• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Highflow's Friendly Winter OC Compo 2011/2012

Sanders

Kapitein
highflow_header_02.jpg


cm_banner.png


Beste Highflow Overclockers,

Als leuk ideetje is het opgekomen om deze winter een zeer vriendschappelijke OC competitie te gaan houden.


Ten eerste wil ik een beetje uitleggen waar ik aan denk bij vriendschappelijk:
Dit wordt voor zover bekend op dit moment, geen serieuze competitie met dikke prijzen en geldbedragen op het einde (er zijn gesponsorde prijzen beschikbaar gestelt, zie hieronder). Maar gewoon een lekker potje creatief zijn met het aankomende winterse weer op een zo origineel mogelijke wijze.
Er staan geen hardware limitaties vast, om het voor iedereen openlijk en toegankelijk te maken.
Soort koeling is ook niet van belang, maar werken met dice of Ln² haalt de humor er natuurlijk wel een beetje uit ;)



Ok, dan toch even de officiële regels:


• Benchmark programma's die toegestaan worden: SuperPi 1M, wPrime 32M, 3D Mark Vantage Performance, 3D Mark 11 Performance preset.
• Foto's! Maak veel foto's van je set-up, je creativiteit en screenshots van de temperaturen :D
• Einddatum, zullen we deze ergens in Februari stellen? Hopende dat we dan flink wat lage temperaturen achter de rug hebben.
• 'Winnaars' worden gekozen door middel van stemmen in de categorieën Originaliteit en Prestatie, en in elk benchmark programma op basis van de score. Elk met een 1ste, 2e en 3e plek. De hoogste score hoeft dus niet perse te winnen.
• Prijzen zijn er dus niet tenzij iemand iets wil doneren of iets dergelijks.
• Post je screenshots en foto's van je avonturen in dit topic: http://forum.highflow.nl/f5/highflows-winter-oc-compo-resultaten-11776/


Screenshots van de benchmark resultaten dienen als volgt in gediend te worden.


Voor SuperPi en wPrime geldt:

-Laat het venster van het programma volledig zichtbaar zien in de screenshot. Voor SuperPi moet het "calculation done" venster ook zichtbaar zijn.
-Laat in je post duidelijk het CPU-z CPU tabblad en Memory tabblad zien. Voorbeeld.
-Gebruik voor SuperPi versie XtremeSystems v1.5, en voor wPrime de versie 1.55.



Voor 3D Mark Vantage en voor 3D Mark 11 geldt:

-Gebruik de standaard pre-set 'Performance'
-GPU PhysX acceleration is niet toegestaan, zet je PhysX uit in het NVCP, of gebruike de functie "Disable PPU" in het benchprogramma zelf.
-Post een screen shot met daarin het benchmark programma en de score duidelijk zichtbaar. Daarnaast een CPU-z CPU tabblad en een memory tabblad. En een venster van GPU-z. Wanneer je SLI/CFX gebruikt moet de dropdown zichtbaar zijn. Voorbeeld.


Suggesties hoe we dit leuker kunnen maken zijn welkom :D



Deelnemers tot nu toe, in willekeurige volgorde:
-Wwwicked
-Cygnitr0n
-Thierry
-Sanders
-Dopestuff
-The Saviour
-Hyperion
-Soppy
-Vincent
-Hesselcandea
-Wybo
-Rann
-Demolisher
-Remmes
-misterD
-Das Experiment
-Tim_ofzo
-X-Tripiot
-skiryl
-Rooneys
-pze
-chicken
-Mr Giorgio
-Harjo
-Firestorm
-Ries
-Companion
-Gekko90
-olympus
-Thekoekepeer
-JeanPaul
-Rilles
-TiMiN8R




Er zijn gesponsorde prijzen te winnen! :D

Van een aantal vrijgevige leden hebben we wat prijzen mogen ontvangen om aan de winnaars uit te delen.
Hoe dit precies verdeelt gaat worden wordt nog besloten als meer bekend is.
Tot nu toe mogen we op het einde verdelen:
-Custom ledstrips
-Corsair H80 CPU koeler kit
-Corsair Dominator GT 6Gb kit
-Bitspower X-station, Bitspower 120mm custom grill, Be Queit! Silent Wings 120 mm kit
-EK 120 streamcool radiator
-Cooler Master Elite 430 Black case
-CM Storm Enforcer

Deze mooie prijzen worden als volgt ingedeeld:

Prijsindeling.jpg


Hartelijk dank aan de gulle gevers!




En wat foto's van mijzelf van vorig jaar om de smaak een beetje te pakken te krijgen:

DSC_1311.jpg


DSC_1308.jpg


DSC_1307.jpg


Naamloos~3.png


-5~0.png


cm_banner.png
 
Laatst bewerkt:
ALS iemand iets wilt doneren dan mag dat ook gewoon 1 ding zijn natuurlijk, die kunnen we dan verloten of stemmen, maar dat ligt ook beetje aan wat er binnen druppelt natuurlijk.
Het is niet eens perse nodig om je te vermaken, kan alleen lollig zijn op het einde. Dus dat zien we nog wel allemaal.
Als er uiteindelijk 1 prijsje binnenkomt maken we gewoon een loting voor "origineelste set-up" of iets dergelijks.
You sevvie? :D
 
Ach wat de hell, als de einddatum eind februari ergens is dan gooi ik wel wat ledstrips (alleen geen 12 stuks, dat wordt me net te dolletjes) er tegenaan.

Wat is eigenlijk het verschil tussen prestatie en score?

Wel gewoon de standaard versies zonder carbon en sleeving, moet natuurlijk nog wel een kadootje kunnen kopen met Valentijn ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik ga in ieder geval sowieso meedoen met de i7 950 en het EVGA SLI3 bordje (hoe crap die ook is), GPU nog niet bekend.
Denk dat ik de SR-2 er niet zo ingooi, wellicht eens kijken wat het voor de GPU's uitmaakt als die laag staan maar heb nog altijd de CPU bottleneck dus helaas.
 
Lijkt me leuk kga me ook engageren om wat leuke benches te plaatsen
Ik zal ook eens kijken wat ik in de prijzenpot kan steken als er 2de hands prijzen in mogen
Vb 8800gts met fc waterblok ofzo

Grtz

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
Leuk jongens, welkom!

Tweedehands donaties zijn ook welkom, wat mij betreft hoeft het niet eens computer gerelateerd te zijn. Dus wil je eindelijk eens van die butplug af: dit is je kans :D

En wat mij betreft mogen ook 2 systemen onder 1 user gebruikt worden, of heeft iemand daar bezwaar tegen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 :D Overclocking 114
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Freddy HighFlow nieuwe locatie Overige Builds 102
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan