.. cpu ff losjes naar 4,4 gezet.. 25 graden..

gister even furmark gedraaid op de 5870's -> 12k
dr is een begin..

nu de raid5 maar overgegooid naar raid0 (5x velo's).
ben t wachten zat :p
 
Update:

De heatkiller laat de loop een stuk trager lopen (vuil in het systeem wsl).
die stalen plaat wil ik er iig uit hebben.... van de tig keer dat ik m ooit heb opengehaald zat er altijd een soort van vage afzetting in. dus dat ding wil ik er iig uit hebben...
Iemand bekend met t effect ervan?
Mijn loop drain je niet zo gemakkelijk (of iig wel, maar t bijvullen is een crime)

ik ga binnenkort denk ik toch de gtx295 eruit knallen, levert dus in tegenstelling tot wat ik verwacht had geen enkele pro aan het systeem. Neemt alleen ruimte in en kost stroom...
Voor folding is het ook wat aan de gretige kant (warmt de loop op, laatste hd5870 wordt gewoon 90 graden)... en dan doet mn cpu niks...

Ik hou m er in voor folding ALS de stalen plaat van de heatkiller er tussenuit kan zonder dat daar meteen 10 graden penalty tegenover staat, al zou dat ook best mogen, alleen onder load wil ik m zo laag mogelijk hebben...

Maargoed, geen zin om twee keer de loop te drainen en vullen, vooral met t ontluchten ben je dan gewoon al een halve middag bezig :')
 
Nou... maar weer een update

pc ligt weer uit elkaar, mobo rma (middelste banken deden niks), blijkt toch goed te zijn... zucht

de gtx 295 er ook maar uitgehaald...
denk dat ik daar een pcie ssd voor in de plaats zet of een beter geluidskaartje (best zonde dat de ati's 2 slots innemen).

Heeft iemand ervaring met een flexibele pcie extender? dan kan ik nog meer spul erin hangen :+
 
Update:

Ander bord, cpu en geheugen (24gb kingston)
spul ziet nog steeds maar 16gb, vind t best, KLAAR

trifire werkt als een tierelier, en nu gewoon rammen met die hap :)

Misschien de trifire binnenkort weg in ruil voor een 7970 (of twee) of als de prestaties daarvan tegenvallen tweemaal een 6990 :+
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
Sw333t [CLOSED]Waarde internet pc Gesloten 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
D Internet traag nieuwe laptop Hardware & Software 1
D Ipad & Tmobile internet ? Hardware & Software 20
I geen draadloos internet verbinding Problemen & Oplossingen 4
Fuwa Fuwa Netindex, internet speeds. Algemene Discussies 2
Freddy Internet Explorer 9 Topic Hardware & Software 4
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
D Internet snelheden kloppen deze ? Hardware & Software 15
R Apple iPad of Archos 101 Internet Tablet? Hardware & Software 2
Johnny Traag internet issue, ligt niet aan ISP, Modem, Router, maar aan PC... wat? Problemen & Oplossingen 7
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
L Snel draadloos internet Hardware & Software 18
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Fuwa Fuwa This is why kids should stay away from the internet! Algemene Discussies 6
ZwerverRoodbaard Draadloos internet met de TP-Link WR1043 ND Hardware & Software 8
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
Dustyrick draadloos internet Hardware & Software 8
Fuwa Fuwa Internet probleem (key ports) Problemen & Oplossingen 11
R Internet Explorer start niet op Hardware & Software 4
K0G3L Nieuw internet abbonement Algemene Discussies 18
Freddy [Internet Explorer] Icoontjes/Icons van favorieten ineens veranderd?! Hardware & Software 5
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
Fuwa Fuwa Internet linksys (kaart) probleem Algemene Discussies 7
Source Dell Streak - Mobile Internet Device / MID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
M Internet is traag. 200kB download ipv 2MB. Hardware & Software 7
vincent trage/het uitvallen van internet Hardware & Software 1
T Hulp gevraagd @ draadloos internet Hardware & Software 3
M Milco Plette | Raar pctje :p Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
dark viper zwolle [CANCELLED] black lagoon mini lan pctje Verkocht 9
K Mijn eigen geprutste pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
hung ezels pctje versie 2. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
RusH RusH/Mark/pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
M MannyMo | Danny | pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Johnny Freeman/Johnny/Johnny's Pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan