Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik zal strax de verdere instelling van de BIOS posten, mijn 1600mhz geheugen draait ook maar op 1333 om te kunnen booten, sneller lukt niet. Multiplier stock op 20x.
met wat meer QPI/Dram core voltage zal je je geheugen wel hoger krijgen
in weze ben je (mits je geen xtreme cpu hebt) je geheugen controler in je cpu aan het overclocken
sommige hebben hier wat moeite mee (mijne bijv ook) en dan moet je wat meer volts geven
Ok, heb men pc beneden naast m'n laptop gezet, dan moet ik niet steeds wachten op reboot en kan ik wat duidelijkere settings geven
Here they come:
BLCK: 200Mhz
CPU Vcore: 1.5375V
QPI/Vtt: 1.5V
CPU PLL: Normal(1.8V)
QPI PLL: Auto (1.1V)
Dram : 1.5V (1.5V normal)
Ram multiplier 6.0 (6x200= @1200mhz)
Denk dat dat de belangrijkste zijn, in "advanced cpu core features" staat alles gisabled behalve:
- CPU Hyperthreading staan wel enabled
De QPI voltages heb ik van de overclockhandleiding van Gigabyte...
En volgens mij heb ik ok problemen met m'n ram geheugen... ga de memtest eens draaien
vind wel dat je een ERG hoge Vcore voor je cpu gebruikt....
dit zou ik zeker niet voor 24/7 gebruiken...
je hebt duidelijk nog eigenlijk geen ervaring met overclocken...
begin eens je geheugen op de voorgeschreven voltage te zetten (1,65V), en het eerste wat je daarna moet doen is je cpu Vcore eens proberen terug te draaien
Prachtig, dank je!
Momenteel dramv op 1.55 gezet, en timings van 8-8-8-24 naar 9-9-9-24. wel nog steeds op 1200mhz. En hij boot... mag je direct beginnen met stresstesten na een aanpassing?
Ok daar begin ik alvast mee, de watercooling was normaalgezien ook voor "the sound of silence" bedoeld, maar silence en 50% overclock van CPU begon idd wel aanlokkelijk te klinken
nee joh zet je geheugen voltage meteen op 1,65V daar zijn ze namelijk voor gemaakt, als je ze op minder zet halen ze waarschijnlijk de voorgeschreven snelheden niet
je mag altijd meteen beginnen met stresstesten
vraagje... heb je al wel een overclock guide doorgenomen??
ja hoor meerdere, maar nooit verder gegaan dan een kleine overclock... zat altijd met een stock cooler dus van de Vcore bleef ik af
Dram stond volgens standaard BIOS op 1.5 dus dacht dat ik hem al verhoogd had naar 1.55V staat nu op 1.65V en kan normaal booten, Vcore staat nog wel op 1.52V.
Heb nu de juiste ram settings en heb me Vcore naar 1.45V verlaagd, en voor de eerste keer boot hij met z'n normale ram settings!
Maar vanaf ik de CPU naar 50% nog maar laat gaan BSOD'ed hij nog wel.
Op 1.5V doet hij het op 100% na 2 min ongeveer:s
Toch al een paar maanden... maar gebruik hem ni zoveel omdat ik niet zo vaak thuis ben.
SP2004 maar dan 8x
ja het kan dus goed zijn dat je cpu al een stuk achteruit is gegaan doen die toch wel hoge Vcore... (voor benchen OK maar ik heb voor mezelf een 27/7 max van 1,4)
download anders eens prime95 (die gebruik ik eigenlijk altijd) of linX
Zal die eens proberen , lijkt me een stuk makkelijker dat ik er geen acht moet draaien
Het is een C0 stepping, heb idd al wel gehoord dat deze niet zo goed zijn.
kan ook zijn omdat je geheugen nu sneller staat en je eigenlijk wat meer volts aan je qpi/dram core voltage moet geven (niet teveel )
altijd kleine stapjes met voltage (helemaal als je niet bekend bent ermee)
Nu haalt ie al 100% CPU voor 5min, wel op 3.75Ghz om te zien of dit verschil uitmaakt... mem draait ook iets trager maar zou op BLCK 200 terug op 1600 staan
Vanaf nu dus kleine stapjes omhoog, ik hou je op de hoogte!
yezz i know, maar dat gebeurt pas op 4Hgz Alvast enorm bedankt!
Ik ga nog even verder proberen, en laat zeker iets weten, en achteraf de goeie settings voor nog mensen met een UD-4P uiteraard