• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Highflow's Winter OC Compo Resultaten

Sanders

Kapitein
highflow_header_02.jpg


Beste deelnemers,

Als jullie allemaal zo aardig willen zijn om hier je resultaten van de Winter OC Compo te posten.

Probeer je resultaten in 1 post te houden, zodat van elk lid slechts één post is met scores en foto's. Dat houdt het denk ik wel zo makkelijk.
discussiëren mag hier natuurlijk ook.

Zodra er scores binnen komen zal ik hier ook lijstjes bijhouden van de scores per benchmark.



Screenshots van de benchmark resultaten dienen als volgt in gediend te worden.


Voor SuperPi en wPrime geldt:

-Laat het venster van het programma volledig zichtbaar zien in de screenshot. Voor SuperPi moet het "calculation done" venster ook zichtbaar zijn.
-Laat in je post duidelijk het CPU-z CPU tabblad en Memory tabblad zien. Voorbeeld.
-Gebruik voor SuperPi versie XtremeSystems v1.5, en voor wPrime de versie 1.55.



Voor 3D Mark Vantage en voor 3D Mark 11 geldt:

-Gebruik de standaard pre-set 'Performance'
-GPU PhysX acceleration is niet toegestaan, zet je PhysX uit in het NVCP, of gebruike de functie "Disable PPU" in het benchprogramma zelf.
-Post een screen shot met daarin het benchmark programma en de score duidelijk zichtbaar. Daarnaast een CPU-z CPU tabblad en een memory tabblad. En een venster van GPU-z. Wanneer je SLI/CFX gebruikt moet de dropdown zichtbaar zijn. Voorbeeld.



Succes iedereen!
Vergeet niet leuke foto's toe te voegen voor het originaliteitsgedeelte :)


De ranglijst is hier te zien in Google Documents:
Google Documents HF Compo resultaten

Topic wordt regelmatig gechecked en Docs bijgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Eens kijken of ik nu alvast wat foto'tjes kan posten zonder dat ze worden samengevoegd met de start post :p

Ik ben begonnen met de luchtkoeler, die ik van plan ben te gebruiken, klaar te maken.
Hierop komen 4(!!) Cooler Master 2000rpm fans in 2 stuks push, en 2 stuks pull.
De koeler is een Xigmatek Thors Hammer, omdat ik hier redelijk tevreden over was heb ik vertrouwen in zijn prestaties.

DSC_1487.jpg


2 pakketjes van 2 fans:
DSC_1488.jpg



En bevestigen maar:
DSC_1489.jpg



De zijkanten zijn ook stevig afgeplakt, dit omdat ik wil dat de volledige luchtstroom door de koelribben gaat en niet door de zijkanten wordt uitgelaten. Door de stevige luchtstroom die dit zou moeten maken ben ik bang dat de druk gewoon wegvalt in de open delen. Dus afplakken die handel!
DSC_1490.jpg



DSC_1491.jpg



En als dit niet goed genoeg is dan ligt plan B nog altijd klaar:
DSC_1492.jpg




Maar voorlopig ga ik nog niet beginnen als ik zo naar de temperatuur meter kijk, wacht toch even tot daar een - tekentje voor staat.
DSC_1487_28229.jpg




tot snel hopelijk :D


Update 24-11

Zo staat mijn set-up er dus bij:
DSC_1487_28329.jpg


Omdat ik zo nauwelijks kan leven terwijl ik de komende drie maanden wacht op vriesweer moest hier een oplossing voor komen, en snel :p

En dan biedt een oud Vobis EOM kastje uitkomst!
Na wat popnagels verwijderen kon de moederbordtray naar boven geplaatst worden, met in de kast meer dan voldoende ruimte over latende voor een pompje en een reservoir te plaatsen.

DSC_1488_28229.jpg



En in wat vroeger de bodem was kan nu mooi een plek voor de radiator
DSC_1489_28229.jpg


DREMELEN!!!!
DSC_1490_28229.jpg


DSC_1491_28229.jpg




En weer opbouwen. Het hele pakketje is nu op te pakken en aan de kant te zetten, zodat ik ook nog wat kan leven in dat mini kamertje van me :D

DSC_1492_28229.jpg


DSC_1493.jpg

Hierboven de oude zooi, heb een nieuwe PC dus vond dat die het meest in het teken hier moest staan :p

IMG_0012.JPG


IMG_0010~0.JPG


IMG_0013~0.JPG


IMG_0015.JPG


IMG_0016.JPG




En de resultaten:

SuperPi_9_281.png


Vntage_P46814.png


wPrime_4_14_sec.png
 
Laatst bewerkt:
n60Zo.jpg


1rM5C.jpg

(verlichting inmiddels wel uit de kast, en de 8800 GTX is vervangen door een XFX HD 6870 dual fan)

hoger dan 3.0 kreeg ik hem helaas niet, heb ook net 1 uur stresstest gedaan, en lijkt dus ook stabiel, resultaat is niet zo geweldig in vergelijking met de meesten hier :p maar verschil tussen stock en OC is nog wel aardig, misschien als ik ooit geld heb ander CPU + mobo halen :p


stock: http://i.imgur.com/We8fc.png
______________________________
wPrime:
oYYO9.png


vantage geeft BSOD met cpu @ 3.0 XD
 
Laatst bewerkt:
Laptop? Damn en ik maar trots zijn dat ik in de buurt van een SB zat :p Wat was ik weer naïef... :(
Nouja, dan toch maar mijn score =D



Andere scores van me zullen in deze post komen :)

 
Laatst bewerkt:
weet hier iemand mischien of het mogelijk is om op mijn standaart alienware watercooling oftewel corsair h50, nieuwe feser tube uv white over de normale slang heen te doen om het een mooi tintje te geven zonder dat ik een hele nieuwe watercooling moet samen stellen :icon_biggrin:
 
vandaag maar eens gekeken hoe ver ik mijn cpu kreeg.. stock is 2.3 , ik draaide normaal 2.7 (stabiel, 236 x 11.5) en heb hem tot 3.0 gekregen (262 x 11.5), score staat in mijn eerste post.. :p
 
Laatst bewerkt:
ik ben er ook nog XD.. cpu score van vantage zal om te janken zijn, dus dat brengt de hele meuk al naar beneden XD, ach het is gewoon voor de lol :p

EDIT:.. vantage geeft BSOD bij CPU test.. XD dus ik laat de 3D's maar zitten, heb wPrime toegevoegd aan mijn eerste post
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdagmorgen ook maar een poging gedaan tot overclocken van mijn oude computer, gewoon voor de fun.

Moest het helaas vroegtijdig afbreken omdat de computer het "begaf".

Systeem:
Asus p5b moederbord
Intel core 2 duo E6400 processor (socket 775, 2.13ghz stock)
Msi 7900 GTO videokaart
1 gb corsair ddr2 ram

Ik heb helaas geen screenshot van WPrime toen hij klaar was. Die ben ik kwijt :S. Heb wel een screenshot van tijdens het primen.
Maar gezien de scores die ik hier gezien heb maak ik toch weinig kans. De tijd van wPrime lag rond de 53 seconden.

Maar eerst hoe ik mijn computer had geïnstalleerd, in de sneeuw :D. Omgevingstemperatuur -11.6 (zaterdagmorgen rond 11:00)
IMG_20120204_104444.jpg
2 losse fans er even aan gekoppeld zodat er nog meer koude lucht de pc in ging.

Resultaat: 3.2 ghz met een coretemp van 15 graden.
clock 5.jpg


Dit was voor mij de eerste keer dat ik overclockte, en ik moet zeggen, ook daar zit een virusje. Hoe besmettelijk was het toen mijn eerste clock naar 2.6 ghz lukte. En elke keer wilde ik meer. Ik vond het gewoon balen toen de computer niets meer deed na 3,2 ghz.

Deze week misschien nog maar eens proberen, misschien lag het probleem wel aan condensvorming ofzo.

En zojuist opnieuw geprobeerd. Computer deed het weer.
Buitentemperatuur was -8. Heb hem tot 3.238 ghz kunnen clocken. Verder wilde hij niet.
En eindelijk Wprime en superpi resultaten:


Wprime @ 3.2 ghz
clock 6.jpg
superpi @ 3.2 ghz
clock 6b.jpg
Tijdens primen op 3.238ghz:
clock 7.jpg
En beide resultaten op 3.238 ghz
clock 8.jpg

Dus uiteindelijk wprime op 51,922 seconden en superpi 1M op 20.094 s
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 :D Overclocking 114
Sanders Highflow's Winter OC Compo Stemmen! Overclocking 25
Sanders Highflow's Friendly Winter OC Compo 2011/2012 Overclocking 249
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Freddy HighFlow nieuwe locatie Overige Builds 102

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan