• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Snel draadloos internet

Lennart

Junior Member
Goedemiddag,

Wij hebben thuis 120mb internet van UPC en ik download via newsgroepen. Nu gebruik ik een simpele draadloze ontvanger in me pc (het is een usb stick?). Me broer heeft ook één ontvanger (is tevens een usb) maar die haalt ruim 2 á 3 mb per seconden meer qua download snelheid.

Ik wil dus graag advies over een snelle draadloze ontvanger zodat ik snel kan downloaden + gamen.
 
Ik snap het niet. Ik download nu zelfs langzamer dan met de usb....

Even wat screens:

internethe.jpg


internet2.jpg




Ik haal nu nog maar 1.8mb per seconden wat voorheen 3 was. Hoe kan dit met een apparaat van 40 euro?
 
Laatst bewerkt:
Als je op de pics klikt doen ze het wel als het goed is.

We hebben wel een nieuwbouw appartement dus veel beton en staal maar dan nog vind ik het raar dat ik nu minder mb's per seconde haal dan met de usb-adapter.
 
wij wonen ook in een betonnen "doos", maar pas bij een metertje of 15 van de router begint de snelheid behoorlijk te zakken (1 kant van het huis tot de andere op het balkon), dus dat lijkt me niet zo`n groot probleem van bijna 50% verlies
 
Correct me if i'm wrong, die cisco modem die jij hebt betekend dat jullie minimaal een connectie hebben van 60Mb?

Want je behaalt een ENORM lage snelheid wat ik zo kan zien in post #6.
 
UPC gaat je deze vragen stellen dus ik zou je vast helpen:

"Is uw computer up-to-date?"
"Probeert u eens uw router volledig opnieuw opstarten en eventueel uw router"
"Heeft u bij alle systemen dit zelfde probleem?"
"Sluit uw computer rechtstreeks aan op de geleverde UPC cisco modem"
"Heeft u alles goed aangesloten, met goede kwaliteit bekabeling?" (Hier bedoel ik niet enkel de UTP kabel mee)

Probeer dit eerst alvorens je belt naar UPC, geloof mij dit zullen ze vragen. Ikzelf heb zeer slechte ervaring met de upc klantenservice.


Als dit niet werkt + upc zegt dat alles werkt en/of goed staat in hun systeem , laat ze het signaal meten bij jouw thuis of je uberhaupt wel de 120mbit aan kan..
 
Ik zou inderdaad vraag 4 van Johnny opvolgen. Op die manier kan je goed zien wat de max snelheid is van je netwerk. UPC levert als het goed is 20-25M CAT 5e kabel bij de router, waarover je geen verlies zou moeten zien. Mits je de goeie aansluiting ervoor heb op je pc kan je even kijken wat de maximum snelheid is op je netwerk.

Op het moment heb ik precies hetzelfde pakket als jij, maar ik zit op het moment te wachten op bedrading simpelweg omdat je met draadloos eigenlijk nooit de volle 120Mbit/s vol kan trekken en het dus zonde is anders ;). Kan je anders niet gewoon een kabel trekken?
 
iets wat net bij me te binnen schoot

kijk eens naar de instellingen van die pci kaart en/of je lan settings dat het op tenminste op 100mbit staat, 1.8MB/s zou een 10Mbit snelheid kunnen zijn
check je modem dat de wlan op 11g of 11n staat (100mbit/1gbit)
sluit je pc aan op de modem met een kabel, op deze manier kun je de volledige snelheid zien mits je 1Gbit haalt

om volledig gebruik te willen maken van een 120Mbit internet verbinding, zul je echt op een 1Gbit netwerk moeten zitten, 120Mbit is zo`n 15 a 16MB/s, 100mbit zit je zo tegen de 9 a 10MB/s
 
Even korte update met wat ik vandaag heb geprobeerd:

Me PCI kaart staat voor zover ik kan zien op 130mb (raar getal?).

We hebben inderdaad een kabel gehad bij het modem, alleen is er geen manier om een kabel te trekken, ik zal het nog eens bekijken maar volgens mij kan dat echt niet.

UPC bellen word na het weekend en Johnny bedankt voor de tips ik zal me goed voorbereiden!
 
na snel opzoeken ivm je router , zie ik dat je geen N router gebruikt ... koop een N router ;) wtf heeft een modem te maken met snelheid? De snelheid van je ISP heeft niks te maken met je modem... die logt gewoon het verkeer... daarachter hangt meestal een switch van de ISP zelf of ingebakken router/wlan/lan in de modem zelf. En bellen naar je ISP en vragen waarom is mijn snelheid traag bij newsgroupen?!? bad move!!! ze zullen enkel een flag zetten bij je abonnement van deze gast download illegaal -_- wat je best doet is een download starten van de MS website. En daar je max snelheid op bekijken(niet burst!)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Super snel antwoorden :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
sireentje ff snel hulp gevraagd. Cases en Modding 13
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
E Koelvloeistof niveau daalt te snel? Waterkoeling 6
D Lan Party Zeeland vernieuwd! Check snel! Lan Party 6
Sw333t Het verbaasd me keer op keer hoe snel Highflow levert HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Fuwa Fuwa Hoe snel kan jij typen? Post je score! :) Algemene Discussies 52
VuXX Eerste bestelling HighFlow - super en snel! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
H Snel, Sneller, Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Don_Holio GLS (Gelijk Licht zo Snel) HighFlow Testimonials / Shopreviews 4
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
V Zeer snel levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
Celly Hoe snel beschadigt een GPU Overclocking 5
I geen draadloos internet verbinding Problemen & Oplossingen 4
Freddy HD films streamen over thuisnetwerk (draadloos) Hardware & Software 8
ZwerverRoodbaard Draadloos internet met de TP-Link WR1043 ND Hardware & Software 8
Dustyrick draadloos internet Hardware & Software 8
blingbling van draadloos naar bekabeld netwerk Hardware & Software 10
T Hulp gevraagd @ draadloos internet Hardware & Software 3
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
Sw333t [CLOSED]Waarde internet pc Gesloten 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
D Internet traag nieuwe laptop Hardware & Software 1
D Ipad & Tmobile internet ? Hardware & Software 20
R Internet pctje Gallery & Build Logs 17
Fuwa Fuwa Netindex, internet speeds. Algemene Discussies 2
Freddy Internet Explorer 9 Topic Hardware & Software 4
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
D Internet snelheden kloppen deze ? Hardware & Software 15
R Apple iPad of Archos 101 Internet Tablet? Hardware & Software 2
Johnny Traag internet issue, ligt niet aan ISP, Modem, Router, maar aan PC... wat? Problemen & Oplossingen 7
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Fuwa Fuwa This is why kids should stay away from the internet! Algemene Discussies 6
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
Fuwa Fuwa Internet probleem (key ports) Problemen & Oplossingen 11
R Internet Explorer start niet op Hardware & Software 4
K0G3L Nieuw internet abbonement Algemene Discussies 18
Freddy [Internet Explorer] Icoontjes/Icons van favorieten ineens veranderd?! Hardware & Software 5
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
Fuwa Fuwa Internet linksys (kaart) probleem Algemene Discussies 7
Source Dell Streak - Mobile Internet Device / MID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
M Internet is traag. 200kB download ipv 2MB. Hardware & Software 7
vincent trage/het uitvallen van internet Hardware & Software 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan