• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hold Down plate vervangen of erbij plaatsen?

emielzij

Junior Member
Hallo,

Ik ga voor dit setje Swiftech H20-220 Apex Ultima Daar zit dit blokje bij Swiftech Apogee GTZ Alleen ik heb een amd met een am2+ socket dus moet ik denk ik dit erbij bestellen Swiftech Apogee GTX/GTZ Hold Down plate for AMD AM2 Maar hoe werkt dat eingelijk? kan ik die hold down plate er gewoon over heen drukken? hoe moet ik iets van het orginele blok afhalen? En Bij dat blok zit daar ook een backplate bij? En ik had gelezen dat dat dat ervoor zorgt dat het mobo niet krom trekt maar hoe wil dat dan krom trekken? En als het echt nodig is zo'n backplate zit die dan al bij het blok zelf?

gr Emiel
 
Je moet die AM2 holddown plate idd bij bestellen.

Je moet de standaard 775 plate van het blok afhalen.
Dan kan je de AM2 plate erop "drukken" :D

Krom trekken gebeurd wanneer je de 4 schroeven gaat vastdraaien.
Dan trekt het moederbord een beetje krom.
Bij AM2 zit er al standaard een backplate achter het mobo geloof ik.
 
Ik neem aan dat de schroef gaten van de hold down plate overeen komen met de back plate. Maar dan komen die toch niet recht onder elkaar? als ik de hold down plate vervang door een andere maat maar de backplate gebruik van het orginele blok. En als ik ga installeren moet me hele mobo er dan uit?
 
Jouw mobo moet idd helemaal eruit.

Zie dit plaatje voor een voorbeeld:

gtz-exploded.jpg
 
Oke het mobo eruit is verder geen probleem.
Ik neem aan dat het bovenste metalen plaatje de hold down plate is.
Maar op de hoeken van de hold down plate zitten schroef gaten en die schroef gaten komen overeen met de schroef gaten op de back plate maar als je de hold down plate gaan vervangen dan komen de schroef gaten toch niet meer overeen?
 
Kan ik niet 2 van die hold down plate's bestellen en dan 1 daarvan als hold down plate gebruiken en de andere als back plate gebruiken? de schroef gaten komen toch overeen dan?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy TwilightNZB en FTD down door Brein Nieuws en Sport 36
Slader blacklight tango down Gaming 0
djghostogb vraag over distro plate Advies Waterkoeling Setup 6
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
B EK front distro plate pc 011d Waterkoeling 11
HighFlow Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Singularity Computers Resonance, Reservoir Pump Combo / Distribution Plate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [GEVONDEN] Dummie I/O plate Gevonden 4
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje EK-DCP mounting plate kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] EK Supreme HF Nickel 2nd gen. CPU Block + Nickel CPU plate Verkocht 2
reclamations Mounting plate Supremacy AMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0
pulse [GEVONDEN] Back Plate of Oude ATX case Gevonden 4
Thierry EK Supreme HF jet plate 6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E EK HF Supreme, geen highflow Jet plate? Waterkoeling 5
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Plate Heat Exchanger Gevonden 4
F Mounting plate Supreme HF Intel - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] EK Supreme HF Nickel/Plexi + EK-Mounting plate Supreme Chromera Verkocht 5
l3p [VERKOCHT] - 2 x Koolance MVR-40 (X58 MB VReg) + 2 x Koolance MVR Heat Transfer Plate Verkocht 1
fasster jet-plate modden voor een hogere flow! Waterkoeling 15
Legendary1985 cold plate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Lqd Koolance HXP-135 Plate Heat Exchanger Waterkoeling 3
Thierry T3 face plate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Q [CPU Block] Watercool Heatkiller 3.0 en C2Qs, distribution plate eruit of erin laten? Waterkoeling 11
A XSPC X2O Delta Intel i7 Only Mounting Plate Waterkoeling 3
M EK Supreme Mounting Plate voor i7 - 1366 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan